Kako prevariti Googleovu dvofaktornu autorizaciju - evo šta su hakeri smislili

Vesti, 13.06.2016, 01:00 AM

Kako prevariti Googleovu dvofaktornu autorizaciju - evo šta su hakeri smislili

Dvofaktorna autorizacija (2FA) je dodatna zaštita za naloge koji mnogi online servisi pružaju svojim korisnicima. Ona funkcioniše tako da od korisnika naloga zahteva da unese kod koji je dobio SMS porukom na svoj broj telefona pošto je prethodno uneo lozinku za pristup nalogu koji je zaštićen sa 2FA.

Ako korisnik to ne uradi odmah, pokušaj prijavljivanja na nalog se klasifikuje kao pokušaj hakovanja naloga, pa se pristup nalogu blokira čak i ako se unese ispravna lozinka.

Imajući ovo u vidu, može se zaključiti da su kriminalcima koji bi da hakuju nalog zaštićen dvofaktornom autorizacijom vezane ruke. Ali kada su u pitanju prevare, njima ideje nikada ne manjkaju. Evo šta je smislio neko ili grupa njih, kako je moguće zaobići 2FA.

Aleks Meko suosnivač sajta Clearbit.com objavio je na Twitteru sliku SMS poruke koju je dobio a koju je poslao nepoznati napadač koji je formulusao poruku tako da izgleda kao da je šalje Google.

“Primetili smo sumnjiv pokušaj prijavljivanja na [email protected] sa IP adrese 136.91.38.203 (Vacaville, CA). Ako se niste prijavili sa ove lokacije i želite da vaš nalog bude privremeno blokiran, molimo vas da odgovorite na ovo upozorenje šestocifrenim verifikacionim kodom koji ćete odmah dobiti. Ako ste odobrili ovaj pokušaj prijavljivanja, ignorišite ovo upozorenje.”

Na ovaj način, napadač priprema potencijalnu žrtvu da će dobiti 2FA kod za njegov ilegalan pokušaj prijavljivanja koji je izveo.

Napadač će onda pokušati da pristupi nalogu žrtve, ali kada od njega bude zatražen 2FA kod, on će taj kod dobiti od žrtve, u ovom slučaju od Aleksa Mekoa koji će želeti da zaštiti svoj nalog privremenim blokiranjem i “slanjem koda Googleu”. Kod će umesto Google stići do napadača, koji onda treba da ga unese na stranicu za prijavljivanje i da pristupi Mekoovom nalogu, i to praktično uz njegovu pomoć.

Srećom, Meko je prepoznao pokušaj prevare i nije naseo na ovo, što ne znači da neko drugi ne bi. Imajte to na umu.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje