Kompromitovani podaci 250 miliona korisnika koji su kontaktirali Microsoftovu podršku

Vesti, 23.01.2020, 03:00 AM

Kompromitovani podaci 250 miliona korisnika koji su kontaktirali Microsoftovu podršku

Podaci korisnika koji su kontaktirali Microsoftovu podršku u proteklih 14 godina mogli bi biti kompromitovani, što je juče potvrdio i sam Microsoft priznajući bezbednosni incident koji je na internetu otkrio podatke gotovo 250 miliona korisnika koji su se obratili „Službi za korisnike i korisničku podršku“ (CSS). To se dogodilo zbog loše konfigurisanog servera koji sadrži zapise razgovora korisnika i Microsoftovog tima za podršku.

Prema rečima istraživača Boba Diačenka, koji je primetio nezaštićenu bazu podataka i prijavio slučaj Microsoftu, reč je o zapisima iz perioda od 2005. do decembra 2019. godine.

U postu na blogu kompanije, Microsoft je potvrdio da su zbog pogrešno konfigurisanih sigurnosnih pravila dodatih na server 5. decembra 2019. podaci bili nezaštićeni, i tako su ostali sve dok inženjeri kompanije nisu ispravili grešku 31. decembra 2019.

Microsoft je takođe rekao da je baza podataka redigovana uz pomoć automatizovanih alata za uklanjanje ličnih podataka većine kupaca, osim u nekim slučajevima gde informacije nisu bile standardnog formata.

“Naša istraga je potvrdila da je velika većina zapisa očišćena od ličnih podataka u skladu sa našim standardnim praksama”, rekao je Microsoft.

Međutim, prema rečima Diačenka, mnogi zapisi u procureloj bazi podataka sadržali su čitljive podatke o kupcima, uključujući njihove email adrese, IP adrese, lokaciju, opise tehničkih zahteva i slučajeva, email adrese Microsoftove službe za podršku, brojeve predmeta, rešenja i primedbe, i interne beleške označene kao “poverljive”.

Iz Microsofta kažu da se ovo se odnosi na internu bazu podataka koja se koristi za analizu slučajeva podrške i da to nije ugrozilo komercijalne cloud usluge.

Tako osetljivi podaci i email adrese kupaca mogli bi bili zloupotrebljeni za takozvane prevare tehničke podrške, kada se sajber-kriminalci lažno predstavljaju kao tehnička podrška kompanije, i naplaćuju rešavanje nepostojećih problema sa računarom.

Zbog ovog incidenta, kompanija je saopštila da je počela da obaveštava pogođene kupce čiji su podaci u nezaštićenoj bazi podataka.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Posle hapšenja članova grupe, stižu upozorenja da ransomware banda REvil ponovo napada

Posle hapšenja članova grupe, stižu upozorenja da ransomware banda REvil ponovo napada

Zloglasna ransomware grupa REvil ponovo se pojavila, tvrdi nekoliko istraživača bezbednosti koji prate njene napade. Grupa je po drugi put prekinula... Dalje

Mnogi veb sajtovi beleže sve što kucate pre nego što pritisnete ''Pošalji''

Mnogi veb sajtovi beleže sve što kucate pre nego što pritisnete ''Pošalji''

Kada se prijavljujete za bilten, rezervišete hotel ili se prijavljujete na sajtu, verovatno mislite da ako ste tri puta pogrešno otkucali imejl adre... Dalje

Italijanska policija sprečila napade proruskih hakera na Evroviziju

Italijanska policija sprečila napade proruskih hakera na Evroviziju

Italijanske vlasti uspele su da blokiraju pokušaje proruskih hakera da prekinu takmičenje za Pesmu Evrovizije tokom polufinala 10. maja i finala koj... Dalje

Poznati kradljivac lozinki RedLine ponovo se širi preko YouTube videa

Poznati kradljivac lozinki RedLine ponovo se širi preko YouTube videa

Istraživači Netskope Threat Labsa otkrili su novu kampanju za širenje RedLine Stealera, jeftinog alata za krađu lozinki koji se prodaje na hakersk... Dalje

Broj ransomware napada u padu zbog sankcija protiv Rusije koje otežavaju život sajber kriminalcima

Broj ransomware napada u padu zbog sankcija protiv Rusije koje otežavaju život sajber kriminalcima

Broj ransomware napada opao je poslednjih meseci jer sankcije protiv Rusije otežavaju sajber kriminalcima da organizuju napade i primaju otkupnine, o... Dalje