Kompromitovani podaci 250 miliona korisnika koji su kontaktirali Microsoftovu podršku

Vesti, 23.01.2020, 03:00 AM

Kompromitovani podaci 250 miliona korisnika koji su kontaktirali Microsoftovu podršku

Podaci korisnika koji su kontaktirali Microsoftovu podršku u proteklih 14 godina mogli bi biti kompromitovani, što je juče potvrdio i sam Microsoft priznajući bezbednosni incident koji je na internetu otkrio podatke gotovo 250 miliona korisnika koji su se obratili „Službi za korisnike i korisničku podršku“ (CSS). To se dogodilo zbog loše konfigurisanog servera koji sadrži zapise razgovora korisnika i Microsoftovog tima za podršku.

Prema rečima istraživača Boba Diačenka, koji je primetio nezaštićenu bazu podataka i prijavio slučaj Microsoftu, reč je o zapisima iz perioda od 2005. do decembra 2019. godine.

U postu na blogu kompanije, Microsoft je potvrdio da su zbog pogrešno konfigurisanih sigurnosnih pravila dodatih na server 5. decembra 2019. podaci bili nezaštićeni, i tako su ostali sve dok inženjeri kompanije nisu ispravili grešku 31. decembra 2019.

Microsoft je takođe rekao da je baza podataka redigovana uz pomoć automatizovanih alata za uklanjanje ličnih podataka većine kupaca, osim u nekim slučajevima gde informacije nisu bile standardnog formata.

“Naša istraga je potvrdila da je velika većina zapisa očišćena od ličnih podataka u skladu sa našim standardnim praksama”, rekao je Microsoft.

Međutim, prema rečima Diačenka, mnogi zapisi u procureloj bazi podataka sadržali su čitljive podatke o kupcima, uključujući njihove email adrese, IP adrese, lokaciju, opise tehničkih zahteva i slučajeva, email adrese Microsoftove službe za podršku, brojeve predmeta, rešenja i primedbe, i interne beleške označene kao “poverljive”.

Iz Microsofta kažu da se ovo se odnosi na internu bazu podataka koja se koristi za analizu slučajeva podrške i da to nije ugrozilo komercijalne cloud usluge.

Tako osetljivi podaci i email adrese kupaca mogli bi bili zloupotrebljeni za takozvane prevare tehničke podrške, kada se sajber-kriminalci lažno predstavljaju kao tehnička podrška kompanije, i naplaćuju rešavanje nepostojećih problema sa računarom.

Zbog ovog incidenta, kompanija je saopštila da je počela da obaveštava pogođene kupce čiji su podaci u nezaštićenoj bazi podataka.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Nova prevara: hakeri u vašem WhatsApp nalogu

Nova prevara: hakeri u vašem WhatsApp nalogu

Istraživači kompanije Gen Digital upozoravaju na novu prevaru u kojoj korisnici sami, nesvesno, dele svoje WhatsApp naloge sa hakerima, verujući da... Dalje

Budući AI modeli donose nove sajber rizike, upozorava OpenAI

Budući AI modeli donose nove sajber rizike, upozorava OpenAI

OpenAI upozorava da bi buduće generacije velikih jezičkih modela mogle značajno da utiču na sajber bezbednost, povećavajući i napadačke i odbra... Dalje

Malver GhostPoster otkriven u 17 Firefox ekstenzija

Malver GhostPoster otkriven u 17 Firefox ekstenzija

Istraživači kompanije Koi Security otkrili su novu kampanju pod nazivom GhostPoster, u kojoj su napadači zloupotrebljavali logo fajlove Firefox eks... Dalje

Popularne Chrome i Edge ekstenzije potajno prikupljale razgovore sa ChatGPT-om i drugim AI alatima

Popularne Chrome i Edge ekstenzije potajno prikupljale razgovore sa ChatGPT-om i drugim AI alatima

Popularne ekstenzije za Chrome i Edge potajno su prikupljale razgovore korisnika sa AI četbotovima, a zatim te podatke prosleđivale trećim stranama... Dalje

Lažni ChatGPT Atlas vodi do ClickFix napada i krađe lozinki na macOS-u

Lažni ChatGPT Atlas vodi do ClickFix napada i krađe lozinki na macOS-u

Infostealeri, malveri koji kradu lozinke, kolačiće, dokumenta i druge osetljive podatke, postali su najbrže rastuća sajber pretnja u 2025. godini,... Dalje