Kompromitovani podaci 250 miliona korisnika koji su kontaktirali Microsoftovu podršku

Vesti, 23.01.2020, 03:00 AM

Kompromitovani podaci 250 miliona korisnika koji su kontaktirali Microsoftovu podršku

Podaci korisnika koji su kontaktirali Microsoftovu podršku u proteklih 14 godina mogli bi biti kompromitovani, što je juče potvrdio i sam Microsoft priznajući bezbednosni incident koji je na internetu otkrio podatke gotovo 250 miliona korisnika koji su se obratili „Službi za korisnike i korisničku podršku“ (CSS). To se dogodilo zbog loše konfigurisanog servera koji sadrži zapise razgovora korisnika i Microsoftovog tima za podršku.

Prema rečima istraživača Boba Diačenka, koji je primetio nezaštićenu bazu podataka i prijavio slučaj Microsoftu, reč je o zapisima iz perioda od 2005. do decembra 2019. godine.

U postu na blogu kompanije, Microsoft je potvrdio da su zbog pogrešno konfigurisanih sigurnosnih pravila dodatih na server 5. decembra 2019. podaci bili nezaštićeni, i tako su ostali sve dok inženjeri kompanije nisu ispravili grešku 31. decembra 2019.

Microsoft je takođe rekao da je baza podataka redigovana uz pomoć automatizovanih alata za uklanjanje ličnih podataka većine kupaca, osim u nekim slučajevima gde informacije nisu bile standardnog formata.

“Naša istraga je potvrdila da je velika većina zapisa očišćena od ličnih podataka u skladu sa našim standardnim praksama”, rekao je Microsoft.

Međutim, prema rečima Diačenka, mnogi zapisi u procureloj bazi podataka sadržali su čitljive podatke o kupcima, uključujući njihove email adrese, IP adrese, lokaciju, opise tehničkih zahteva i slučajeva, email adrese Microsoftove službe za podršku, brojeve predmeta, rešenja i primedbe, i interne beleške označene kao “poverljive”.

Iz Microsofta kažu da se ovo se odnosi na internu bazu podataka koja se koristi za analizu slučajeva podrške i da to nije ugrozilo komercijalne cloud usluge.

Tako osetljivi podaci i email adrese kupaca mogli bi bili zloupotrebljeni za takozvane prevare tehničke podrške, kada se sajber-kriminalci lažno predstavljaju kao tehnička podrška kompanije, i naplaćuju rešavanje nepostojećih problema sa računarom.

Zbog ovog incidenta, kompanija je saopštila da je počela da obaveštava pogođene kupce čiji su podaci u nezaštićenoj bazi podataka.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Lažni posao iz snova: zaradite gledajući Netfliks

Lažni posao iz snova: zaradite gledajući Netfliks

Zamislite da vas neko plaća za gledanje serija na Netflixu i pisanje kratkih recenzija. Zvuči vam kao posao iz snova? Oni oprezniji bi verovatno rek... Dalje

Kako veštačka inteligencija pomaže u borbi protiv prevara na internetu

Kako veštačka inteligencija pomaže u borbi protiv prevara na internetu

Više od decenije, Google koristi veštačku inteligenciju za zaštitu korisnika od prevara na internetu koji žele da dobiju pristup njihovom novcu i... Dalje

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje