Kompromitovani podaci 250 miliona korisnika koji su kontaktirali Microsoftovu podršku
Vesti, 23.01.2020, 03:00 AM
Podaci korisnika koji su kontaktirali Microsoftovu podršku u proteklih 14 godina mogli bi biti kompromitovani, što je juče potvrdio i sam Microsoft priznajući bezbednosni incident koji je na internetu otkrio podatke gotovo 250 miliona korisnika koji su se obratili „Službi za korisnike i korisničku podršku“ (CSS). To se dogodilo zbog loše konfigurisanog servera koji sadrži zapise razgovora korisnika i Microsoftovog tima za podršku.
Prema rečima istraživača Boba Diačenka, koji je primetio nezaštićenu bazu podataka i prijavio slučaj Microsoftu, reč je o zapisima iz perioda od 2005. do decembra 2019. godine.
U postu na blogu kompanije, Microsoft je potvrdio da su zbog pogrešno konfigurisanih sigurnosnih pravila dodatih na server 5. decembra 2019. podaci bili nezaštićeni, i tako su ostali sve dok inženjeri kompanije nisu ispravili grešku 31. decembra 2019.
Microsoft je takođe rekao da je baza podataka redigovana uz pomoć automatizovanih alata za uklanjanje ličnih podataka većine kupaca, osim u nekim slučajevima gde informacije nisu bile standardnog formata.
“Naša istraga je potvrdila da je velika većina zapisa očišćena od ličnih podataka u skladu sa našim standardnim praksama”, rekao je Microsoft.
Međutim, prema rečima Diačenka, mnogi zapisi u procureloj bazi podataka sadržali su čitljive podatke o kupcima, uključujući njihove email adrese, IP adrese, lokaciju, opise tehničkih zahteva i slučajeva, email adrese Microsoftove službe za podršku, brojeve predmeta, rešenja i primedbe, i interne beleške označene kao “poverljive”.
Iz Microsofta kažu da se ovo se odnosi na internu bazu podataka koja se koristi za analizu slučajeva podrške i da to nije ugrozilo komercijalne cloud usluge.
Tako osetljivi podaci i email adrese kupaca mogli bi bili zloupotrebljeni za takozvane prevare tehničke podrške, kada se sajber-kriminalci lažno predstavljaju kao tehnička podrška kompanije, i naplaćuju rešavanje nepostojećih problema sa računarom.
Zbog ovog incidenta, kompanija je saopštila da je počela da obaveštava pogođene kupce čiji su podaci u nezaštićenoj bazi podataka.
Izdvojeno
Najnovija WhatsApp prevara: video poziv, panika i krađa novca
ESET je objavio upozorenje o WhatsApp prevari u kojoj prevaranti koriste funkciju deljenja ekrana da bi ukrali novac i osetljive podatke korisnika. Ov... Dalje
Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene
Google je objavio da uvodi novu opciju za prijavljivanje pokušaja ucene putem lažnih negativnih recenzija na Google Mapama. Reč je o situacijama u ... Dalje
Najčešće korišćene lozinke u 2025.
Novo istraživanje kompanije Comparitech otkriva da ljudi i dalje masovno koriste slabe lozinke poput „123456“, „admin“ i &bdq... Dalje
Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta
Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje
Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu
Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





