Korisnici naivno veruju da njihove lozinke nisu interesantne kriminalcima

Vesti, 23.04.2015, 00:30 AM

Korisnici naivno veruju da njihove lozinke nisu interesantne kriminalcima

Prema anketi koju su sprovele kompanije Kaspersky Lab i B2B International, jedan od pet korisnika interneta smatra da njegove lozinke nisu interesntne sajber kriminalcima. Međutim, lozinka je ključ korisničkog naloga koji sadrži privatne podatke, kao i novac. Krađa ovih podataka može da utiče ne samo na pojedinačne korisnike, nego i na njihove kontakte, upozorava Kaspersky Lab.

Na primer, zaražen email daje kriminalcima pristup svakom nalogu na koji je korisnik povezan, zahvaljujući porukama koje korisnika obaveštavaju o notifikacijama, uspešnoj registraciji i odgovorima na zahtev za oporavak lozinke. Za uzvrat, zaraženi nalog na društvenoj mreži omogućava širenje spama i malicioznih linkova. Lozinka takođe omogućava kriminalcima da pronađu i koriste finansijske podatke i troše novac svojih žrtava. Međutim, samo polovina (51%) ispitanika je svrstalo lozinku u kategoriju značajnih informacija koje ne bi hteli da padnu u ruke sajber kriminalaca, dok 20% nije smatralo da su lozinke bitne kriminalcima.

Anketa pokazuje da se korisnici često koriste najlakšim metodama pri kreiranju i čuvanju svoje lozinke. Samo 28% korisnika pravi odvojene lozinke za svaki nalog, dok 5% ispitanika koriste specijalne programe za čuvanje lozinki. Pored toga, 18% ispitanika zapisuje svoje šifre u svesku, 9% ih čuva u nekom fajlu u uređaju, dok ih 6% zapisuje na papirić koji čuva u blizini kompjutera. U isto vreme 18% ispitanika bez uzdržavanja dele svoju šifru sa porodicom i prijateljima.

U isto vreme, statistika pokazuje da je krađa lozinki veoma česta. Prema podacima Kaspersky Security Network, u 2014. godini su proizvodi kompanije Kaspersky Lab zaštitili 3.5 miliona ljudi od napada tokom kojih je moglo doći do krađe korisničkih imena i lozinki sa različitih vrsta naloga. 11% ispitanika iz 23 zemlje je takođe prijavilo hakovanje svojih naloga prošle godine.

Čak i ako niste poznata ličnost ili milioner, sajber kriminalci mogu da ostvare profit od vaših podataka”, rekao je Peter Aleshkin iz kompanije Kaspersky Lab. “Lozinka je kao ključ vaše kuće. Ne biste ostavili vrata otvorena ili ostavili ključ tamo gde ga bilo ko može naći, samo zato što mislite da niste previše interesantni provalnicima. Kompleksne šifre jedinstvene za svaki nalog, pažljivo skladištene na sigurnom mestu, sprečiće mnoge probleme.”

Da biste zaštitili svoj nalog od nedozvoljenog pristupa, treba da pratite nekoliko jednostavnih pravila:

  • Napravite jedinstvenu lozinku za svaki nalog: ako jedna bude ukradena, ostali nalozi će biti na sigurnom;

  • Napravite kompleksnu lozinku koju neće moći da otkrije niko, čak ni koristeći specijalne programe. To znači najmanje 8 simbola uključujući velika i mala slova, brojeve, znakove interpunkcije, i bez imena ljubimaca i datuma rođenja!

  • Ne delite svoju lozinku ni sa kim, čak ni sa prijateljima. Ako sajber kriminalci ne mogu da je ukradu sa vašeg kompjutera, možda mogu sa nečijeg tuđeg;

  • Čuvajte svoju lozinku na sigurnom mestu. Ne zapisujte je na papir. Ili je zapamtite ili koristite specijalni program za čuvanje lozinki nekog od pouzdanog proizvođača.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje