Korisnici zabrinuti za lične podatke, ali i dalje nemarni prema bezbednosti
Vesti, 14.12.2012, 12:41 PM
Istraživanje koje je sproveo Siber Systems u kome je učestvovalo 700 korisnika interneta iz SAD, Velike Britanije, Nemačke i drugih zemalja pokazalo je da postoji značajno odstupanje između onoga kako korisnici percipiraju bezbednost na internetu i mera koje preduzimaju da bi zaštitili svoje lične podatke.
Jedno od ključnih otkrića do kojeg je došlo istraživanje je da 60% ispitanika veruje da internet kompanije imaju nemaran odnos prema bezbednosti ličnih podataka svojih korisnika. Među najpopularnijim veb sajtovima, Facebook uživa najmanje poverenje korisnika, sa 57% ispitanika koji su Facebook stavili na prvo mesto liste sajtova kojima najmanje veruju. Pored toga, 31% ispitanika je reklo da ne veruju kompanijama koje čuvaju njihove podatke u oblaku (cloud).
Mnogi ispitanici su imali iskustvo sa hakovanjem online naloga. Skoro trećini ispitanika (30%) hakovan je najmanje jedan nalog, a među njima, 53% je imalo problema sa hakovanim email nalogom, 23% sa nalogom za online kupovinu, a 29% sa nalogom na društvenoj mreži.
Zanimljivo je da se ovakvi negativni stavovi i loše iskustvo korisnika, ne reflektuju na njihovu praksu kada je reč o bezbednosti. Od onih koji su priznali da im je neki od online naloga hakovan, 79,2% je nastavilo da koristi sajt koji je povezan sa kompromitovanim nalogom.
Šta više, jedan od tri ispitanika priznaje da povremeno koristi iste lozinke za poslovne i privatne naloge. Žene, prema rezultatima istraživanja, dva puta češće koriste reč iz rečnika ili detalj iz života (kao što je srednje ime majke) u lozinkama, nego što je to slučaj sa muškim korisnicima.
I dok mnogi komercijalni web sajtovi razmatraju mogućnost unapređenja bezbednosti korisnika prilikom prijavljivanja na naloge, istraživanje je pokazalo da značajan broj korisnika mere kao što je na primer dvostepena verifikacija (prilikom koje se druga lozinka šalje na broj mobilnog telefona korisnika), smatra opterećujućim. Tako je 23% ispitanika izjavilo da nemaju vremena da prolaze kroz takav proces prilikom prijavljivanja na naloge, a 13% da im je to zvuči isuviše komplikovano. Ipak, 42% ispitanika je reklo da bi više verovali kompaniji koja primenjuje takve mere bezbednosti.
Jedno od zaključaka istraživanja je i da postoje i generacijske razlike kada je reč stavu prema bezbednosti. Oko 55% ispitanika starijih od 45 godina smatra da je bezbednost njihovih ličnih podataka njihova odgovornost, dok 58% ispitanika mlađih od 45 godina smatra da je odgovornost za njihove podatke na internet kompaniji ili organizaciji kojoj su povereni. Stariji ispitanici, oni koji imaju više od 35 godina, takođe češće koristesoftverske alate za upravljanje lozinkama.
Izdvojeno
Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima
Nacionalni centar za sajber bezbednost Velike Britanije (NCSC) pozvao je proizvođače pametnih uređaja da se pridržavaju novog zakona koji im zabra... Dalje
Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke
Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje
Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika
Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Pratite nas
Nagrade