Korisnike brine mogućnost krađe identiteta, ali se u praksi ponašaju bezbrižno

Vesti, 02.10.2014, 08:55 AM

Korisnike brine mogućnost krađe identiteta, ali se u praksi ponašaju bezbrižno

Rezultati istraživanja koje je sprovela kompanija Edelman Berland koja se bavi istraživanjem i analizom svetskog tržišta pokazuju da iako ogroman procent (93%) korisnika smatra da je krađa identiteta rastući problem, oni ne rade dovoljno na zaštiti svog identiteta.

Iako su svesni problema krađe identiteta, samo 38% učesnika u istraživanju redovno proverava podešavanja privatnosti za naloge na društvenim mrežama.

Dve trećine ispitanika zatvaraju browsere a da se prethodno nisu odjavili sa svojih online naloga.

Više od polovine njih (53%) ne proverava da li je web sajt siguran pre nego što započne kupovinu preko interneta.

Većina (58%) kaže da koristi javni Wi-Fi jednom mesečno ili više puta ali četvrtina onih koji ga koriste ne koriste nikakav oblik zaštite (firewall, VPN).

Zabrinjavajući je i podatak da je 66% ispitanika priznalo da se prijavljuju na svoje online naloge koristeći javni bežični internet, a 38% njih i na svoje online bankovne račune.

Samo 52% ispitanika nadograđuje svoj antivirusni softver svake godine.

Situacija nije mnogo bolja ni kada koriste smart telefone.

Tri od deset smart telefona nisu zaštićeni lozinkama, a na 41% telefona nije omogućeno daljinsko praćenje i brisanje podataka.

Svega 22% ispitanika čita izjave o privatnosti pre nego što preuzme mobilnu aplikaciju.

Trećini ispitanika ne smeta da dele lozinku sa drugima.

Kada je reč o zabludama koje imaju korisnici, najupečatljivije koje je otkrilo ovo istraživanje su sledeće: 29% ispitanika kaže da se oseća bezbedno jer “lopovi žele samo identitet bogatih ljudi”, 32% smatra da su šanse da će njihov identitet biti ukraden veoma male, a 42% veruje da bi bilo veoma teško ukrasti njihov identitet. Nešto manje od polovine korisnika (42%) smatra da je previše naporno neprestano brinuti o zaštiti svog identiteta.

Kakvo god da je vaše mišljenje o tome, vaše navike bi trebalo da podrazumevaju:

  • Redovnu promenu lozinki;

  • Izbegavanje da se na društvenim mrežama dele informacije kao što je datum i godina rođenja;

  • Nekorišćenje javnih WiFi pristupnih tačaka jer tako lopovi mogu doći do informacija sačuvanih na mobilnom uređaju;

  • Obaveznu zaštitu telefona lozinkom;

  • Softver za lociranje telefona i daljinsko brisanje podataka u slučaju da se telefon izgubi ili bude ukraden;

  • Proveru bankovnog računa jer je tako moguće na vreme uočiti znake prevare;

"Većina ljudi razume da krađa identiteta predstavlja problem koji može na njih uticati finansijski ali ne preduzimaju korake da se zaštite", kaže Beki Frost, menadžer za edukaciju korisnika u kompaniji Experian koja je naručila istraživanje. "Oni koji kradu identitete koriste podatke kao svoju robu, prodajući ih onome ko ponudi najvišu cenu, ili pak za ličnu dobit, tako da je za korisnike važno da zaštite svoje lične informacije."


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje