Lažne poklon kartice i izneverena očekivanja: kako sajber kriminalci varaju i kradu podatke od korisnika

Vesti, 23.07.2018, 07:00 AM

Lažne poklon kartice i izneverena očekivanja: kako sajber kriminalci varaju i kradu podatke od korisnika

Stručnjaci kompanije Kaspersky Lab otkrili su neobičnu prevaru: sajber kriminalci prave lažne web sajtove za besplatno generisanje poklon kartica, i podatke prevarenih korisnika prodaju drugim sajtovima, na koje preusmeravaju žrtve.

Sajber kriminalci stalno traže nove načine za zaradu, a to ne podrazumeva uvek malvere. Ponuditi nešto vredno a besplatno uvek je isplatljiv marketinški potez. Web sajtovi koji korisnicima nude mogućnost generisanja besplatnih poklon kartica za iTunes, Google Play, Amazon ili Steam, nisu ništa novo. Na primer, legitimne aplikacije kao što su Tokenfire i Svagbucks kupuju kodove kartica od proizvođača i daju ih korisnicima kao nagradu za određene aktivnosti. Sajber kriminalci su očigledno prepoznali popularnost takvih sajtova i odlučili da varaju korisnike koristeći jednostavan algoritam.

Kada se nađe na lažnoj stranici, od korisnika se traži da izabere poklon karticu koju želi kako bi dobio šifru za njeno korišćenje. Nakon toga se pokreće mehanizam prevare. Da bi dobio generisani kod, korisnik prvo mora dokaže da nije robot - da klikne na predloženi link i ispunjava različite zadatke, čiji broj i vrstu određuje partnerska mreža na koju se korisnik preusmerava. Na primer, od njega se može zatražiti da popuni obrazac, ostavi broj telefona ili email adresu, da se pretplati na SMS poruke, instalira adware itd.

Epilog je predvidljiv: ili se žrtve umore od beskrajnih zadataka, ili konačno dobiju beskorisni kod. Zarada kriminalaca kreće se od nekoliko centi za svaki klik na željeni link, do nekoliko desetina dolara za popunjavanje obrasca ili za pretplatu na usluge koje se plaćaju. Kriminalci, dakle, ostvaruju dobit praktično ne radeći ništa, zarađujući od akcija korisnika na web stranicama partnera, koji, sa druge strane, imaju korist od pristupa ličnim podacima koje mogu koristiti u različite svrhe.

"Uspeh ovih novih šema prevare zasnovan je na taktici kriminalaca koji iskorišćavaju želju korisnika da nešto dobiju besplatno. Međutim, u najboljem slučaju oni će provesti sate svog vremena radeći nešto bezvredno, a u najgorem slučaju, izgubiće novac a neće dobiti ništa zauzvrat. Dakle, ukoliko želite da dobijete besplatnu poklon karticu, pokušajte da je zaradite na legalnim i pouzdanim sajtovima ", rekao je Ljubov Nikolenko, analitičar web sadržaja u kompaniji Kaspersky Lab.

Kako bi izbegli prevare i gubitak ličnih podataka, istraživači kompanije Kaspersky Lab predlažu korisnicima da prate nekoliko jednostavnih pravila:

  • Zapamtite da ne postoji stvar kao što je besplatan ručak i uvek tretirajte ponude koje izgledaju previše primamljivo sa dozom skepticizma.
  • Proverite HTTPS vezu i ime domena kada otvorite web stranicu. Ovo je posebno važno kada koristite web stranice koje sadrže osetljive podatke, kao što su sajtovi za online bankarstvo, online prodavnice, elektornska pošta, društvene mreže itd.
  • Nikada ne delite svoje osetljive podatke, kao što su prijave i lozinke, podatke o bankovnoj kartici i slični, sa trećim licem. Renomirane kompanije nikada neće tražiti vaše podatke na ovaj način, putem emaila.
  • Nemojte širiti sumnjive linkove među vašim prijateljima.
  • Proverite sa kompanijom da li ona zaista deli poklon kartice i da li je taj sajt njihov zvanični partner. Kako biste to uradili, kontaktirajte službu za podršku na zvaničnoj web stranici kompanije.
  • Koristite pouzdano sigurnosno rešenje sa bihejvioralno-anti-fišing tehnologijom kako biste detektovali i blokirali spam i fišing napade.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje