Lažni antivirusni programi podižu ulog
Vesti, 28.12.2009, 15:49 PM
Pre nekoliko meseci na Viruslist.com blogu objavljen je članak koji govori o tome kako tvorci lažnih antivirusnih rešenja drže na oku tržište antivirusnog softvera. Takođe, pre par dana naš sajt je objavio članak o najistaknutijim lažnim antivirusnim programima, onima koji beleže najveći rast među ovom vrstom programa.
Ove nedelje bavili smo se nekim primerima koji pokazuju kako to loši momci koncentrišu svoje napore kako bi postigli uspeh. Evo grafičkog prikaza Trojan.Win32.FraudPack.acji:
A evo i proizvoda kojeg imitiraju:
Dve stvari privlače našu pažnju:
-
Interfejs lažnog antivirusnog programa veoma je verna kopija orginalnog rešenja
-
Logo nije isti, ali lažni antivirus sadrži i logo Windows Security Center-a, a dodatno, percepcija da se radi o orginalnom proizvodu je pojačana nazivom legitimnog besplatnog antivirusnog programa.
Drugim rečima, tvorci lažnih antivirusa su sve bliži stvaranju istovetne kopije pravih antivirusnih rešenja, bar kad je reč o vizuelnom utisku. Na taj način internet korisnicima otežavaju sposobnost da na prvi pogled otkriju da li je reč o pravom ili lažnom antivirusu, i to važi kako za početnike tako i za iskusnije korisnike.
Ovaj primer pokazuje da možda i nismo tako daleko od trenutka kada će lažna antivirusna rešenja vizuelno biti identična legitimnom zaštitnom softveru. Sa procenom FBI-a da će gubici prouzrokovani 'scareware'-om biti oko 150 miliona dolara, ulog u ovoj mutnoj igri je sve veći.

Izdvojeno
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade