LinkedIn je najzloupotrebljavaniji brend u fišing napadima
Vesti, 20.04.2022, 10:00 AM

Prema istraživanju kompanije Check Point, LinkedIn je postao daleko najimitiraniji brend u fišing napadima.
Izveštaj Check Pointa otkrio je da su fišing napadi koji zloupotrebljavaju profesionalnu društvenu mrežu činili više od polovine (52%) svih pokušaja fišinga na globalnom nivou u prvom kvartalu 2022. Ovo predstavlja povećanje od 44% u poređenju sa prethodnim kvartalom, kada je LinkedIn bio peti brend koji se najviše koristio u fišing napadima.
Nakon LinkedIna, najčešće imitirani brendovi u fišing napadima bili su DHL (14%), Google (7%), Microsoft (6%), FedEx (6%), WhatsApp (4%), Amazon (2%), Maersk (1%), AliExpress (0,8%) i Apple (0,8%).
„Najbolja odbrana od fišing pretnji, kao i uvek, je znanje. Zaposleni, posebno, treba da budu obučeni da uoče sumnjive anomalije kao što su pogrešno napisani domeni, greške u kucanju, netačni datumi i drugi detalji koji mogu da otkriju zlonamernu e-poštu ili tekstualnu poruku. Korisnici LinkedIna trebalo bi da budu posebno oprezni tokom narednih nekoliko meseci”, kaže Omer Dembinski, menadžer grupe za istraživanje podataka u kompaniji Check Point Software.
Check Point je takođe naveo primere fišing napada koje je primetio tokom prva tri meseca ove godine. U jednom od njih, zlonamerni imejl je dizajniran da ukrade podatke za prijavljivanje na LinkedIn naloge žrtava, tako što ih podstakne da kliknu na link koja preusmerava korisnika na lažnu stranicu za prijavu na LinkedIn.
Prema izveštaju koji je u februaru objavila kompanija Egress, broj fišing napada putem imejlova koji se šalju u ime LinkedIna porastao je od 1. februara za 232%. Ovaj porast povezan je sa rekordnim brojem ljudi koji su zbog pandemije ostali bez posla i koji sada traže nove poslove.
Kao odgovor na ovaj izveštaj, portparol LinkedIna je istakao mere koje je kompanija preduzela da bi zaštitila korisnike od takvih napada.
„Naši interni timovi rade na preduzimanju koraka protiv onih koji pokušavaju da nanesu štetu članovima LinkedIna putem fišinga. Podstičemo članove da prijave sumnjive poruke i pomažemo im da saznaju više o tome šta mogu da urade da bi se zaštitili, uključujući aktiviranje verifikacije u dva koraka. Da biste saznali više o tome kako članovi mogu da prepoznaju fišing poruke, pogledajte naš centar za pomoć ovde.“

Izdvojeno
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade