LinkedIn je najzloupotrebljavaniji brend u fišing napadima

Vesti, 20.04.2022, 10:00 AM

LinkedIn je najzloupotrebljavaniji brend u fišing napadima

Prema istraživanju kompanije Check Point, LinkedIn je postao daleko najimitiraniji brend u fišing napadima.

Izveštaj Check Pointa otkrio je da su fišing napadi koji zloupotrebljavaju profesionalnu društvenu mrežu činili više od polovine (52%) svih pokušaja fišinga na globalnom nivou u prvom kvartalu 2022. Ovo predstavlja povećanje od 44% u poređenju sa prethodnim kvartalom, kada je LinkedIn bio peti brend koji se najviše koristio u fišing napadima.

Nakon LinkedIna, najčešće imitirani brendovi u fišing napadima bili su DHL (14%), Google (7%), Microsoft (6%), FedEx (6%), WhatsApp (4%), Amazon (2%), Maersk (1%), AliExpress (0,8%) i Apple (0,8%).

„Najbolja odbrana od fišing pretnji, kao i uvek, je znanje. Zaposleni, posebno, treba da budu obučeni da uoče sumnjive anomalije kao što su pogrešno napisani domeni, greške u kucanju, netačni datumi i drugi detalji koji mogu da otkriju zlonamernu e-poštu ili tekstualnu poruku. Korisnici LinkedIna trebalo bi da budu posebno oprezni tokom narednih nekoliko meseci”, kaže Omer Dembinski, menadžer grupe za istraživanje podataka u kompaniji Check Point Software.

Check Point je takođe naveo primere fišing napada koje je primetio tokom prva tri meseca ove godine. U jednom od njih, zlonamerni imejl je dizajniran da ukrade podatke za prijavljivanje na LinkedIn naloge žrtava, tako što ih podstakne da kliknu na link koja preusmerava korisnika na lažnu stranicu za prijavu na LinkedIn.

Prema izveštaju koji je u februaru objavila kompanija Egress, broj fišing napada putem imejlova koji se šalju u ime LinkedIna porastao je od 1. februara za 232%. Ovaj porast povezan je sa rekordnim brojem ljudi koji su zbog pandemije ostali bez posla i koji sada traže nove poslove.

Kao odgovor na ovaj izveštaj, portparol LinkedIna je istakao mere koje je kompanija preduzela da bi zaštitila korisnike od takvih napada.

„Naši interni timovi rade na preduzimanju koraka protiv onih koji pokušavaju da nanesu štetu članovima LinkedIna putem fišinga. Podstičemo članove da prijave sumnjive poruke i pomažemo im da saznaju više o tome šta mogu da urade da bi se zaštitili, uključujući aktiviranje verifikacije u dva koraka. Da biste saznali više o tome kako članovi mogu da prepoznaju fišing poruke, pogledajte naš centar za pomoć ovde.“


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu

Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu

Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje

Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove

Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove

Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje

Bez zvanične zabrane, Rusija blokira verifikaciju na Telegramu i WhatsAppu

Bez zvanične zabrane, Rusija blokira verifikaciju na Telegramu i WhatsAppu

Ruski korisnici sve teže mogu da se registruju na Telegram i WhatsApp, jer su ruski mobilni operateri počeli da blokiraju SMS i kodove za verifikaci... Dalje

WhatsApp uvodi passkey - kraj lozinkama za bekape

WhatsApp uvodi passkey - kraj lozinkama za bekape

WhatsApp je najavio da uvodi novu opciju zaštite razgovora - passkey-šifrovane bekape, koja korisnicima omogućava da šifruju rezervne kopije ćas... Dalje

Proizvođač softvera Pegaz dobio trajnu zabranu za špijuniranje korisnika WhatsApp-a

Proizvođač softvera Pegaz dobio trajnu zabranu za špijuniranje korisnika WhatsApp-a

Američki savezni sud izdao je trajnu zabranu izraelskom proizvođaču špijunskog softvera NSO Group, kojom mu se zabranjuje da koristi svoj ozlogla... Dalje