LinkedIn je najzloupotrebljavaniji brend u fišing napadima
Vesti, 20.04.2022, 10:00 AM
Prema istraživanju kompanije Check Point, LinkedIn je postao daleko najimitiraniji brend u fišing napadima.
Izveštaj Check Pointa otkrio je da su fišing napadi koji zloupotrebljavaju profesionalnu društvenu mrežu činili više od polovine (52%) svih pokušaja fišinga na globalnom nivou u prvom kvartalu 2022. Ovo predstavlja povećanje od 44% u poređenju sa prethodnim kvartalom, kada je LinkedIn bio peti brend koji se najviše koristio u fišing napadima.
Nakon LinkedIna, najčešće imitirani brendovi u fišing napadima bili su DHL (14%), Google (7%), Microsoft (6%), FedEx (6%), WhatsApp (4%), Amazon (2%), Maersk (1%), AliExpress (0,8%) i Apple (0,8%).
„Najbolja odbrana od fišing pretnji, kao i uvek, je znanje. Zaposleni, posebno, treba da budu obučeni da uoče sumnjive anomalije kao što su pogrešno napisani domeni, greške u kucanju, netačni datumi i drugi detalji koji mogu da otkriju zlonamernu e-poštu ili tekstualnu poruku. Korisnici LinkedIna trebalo bi da budu posebno oprezni tokom narednih nekoliko meseci”, kaže Omer Dembinski, menadžer grupe za istraživanje podataka u kompaniji Check Point Software.
Check Point je takođe naveo primere fišing napada koje je primetio tokom prva tri meseca ove godine. U jednom od njih, zlonamerni imejl je dizajniran da ukrade podatke za prijavljivanje na LinkedIn naloge žrtava, tako što ih podstakne da kliknu na link koja preusmerava korisnika na lažnu stranicu za prijavu na LinkedIn.
Prema izveštaju koji je u februaru objavila kompanija Egress, broj fišing napada putem imejlova koji se šalju u ime LinkedIna porastao je od 1. februara za 232%. Ovaj porast povezan je sa rekordnim brojem ljudi koji su zbog pandemije ostali bez posla i koji sada traže nove poslove.
Kao odgovor na ovaj izveštaj, portparol LinkedIna je istakao mere koje je kompanija preduzela da bi zaštitila korisnike od takvih napada.
„Naši interni timovi rade na preduzimanju koraka protiv onih koji pokušavaju da nanesu štetu članovima LinkedIna putem fišinga. Podstičemo članove da prijave sumnjive poruke i pomažemo im da saznaju više o tome šta mogu da urade da bi se zaštitili, uključujući aktiviranje verifikacije u dva koraka. Da biste saznali više o tome kako članovi mogu da prepoznaju fišing poruke, pogledajte naš centar za pomoć ovde.“
Izdvojeno
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Piramidalna šema prevare na Telegramu
Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje
Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara
Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje
Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima
Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje
Pratite nas
Nagrade