LinkedIn je najzloupotrebljavaniji brend u fišing napadima

Vesti, 20.04.2022, 10:00 AM

LinkedIn je najzloupotrebljavaniji brend u fišing napadima

Prema istraživanju kompanije Check Point, LinkedIn je postao daleko najimitiraniji brend u fišing napadima.

Izveštaj Check Pointa otkrio je da su fišing napadi koji zloupotrebljavaju profesionalnu društvenu mrežu činili više od polovine (52%) svih pokušaja fišinga na globalnom nivou u prvom kvartalu 2022. Ovo predstavlja povećanje od 44% u poređenju sa prethodnim kvartalom, kada je LinkedIn bio peti brend koji se najviše koristio u fišing napadima.

Nakon LinkedIna, najčešće imitirani brendovi u fišing napadima bili su DHL (14%), Google (7%), Microsoft (6%), FedEx (6%), WhatsApp (4%), Amazon (2%), Maersk (1%), AliExpress (0,8%) i Apple (0,8%).

„Najbolja odbrana od fišing pretnji, kao i uvek, je znanje. Zaposleni, posebno, treba da budu obučeni da uoče sumnjive anomalije kao što su pogrešno napisani domeni, greške u kucanju, netačni datumi i drugi detalji koji mogu da otkriju zlonamernu e-poštu ili tekstualnu poruku. Korisnici LinkedIna trebalo bi da budu posebno oprezni tokom narednih nekoliko meseci”, kaže Omer Dembinski, menadžer grupe za istraživanje podataka u kompaniji Check Point Software.

Check Point je takođe naveo primere fišing napada koje je primetio tokom prva tri meseca ove godine. U jednom od njih, zlonamerni imejl je dizajniran da ukrade podatke za prijavljivanje na LinkedIn naloge žrtava, tako što ih podstakne da kliknu na link koja preusmerava korisnika na lažnu stranicu za prijavu na LinkedIn.

Prema izveštaju koji je u februaru objavila kompanija Egress, broj fišing napada putem imejlova koji se šalju u ime LinkedIna porastao je od 1. februara za 232%. Ovaj porast povezan je sa rekordnim brojem ljudi koji su zbog pandemije ostali bez posla i koji sada traže nove poslove.

Kao odgovor na ovaj izveštaj, portparol LinkedIna je istakao mere koje je kompanija preduzela da bi zaštitila korisnike od takvih napada.

„Naši interni timovi rade na preduzimanju koraka protiv onih koji pokušavaju da nanesu štetu članovima LinkedIna putem fišinga. Podstičemo članove da prijave sumnjive poruke i pomažemo im da saznaju više o tome šta mogu da urade da bi se zaštitili, uključujući aktiviranje verifikacije u dva koraka. Da biste saznali više o tome kako članovi mogu da prepoznaju fišing poruke, pogledajte naš centar za pomoć ovde.“


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook, Meta, Apple i Amazon su brendovi koji se najčešće zloupotrebljavaju u phishing prevarama

Facebook, Meta, Apple i Amazon su brendovi koji se najčešće zloupotrebljavaju u phishing prevarama

Da li ste nekada bili žrtva phishing prevare? Prvi incident sa phishingom dogodio se 1994. godine, kada je tinejdžer iz Pensilvanije poslao lažne p... Dalje

Ranjivost u Windowsu za koju je Microsoft tvrdio da nije korišćena u napadima, korišćena za napade ransomwarea Black Basta

Ranjivost u Windowsu za koju je Microsoft tvrdio da nije korišćena u napadima, korišćena za napade ransomwarea Black Basta

Grupa koja stoji iza ransomwarea Black Basta možda je iskoristila nedavno zakrpljenu ranjivost Windowsa kao nulti dan, otkrili su istraživači iz ko... Dalje

Korisnici optužuju Adobe da će njihov sadržaj koristiti za obuku AI modela

Korisnici optužuju Adobe da će njihov sadržaj koristiti za obuku AI modela

Adobe se suočava sa negativnim reakcijama korisnika zbog nedavnih ažuriranja Uslova korišćenja usluge za generativne AI proizvode kompanije. Prom... Dalje

Većina ljudi priznaje da i dalje zapisuje svoje lozinke

Većina ljudi priznaje da i dalje zapisuje svoje lozinke

Godinama se govori o kraju ere lozinki, ali one su još uvek tu. Živeti u svetu bez lozinki bi bilo lepo, ali ta budućnost je još uvek daleko. Ser... Dalje

Ilon Musk zapretio da će zabraniti Appleove uređaje zbog integracije sa ChatGPT-om

Ilon Musk zapretio da će zabraniti Appleove uređaje zbog integracije sa ChatGPT-om

Milijarder Ilon Mask je na svojoj platformi X kritikovao integraciju kompanije Apple sa ChatGPT-om kao „očigledno apsurdnu“ u pogledu pri... Dalje