Ljubav je sigurnost: 42% ljudi bi se zabavljalo samo sa nekim ko je vakcinisan ili ima antitela

Vesti, 09.07.2021, 11:00 AM

Ljubav je sigurnost: 42% ljudi bi se zabavljalo samo sa nekim ko je vakcinisan ili ima antitela

U eri samoizolacije i ograničenja, ljudi obraćaju više pažnje na svoje zdravlje i ličnu sigurnost prilikom upoznavanja sa potencijalnim partnerima, navodi se u novom izveštaju koji je objavila kompanija Kaspersky. Četiri od deset ispitanika (42%) koji su učestvovali u istraživanju koje je naručila kompanija Kaspersky, reklo je da bi se upoznali uživo samo sa osobom koja ima antitela ili potvrdu o vakcinaciji. Korisnici su od početka pandemije postali zabrinutiji kada su u pitanju susreti licem u lice. Broj ljudi koji ne upoznaju uživo osobe koje su upoznali na internetu se u vreme pandemije više nego udvostručio (sa 16% na 35%).

Pandemija je značajno promenila mnoge naše svakodnevne aktivnosti, pa ni upoznavanje potencijalnih partnera nije izuzetak. Tokom perioda prisilne samoizolacije ljudi su više vremena provodili u aplikacijama za upoznavanje koje imaju sve više korisnika.

Zahtev da se sazna vakcinalni status potencijalnog partnera očigledni je uticaj pandemije. Međutim, čini se da upoznavanje uživo ljudi koje smo upoznali na internetu izaziva veću zabrinutost od puke brige koja je isključivo povezana sa strahom od razboljevanja. Polovina ispitanika je rekla da se oseća nervozno ili nesigurno (18%) kada se prvi put lično sretnu sa nekim koga su upoznali na internetu.

Da bi ublažili neke od ovih strahova, većina (72%) onih koji koriste veb sajtove i aplikacije za pronalaženje partnera na internetu žele prvo da razgovaraju telefonom ili preko video poziva pre nego što dogovore susret uživo.

„Čini se da uz svu politiku ostajanja kod kuće i ograničenja širom sveta, pronalaženje partnera na internetu danas igra veliku ulogu u životima ljudi. Ipak, prelazak sa „onlajn“ na „oflajn“ je izazov za mnoge: ne treba uzeti u obzir samo zdravstvenu situaciju, već i postojeće rizike od susreta sa nepoznatom osobom. Da biste nastavili da uživate u onlajn i oflajn upoznavanju, važno je imati na umu podatke koje delite sa potencijalnim partnerom - tako da ako se predomislite u vezi sa nekim, uvek kontrolišete situaciju i znate koliko informacija ste podelili o sebi i kako se one mogu iskoristiti“, kaže Dejvid Džejkobi, istraživač bezbednosti u kompaniji Kaspersky.

„Najljudskija je potreba da se lično sretnemo nakon meseci izolacije. Ljudi su društvena bića, potrebno nam je druženje, razmena i bliskost, čak i fizička bliskost. Svakako, aplikacije za upoznavanje omogućile su povezivanje sa novim ljudima tokom pandemije. Virtuelno. Fizički susret je nešto sasvim drugo. Radi se o govoru tela, mirisu i dodiru. Tek kada se ove komponente spoje, možemo zaista odlučiti šta osećamo prema nekoj osobi. Pandemija nas je potresla. Mnogo stvari koje smo uzimali zdravo za gotovo pre pandemije su implodirale, a nesigurnost, posebno na nivou fizičkog kontakta, je ogromna. Zbog toga je normalna reakcija korisnika aplikacija za upoznavanje da igraju na sigurno - insistiranjem da se upoznaju samo oni koji njihovu potrebu za sigurnošću shvataju ozbiljno. Jer osećaj da vas shvataju ozbiljno je suštinski aspekt izgradnje uspešnog partnerstva“, kaže terapeutkinja Birdžit Holzel sa klinike Liebling + Schatz u Minhenu.

Evo nekoliko jednostavnih saveta kompanije Kaspersky kako biste sačuvali svoju privatnost i lične podatke:

- Delite fotografije koje ne odaju informacije kao što su, na primer, adresa na kojoj živite ili gde radite. Umesto toga koristite fotografije sa putovanja, bez ličnih podataka ili drugih ljudi.

- Koristite ugrađenu funkciju za slanje poruka na platformama za upoznavanje, umesto da delite svoj broj telefona ili da koristite druge aplikacije za slanje poruka. Ako se odlučite da pređete na drugi mesindžer, ne zaboravite da ga podesite tako da vaši podaci budu privatni i bezbedni.

- Koristite efikasno bezbednosno rešenje koje nudi naprednu zaštitu za više uređaja.

Da biste upoznavanje uživo učinili sigurnim i prijatnim, sledite jednostavne savete terapeuta Stefana Ruzasa iz minhenske klinike Liebling + Schatz:

- Uvek se nađite na javnom mestu, prvih nekoliko puta, bilo da je to u restoranu, u šetnji ili u bioskopu.

- Recite nekome kome verujete sve detalje sastanka - kada, gde i sa kim ćete se videti

- Ne sastajte se blizu mesta gde živite, da biste izbegli eventualno praćenje.

- Nemojte odmah otkrivati svoju adresu.

- Ako imate čudan osećaj u vezi sa nekom osobom, prekinite sastanak. Niste dužni da radite bilo šta.

- Verujte svojim instinktima.

Foto: Kaspersky


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje