Ljubav je sigurnost: 42% ljudi bi se zabavljalo samo sa nekim ko je vakcinisan ili ima antitela

Vesti, 09.07.2021, 11:00 AM

Ljubav je sigurnost: 42% ljudi bi se zabavljalo samo sa nekim ko je vakcinisan ili ima antitela

U eri samoizolacije i ograničenja, ljudi obraćaju više pažnje na svoje zdravlje i ličnu sigurnost prilikom upoznavanja sa potencijalnim partnerima, navodi se u novom izveštaju koji je objavila kompanija Kaspersky. Četiri od deset ispitanika (42%) koji su učestvovali u istraživanju koje je naručila kompanija Kaspersky, reklo je da bi se upoznali uživo samo sa osobom koja ima antitela ili potvrdu o vakcinaciji. Korisnici su od početka pandemije postali zabrinutiji kada su u pitanju susreti licem u lice. Broj ljudi koji ne upoznaju uživo osobe koje su upoznali na internetu se u vreme pandemije više nego udvostručio (sa 16% na 35%).

Pandemija je značajno promenila mnoge naše svakodnevne aktivnosti, pa ni upoznavanje potencijalnih partnera nije izuzetak. Tokom perioda prisilne samoizolacije ljudi su više vremena provodili u aplikacijama za upoznavanje koje imaju sve više korisnika.

Zahtev da se sazna vakcinalni status potencijalnog partnera očigledni je uticaj pandemije. Međutim, čini se da upoznavanje uživo ljudi koje smo upoznali na internetu izaziva veću zabrinutost od puke brige koja je isključivo povezana sa strahom od razboljevanja. Polovina ispitanika je rekla da se oseća nervozno ili nesigurno (18%) kada se prvi put lično sretnu sa nekim koga su upoznali na internetu.

Da bi ublažili neke od ovih strahova, većina (72%) onih koji koriste veb sajtove i aplikacije za pronalaženje partnera na internetu žele prvo da razgovaraju telefonom ili preko video poziva pre nego što dogovore susret uživo.

„Čini se da uz svu politiku ostajanja kod kuće i ograničenja širom sveta, pronalaženje partnera na internetu danas igra veliku ulogu u životima ljudi. Ipak, prelazak sa „onlajn“ na „oflajn“ je izazov za mnoge: ne treba uzeti u obzir samo zdravstvenu situaciju, već i postojeće rizike od susreta sa nepoznatom osobom. Da biste nastavili da uživate u onlajn i oflajn upoznavanju, važno je imati na umu podatke koje delite sa potencijalnim partnerom - tako da ako se predomislite u vezi sa nekim, uvek kontrolišete situaciju i znate koliko informacija ste podelili o sebi i kako se one mogu iskoristiti“, kaže Dejvid Džejkobi, istraživač bezbednosti u kompaniji Kaspersky.

„Najljudskija je potreba da se lično sretnemo nakon meseci izolacije. Ljudi su društvena bića, potrebno nam je druženje, razmena i bliskost, čak i fizička bliskost. Svakako, aplikacije za upoznavanje omogućile su povezivanje sa novim ljudima tokom pandemije. Virtuelno. Fizički susret je nešto sasvim drugo. Radi se o govoru tela, mirisu i dodiru. Tek kada se ove komponente spoje, možemo zaista odlučiti šta osećamo prema nekoj osobi. Pandemija nas je potresla. Mnogo stvari koje smo uzimali zdravo za gotovo pre pandemije su implodirale, a nesigurnost, posebno na nivou fizičkog kontakta, je ogromna. Zbog toga je normalna reakcija korisnika aplikacija za upoznavanje da igraju na sigurno - insistiranjem da se upoznaju samo oni koji njihovu potrebu za sigurnošću shvataju ozbiljno. Jer osećaj da vas shvataju ozbiljno je suštinski aspekt izgradnje uspešnog partnerstva“, kaže terapeutkinja Birdžit Holzel sa klinike Liebling + Schatz u Minhenu.

Evo nekoliko jednostavnih saveta kompanije Kaspersky kako biste sačuvali svoju privatnost i lične podatke:

- Delite fotografije koje ne odaju informacije kao što su, na primer, adresa na kojoj živite ili gde radite. Umesto toga koristite fotografije sa putovanja, bez ličnih podataka ili drugih ljudi.

- Koristite ugrađenu funkciju za slanje poruka na platformama za upoznavanje, umesto da delite svoj broj telefona ili da koristite druge aplikacije za slanje poruka. Ako se odlučite da pređete na drugi mesindžer, ne zaboravite da ga podesite tako da vaši podaci budu privatni i bezbedni.

- Koristite efikasno bezbednosno rešenje koje nudi naprednu zaštitu za više uređaja.

Da biste upoznavanje uživo učinili sigurnim i prijatnim, sledite jednostavne savete terapeuta Stefana Ruzasa iz minhenske klinike Liebling + Schatz:

- Uvek se nađite na javnom mestu, prvih nekoliko puta, bilo da je to u restoranu, u šetnji ili u bioskopu.

- Recite nekome kome verujete sve detalje sastanka - kada, gde i sa kim ćete se videti

- Ne sastajte se blizu mesta gde živite, da biste izbegli eventualno praćenje.

- Nemojte odmah otkrivati svoju adresu.

- Ako imate čudan osećaj u vezi sa nekom osobom, prekinite sastanak. Niste dužni da radite bilo šta.

- Verujte svojim instinktima.

Foto: Kaspersky


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Lažna Microsoft upozorenja zaključavaju veb pregledač da bi korisnici pozvali lažnu tehničku podršku

Lažna Microsoft upozorenja zaključavaju veb pregledač da bi korisnici pozvali lažnu tehničku podršku

Stručnjaci iz Centra za odbranu od fišinga Cofense upozoravaju na novu, agresivnu prevaru u kojoj prevaranti koriste logo i brend kompanije Microsof... Dalje

LastPass upozorio da „nije hakovan“, imejlovi koji stižu u ime kompanije su lažni

LastPass upozorio da „nije hakovan“, imejlovi koji stižu u ime kompanije su lažni

Menadžer lozinki LastPass upozorio je korisnike da „NIJE hakovan“, nakon što je otkrivena nova phishing kampanja koja zloupotrebljava nj... Dalje

Microsoft zaustavio talas ransomware napada: opozvano više od 200 sertifikata za lažne Teams instalere

Microsoft zaustavio talas ransomware napada: opozvano više od 200 sertifikata za lažne Teams instalere

Početkom oktobra Microsoft je zaustavio talas napada Rhysida ransomware-a povlačenjem više od 200 sertifikata kojima su hakeri potpisali zlonamerne... Dalje

Google uvodi „Recovery Contacts“: prijatelji vam mogu pomoći da vratite nalog

Google uvodi „Recovery Contacts“: prijatelji vam mogu pomoći da vratite nalog

Google je najavio novu funkciju pod nazivom „Recovery Contacts“ (kontakti za oporavak naloga) - opciju koja korisnicima omogućava da u po... Dalje

Mango žrtva hakerskog napada: ukradeni podaci kupaca

Mango žrtva hakerskog napada: ukradeni podaci kupaca

Modni brend Mango obavestio je korisnike o bezbednosnom incidentu izazvanom propustom jedne od marketinških firmi sa kojima kompanija sarađuje. Iako... Dalje