Maliciozne reklame na 22 popularna sajta inficirale računare posetilaca kripto-malverom CryptoWall
Vesti, 23.10.2014, 11:00 AM

Maliciozne reklame našle su se prošle nedelje na najmanje 22 popularna web sajta i odgovorne su za napade exploita baziranih na browserima koji su inficirali računare kripto-ransomwareom CryptoWall.
Kampanju malvertajzinga (zlonamerno oglašavanje) čije su žrtve bili posetioci najmanje 22 popularna sajta među kojima su Yahooovi sajtovi Finance i Fantasy Sports, realestate.aol.com, theatlantic.com, 9gag.com i match.com, otkrili su stručnjaci firme Proofpoint.
“Sve u svemu, više od 3 miliona posetilaca dnevno bili su potencijalno izloženi ovoj kampanji malvertajzinga”, objavili su istraživači Proofpointa.
Kao i u većini slučajeva malvertajzing napada, sami sajtovi nisu kompromitovani. Napadači su ustvari uspeli da proguraju maliciozne reklame preko najmanje tri velike oglasne mreže i berze - Rubicon Project, Right Media (sada Yahoo Ad Exchange) i OpenX.
Proofpoint je o ovome obavestio ove oglasne mreže u subotu, 18. oktobra, ali nije poznato da li su preduzete adekvatne mere da bi se rešio ovaj problem.
Maliciozne reklame koje su oponašale legitimne reklame brendova kao što su Microsoft Bing, Fancy i Case Logic, koristile su alat za napad Flash Pack da bi krišom bili pokrenuti exploiti za ranjivosti u neažuriranim dodacima browsera. Kada bi napad bio uspešan, exploiti su instalirali ransomware CyrptoWall 2.0 na računarima posetilaca.
CryptoWall šifruje fajlove sa popularnim ekstenzijama (filmove, slike, dokumenta i druge fajlove) koje pronađe na hard disku. Malver ucenjuje žrtve da plate otkup za šifrovane fajlove i to Bitcoinima.
CryptoWall je jedan od uspešnijih kripto-ransomwarea koji je, prema procenama istraživača iz kompanije Dell SecureWorks, u periodu od marta do avgusta ove godine zarazio više od 600000 računara, i doneo sajber kriminalcima zaradu od najmanje milion dolara.
CryptoWall je veoma destruktivan malver jer koristi snažnu enkripciju ne ostavljajući korisnicima mnogo izbora za oporavak fajlova, ako ne plate otkup. Druga mogućnost je povratak fajlova iz backupa, ako backup nije i sam ugrožen zbog infekcije.
Istraživači Proofpointa su pratili transakcije na adrese Bitcoin novčanika koje je koristio CryptoWall u ovom novom napadu. Prema njihovim procenama, kriminalci su na ime otkupa dnevno dobijali najmanje 65 Bitcoina, ili približno 25000 dolara.
Da bi se zaštitili od ovakvih napada i uopšteno od drive-by exploita, korisnici moraju da se staraju o tome da softver na računaru bude redovno ažuriran, pre svega, operativni sistem, browseri, i dodaci za browsere kao što su Flash Player, Java, Silverlight i Adobe Reader.
Neki browseri kao što su Chrome i Firefox omogućavaju korisnicima da aktiviraju opciju click-to-play za sadržaj koji traži dodatke za browser, što može zaustaviti automatsko izvršavanje exploita koji ciljaju dodatke za browser.
Osim korisnika, i vlasnici sajtova i distributeri reklama moraju investirati u naprednije alate za detekciju malicioznih reklama, kažu iz Proofpointa, ističući da vlasnici sajtova ne smeju i ne bi trebalo da pretpostavljaju da će se oglasne mreže starati o tome za njih.

Izdvojeno
Nova ClickFix prevara: Lažni AnyDesk širi malver MetaStealer

Istraživači sajber bezbednosti u Huntress-u otkrili su novu kampanju koja koristi novu ClickFix tehniku za širenje malvera MetaStealer. Napadači k... Dalje
Procureli ChatGPT razgovori otkrivaju: korisnici doživljavaju AI kao terapeuta, advokata i osobu od poverenja

U avgustu 2025. na internetu su se pojavile hiljade ChatGPT razgovora. Na prvi pogled, delovalo je kao da se radi o tehničkom problemu. Međutim, isp... Dalje
Nova WhatsApp ranjivost korišćena za špijuniranje korisnika

WhatsApp je potvrdio da su hakeri možda iskoristili bezbednosnu ranjivost u aplikacijama za iOS i macOS u okviru ciljane špijunske kampanje. Ranjivo... Dalje
Nova era sajber kriminala: ransomware u oblaku

Ransomware je dugo bio sinonim za šifrovane fajlove na računarima i hakere koji od žrtava traže da plate otkup za vraćanje podataka. Međutim, Mi... Dalje
Grok chatovi završili na Google-u: 370.000 privatnih razgovora dostupno svima

Ako ste ikada koristili Grok, četbot kompanije xAI iza kojeg stoji Ilon Musk, možda su transkripti vaših razgovora završili na internetu, dostupni... Dalje
Pratite nas
Nagrade