Malver u lažnim imejl obaveštenjima WhatsAppa

Vesti, 05.04.2022, 10:30 AM

Malver u lažnim imejl obaveštenjima WhatsAppa

Istraživači iz firme Armorblox otkrili su novu fišing kampanju u kojoj se koristi funkcija glasovnih poruka WhatsAppa sa ciljem širenja trojanca Kryptic. Kako izveštava BleepingComputer, imejlovi su poslati na najmanje 27.655 imejl adresa.

Žrtve koje dobiju imejl sprovode se kroz niz koraka koji će se na kraju završiti instalacijom malvera za krađu informacija. Informacije koje kradu ovakvi malveri su uglavnom lozinke koje se čuvaju u pregledačima i aplikacijama, ali oni takođe ciljaju novčanike kriptovaluta, SSH ključeve, pa čak i fajlove koji se čuvaju na računaru.

Napad počinje obaveštenjem od WhatsAppa u kojem se navodi da je korisnik dobio novu privatnu poruku. Ovaj imejl sadrži dugme „Play“ i detalje o trajanju audio klipa i vremenu kada je napravljen.

Pošiljalac je „Whatsapp Notifier“, a koristi se imejl adresa koja pripada Centru za bezbednost na putevima Moskovske oblasti. Zbog toga što je ovo legitiman entitet, poruke prolaze sigurnosne filtere elektronske pošte, što je obično najveći problem za sajber kriminalce.

Ako primalac klikne na dugme „Play“, preusmerava se na veb sajt na kome se prikazuje zahtev za prikazivanje obaveštenja sa opcijama „Dozvoli“ i „Blokiraj“. Da bi se žrtva prevarila da klikne na „Dozvoli“, napadači prikazuju veb stranicu na kojoj se navodi da treba da se klikne na „Dozvoli“ da bi korisnik potvrdio da nije bot. Međutim, klikom na ovu dugmad žrtva se pretplaćuje na obaveštenja pregledača koja prikazuju reklame u pregledaču za prevare, porno sajtove i malver.

Kada se pritisne opcija „Dozvoli“, pregledač će od korisnika zatražiti da instalira program, koji je zapravo gore pomenuti malver.

Činjenica da su imejl poruke u ovoj kampanji zaobišle brojna bezbednosna rešenja za elektronsku poštu čini ovu kampanju veoma opasnom. Imejl adresa nema nikakve veze sa WhatsAppom, kao ni sajt na kome se od žrtava traži da kliknu na „Dozvoli“. Drugo, glasovne poruke primljene preko WhatsAppa automatski se preuzimaju u aplikaciji, tako da WhatsApp nikada ne bi obavestio korisnika o prijemu poruke putem imejla. Treće, u imejlu nema logoa WhatsAppa, da bi se izbegao problem sa VMC proverom koju je Gmail uveo prošle godine a koja podrazumeva proveru logotipa brenda.

Kako se zaštititi od ovakvih prevara? Pre nego što uradite nešto, potražite znake prevare kada dobijete poruku koja vam se učini neobičnom i ne otvarajte link u takvim porukama već, ako morate, proverite ono što vas zanima na zvaničnom veb sajtu ili u aplikaciji.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje