Malver u lažnim imejl obaveštenjima WhatsAppa

Vesti, 05.04.2022, 10:30 AM

Malver u lažnim imejl obaveštenjima WhatsAppa

Istraživači iz firme Armorblox otkrili su novu fišing kampanju u kojoj se koristi funkcija glasovnih poruka WhatsAppa sa ciljem širenja trojanca Kryptic. Kako izveštava BleepingComputer, imejlovi su poslati na najmanje 27.655 imejl adresa.

Žrtve koje dobiju imejl sprovode se kroz niz koraka koji će se na kraju završiti instalacijom malvera za krađu informacija. Informacije koje kradu ovakvi malveri su uglavnom lozinke koje se čuvaju u pregledačima i aplikacijama, ali oni takođe ciljaju novčanike kriptovaluta, SSH ključeve, pa čak i fajlove koji se čuvaju na računaru.

Napad počinje obaveštenjem od WhatsAppa u kojem se navodi da je korisnik dobio novu privatnu poruku. Ovaj imejl sadrži dugme „Play“ i detalje o trajanju audio klipa i vremenu kada je napravljen.

Pošiljalac je „Whatsapp Notifier“, a koristi se imejl adresa koja pripada Centru za bezbednost na putevima Moskovske oblasti. Zbog toga što je ovo legitiman entitet, poruke prolaze sigurnosne filtere elektronske pošte, što je obično najveći problem za sajber kriminalce.

Ako primalac klikne na dugme „Play“, preusmerava se na veb sajt na kome se prikazuje zahtev za prikazivanje obaveštenja sa opcijama „Dozvoli“ i „Blokiraj“. Da bi se žrtva prevarila da klikne na „Dozvoli“, napadači prikazuju veb stranicu na kojoj se navodi da treba da se klikne na „Dozvoli“ da bi korisnik potvrdio da nije bot. Međutim, klikom na ovu dugmad žrtva se pretplaćuje na obaveštenja pregledača koja prikazuju reklame u pregledaču za prevare, porno sajtove i malver.

Kada se pritisne opcija „Dozvoli“, pregledač će od korisnika zatražiti da instalira program, koji je zapravo gore pomenuti malver.

Činjenica da su imejl poruke u ovoj kampanji zaobišle brojna bezbednosna rešenja za elektronsku poštu čini ovu kampanju veoma opasnom. Imejl adresa nema nikakve veze sa WhatsAppom, kao ni sajt na kome se od žrtava traži da kliknu na „Dozvoli“. Drugo, glasovne poruke primljene preko WhatsAppa automatski se preuzimaju u aplikaciji, tako da WhatsApp nikada ne bi obavestio korisnika o prijemu poruke putem imejla. Treće, u imejlu nema logoa WhatsAppa, da bi se izbegao problem sa VMC proverom koju je Gmail uveo prošle godine a koja podrazumeva proveru logotipa brenda.

Kako se zaštititi od ovakvih prevara? Pre nego što uradite nešto, potražite znake prevare kada dobijete poruku koja vam se učini neobičnom i ne otvarajte link u takvim porukama već, ako morate, proverite ono što vas zanima na zvaničnom veb sajtu ili u aplikaciji.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje