Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljava za krađu lozinki i drugih ličnih podataka
Vesti, 20.07.2023, 01:00 AM

Tehnološki giganti poput Googlea i Applea su među vodećim brendovima koje su sajber-kriminalci zloupotrebljavali u fišing napadima u drugom kvartalu 2023. godine, objavio je Check Point Research (CPR).
Izveštaj koji je objavio Check Point Research otkriva neke promene u taktici sajber-kriminalaca, sa tri velike tehnološke kompanije koje dominiraju na listi brendova koji se najčešće imitiraju.
Da li bi ovo trebalo da bude iznenađenje? Nimalo. Zaraženi Office dokumenti činili su 43% svih preuzimanja malvera u 2020. Tokom 3. kvartala te godine, otprilike 38% svih malvera otkriveno je u Microsoft Office dokumentima.
Microsoft je zauzeo prvo mesto sa 29% svih pokušaja fišinga tokom drugog kvartala ove godine. Ovo je značajan skok za Microsoft, koji je bio na trećoj poziciji u prvom kvartalu godine.
Porast pokušaja fišinga u kojima se kao mamac koristi Microsoft, može se pripisati ciljanoj kampanji usmerenoj na vlasnike Microsoft naloga, u kojoj su sajber kriminalci slali lažne poruke u vezi sa navodnim sumnjivim prijavljivanjem. Ovi mejlovi su izgledali kao da dolaze od kompanije i sadržavali su detaljne informacije o navodnom kompromitovanju bezbednosti naloga, što je korisnike dovodilo do veb sajtova na kojima su sajber-kriminalci pokušavali da ukradu njihove akreditive i lične podatke.
Google je na drugom mestu, sa 19,5% pokušaja fišinga u kojima je zloupotrebljen brend. Apple je debitovao na listi, sa 5,2% fišing napada tokom poslednjeg kvartala.
Tehnološki sektor je industrija koja se najviše zloupotrebljavala u napadima, a prate ga bankarstvo i društvene mreže.
Drugi značajni brendovi koji su imitirani u fišing napadima su Amazon, Walmart, Roblox, LinkedIn, Home Depot i Facebook.
„Zbog toga se svi moramo obavezati da ćemo se zaustaviti i pregledati, odvojiti trenutak pre nego što kliknemo na bilo koji link koji ne prepoznajemo”, rekao je Omer Dembinski, menadžer u CPR.
Za fišing napade sajber kriminalci koriste obmanjujući domene i dizajn veb stranica koji liče na originalne sajtove kako bi ukrali lične podatke, akreditive ili detalje o plaćanju korisnika. Ovi napadi mogu početi imejlom, SMS porukom ili lažnim mobilnim aplikacijama.
Stručnjaci za sajber bezbednost naglašavaju važnost opreza pre nego što otvorite nepoznati link ili date lične podatke. Kako sajber-kriminalci nastavljaju da razvijaju svoje taktike, proaktivne mere i napredne bezbednosne tehnologije postaju sve važnije u borbi protiv fišinga.

Izdvojeno
Microsoft uvodi podršku za pristupne ključeve u Windows 11

Microsoft uvodi podršku za pristupne ključeve (passkeys) u operativnom sistemu Windows 11 kao deo velikog ažuriranja operativnog sistema. Ova funkc... Dalje
Prevaranti na internetu koriste stare metode ali su ubedljiviji nego ikad pre

Prema podacima kompanije Norton, prevare su najznačajnija pretnja naših digitalnih života, i trenutno su dostigle najviši nivo u istoriji. Telemet... Dalje
Signal dobija novu bezbednosnu funkciju koja će nam biti potrebna u budućnosti
.jpg)
Mnogi ljudi sada shvataju prednosti end-to-end enkripcije (E2E) poruka koje šalju i primaju. Kako raste popularnost šifrovane komunikacije, kompanij... Dalje
Hakeri koji su hakovali kockarnice u Las Vegasu, napali i druge kompanije

Hakeri koji su poslednjih nedelja napali poznate kockarnice u vlasništvu kompanija MGM Resorts International i Caesars Entertainment, takođe su hako... Dalje
Microsoft greškom otkrio 38TB podataka, ali kompanija tvrdi da podaci korisnika nisu ugroženi
.jpg)
Microsoft je preko javnog GitHub repozitorijuma nenamerno otkrio ogromnu količinu osetljivih internih informacija koje datiraju pre više od tri godi... Dalje
Pratite nas
Nagrade