Microsoft odustao od korišćenja 'superkolačića' i praćenja korisnika MSN

Vesti, 22.08.2011, 11:39 AM

Microsoft odustao od korišćenja 'superkolačića' i praćenja korisnika MSN

Nakon objave otkrića istraživača Univerziteta Stenford da Microsoft i nekoliko drugih kompanija koriste kontraverznu tehniku koja im omogućava da zadrže kolačiće (cookies) na kompjuterima korisnika kako bi pratili njihoove aktivnosti na internetu, iz Microsoft-a je stigao odgovor da će takva praksa korišenja “superkolačića” ubuduće biti obustavljena.

U julu je Džonatan Majer, diplomac Stenford Univerziteta objavio svoje otkriće da neke kompanije i dalje koriste metode koje im omogućavaju uvid u istoriju aktivnosti korisnika u browser-u, što zainteresovanim stranama obezbeđuje podatke o tome koje sajtove korisnici posećuju i na koje linkove klikću. Majerovo istraživanje je pokazalo da neke kompanije koriste kolačiće koji se obnavljaju čak i nakon što ih korisnici obrišu. Microsoft se našao među “prozvanima” jer je tu tehniku koristio na jednom od svojih sajtova, MSN.com. Sada iz kompanije tvrde da ubuduće neće više to činiti.

“Prema tvrdnjama istraživača, uključujući i one koje pripadaju Džonatanu Majeru sa Univerziteta Stenford, “superkolačići” su sposobni da ponovo stvore kolačiće ili druge identifikatore nakon što korisnici obrišu obične kolačiće. Gospodin Majer je identifikovao Microsoft kao jednu od kompanija koje koriste ovakav kod, i kada nam je skrenuo pažnju svojim otkrićima mi smo promptno reagovali i istražili to. Utvrdili smo da se kolačić kojeg je on primetio ponaša na takav način pod određenim okolnostima što je posledica zastarelog koda koji je korišćen samo na našim sajtovima i što je već bilo planirano da bude obustavljeno. Mi smo taj proces ubrzali i brzo uklonili taj kod,” kaže u postu na kompanijskom blogu Majk Hinc iz kompanije Microsoft.

Upotreba ovakvih kolačića koji imaju mogućnost samoobnavljanja nakon što ih korisnik obriše je postala kontroverzna praksa uočena prošle godine, a internet korisnici i zaštitnici prava privatnosti na internetu vrše pritisak na online oglašivače i vlasnike sajtova kako bi zaustavili ovakvu praksu. Međutim, neke kompanije pružaju otpor ovakvim legitimnim zahtevima i pronalaze načine da zaobiđu pokušaje da se regulišu pravila u vezi poštovanja privatnosti korisnika od strane online oglašivača.

Međutim, većina korisnika nema jasnu predstavu o tome kako funkcioniše sistem koji kompanije koriste kako bi pratile njihove aktivnosti na internetu, a mnogi čak nisu ni svesni postojanja ovakve prakse. Oni ne znaju da kolačići mogu biti korišćeni za praćenje njihovih aktivnosti i izvan sajtova kojima su dali dozvolu da koriste kolačiće, ili da postoje kolačići koji se mogu samoobnavljati nakon što ih korisnici obrišu.

Iz Microsoft-a kažu da ne planiraju razvoj ili primenu ovakvih mehanizama koji koriste superkolačiće, i da su u kompaniji rešeni da korisnicima omoguće pravo na izbor kada je reč o prikupljanju i korišćenju njihovih podataka.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Najnovija WhatsApp prevara: video poziv, panika i krađa novca

Najnovija WhatsApp prevara: video poziv, panika i krađa novca

ESET je objavio upozorenje o WhatsApp prevari u kojoj prevaranti koriste funkciju deljenja ekrana da bi ukrali novac i osetljive podatke korisnika. Ov... Dalje

Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene

Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene

Google je objavio da uvodi novu opciju za prijavljivanje pokušaja ucene putem lažnih negativnih recenzija na Google Mapama. Reč je o situacijama u ... Dalje

Najčešće korišćene lozinke u 2025.

Najčešće korišćene lozinke u 2025.

Novo istraživanje kompanije Comparitech otkriva da ljudi i dalje masovno koriste slabe lozinke poput „123456“, „admin“ i &bdq... Dalje

Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta

Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta

Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje

Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu

Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu

Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje