Šta online oglašivači znaju o vama?

Vesti, 09.08.2010, 00:36 AM

Šta online oglašivači znaju o vama?

Priča počinje ovako... U kompjuteru Ashley Hayes-Beaty nalazi se mali fajl koji prikuplja njene lične podatke kako bi kasnije oni bili prodati. Fajl je identifikuje kao 26-ogodišnjakinju iz Nashville-a, otkriva njene omiljene filmske naslove, otkriva da na internetu čita vesti iz oblasti zabave i da voli da igra kvizove. Ashley nadzire kompanija koja koristi softver nazvan “beacon” koji beleži ono što ljudi rade na web sajtovima.

U seriji tekstova pod naslovom “Šta oni znaju”, američki dnevni list Wall Street Journal se bavi podacima koje o internet korisnicima prikupljaju internet oglašivači za vreme dok korisnici surfuju internetom. Radi se biznisu koji doživljava ekspanziju - o špijuniranju internet korisika.

Wall Street Journal je sproveo istraživanje tokom kojeg je analizirana tehnologija koju kompanije koriste za nadzor nad internet korisnicima. Studija je pokazala da 50 najvećih američkih sajtova instaliraju u kompjuterima posetilaca prosečno 64 programa za nadzor i to bez prethodnog upozorenja. Neprofitna Wikipedia ne instalira nijedan ovakav program. Tehnologija za nadzor, ranije ograničena na "cookie" fajlove, sada uključuje mnogo sofisticiranije alatke koje u realnom vremenu beleže ono što ljudi rade na web stranici. Koristeći ovako prikupljene podatke, oglašivači kreiraju dosta preciznu sliku o korisniku - pol, starosnu dob, prihode, bračni status, kreditnu moć, da li korisnik ima decu ili kuću u svom vlasništvu. Sva ova saznanja određuju vrstu oglasa, vrstu proizvoda na sniženju i kreditne kartice koje će korisniku biti ponuđene onda kada pristupi određenom web sajtu.

U seriji tekstova nalazi se i priča o borbi koja se vodila unutar kompanije Microsoft 2008. godine, kada je dizajnerski tim koji je stajao iza Internet Explorer 8.0 predložio da se browser "opremi" funkcijama koje će bolje štititi privatnost korisnika, što je Microsoft-ovo odeljenje za marketing odbilo u korist saveza sa internet oglašivačima.

Više o ovome na


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje