Šta online oglašivači znaju o vama?

Vesti, 09.08.2010, 00:36 AM

Šta online oglašivači znaju o vama?

Priča počinje ovako... U kompjuteru Ashley Hayes-Beaty nalazi se mali fajl koji prikuplja njene lične podatke kako bi kasnije oni bili prodati. Fajl je identifikuje kao 26-ogodišnjakinju iz Nashville-a, otkriva njene omiljene filmske naslove, otkriva da na internetu čita vesti iz oblasti zabave i da voli da igra kvizove. Ashley nadzire kompanija koja koristi softver nazvan “beacon” koji beleži ono što ljudi rade na web sajtovima.

U seriji tekstova pod naslovom “Šta oni znaju”, američki dnevni list Wall Street Journal se bavi podacima koje o internet korisnicima prikupljaju internet oglašivači za vreme dok korisnici surfuju internetom. Radi se biznisu koji doživljava ekspanziju - o špijuniranju internet korisika.

Wall Street Journal je sproveo istraživanje tokom kojeg je analizirana tehnologija koju kompanije koriste za nadzor nad internet korisnicima. Studija je pokazala da 50 najvećih američkih sajtova instaliraju u kompjuterima posetilaca prosečno 64 programa za nadzor i to bez prethodnog upozorenja. Neprofitna Wikipedia ne instalira nijedan ovakav program. Tehnologija za nadzor, ranije ograničena na "cookie" fajlove, sada uključuje mnogo sofisticiranije alatke koje u realnom vremenu beleže ono što ljudi rade na web stranici. Koristeći ovako prikupljene podatke, oglašivači kreiraju dosta preciznu sliku o korisniku - pol, starosnu dob, prihode, bračni status, kreditnu moć, da li korisnik ima decu ili kuću u svom vlasništvu. Sva ova saznanja određuju vrstu oglasa, vrstu proizvoda na sniženju i kreditne kartice koje će korisniku biti ponuđene onda kada pristupi određenom web sajtu.

U seriji tekstova nalazi se i priča o borbi koja se vodila unutar kompanije Microsoft 2008. godine, kada je dizajnerski tim koji je stajao iza Internet Explorer 8.0 predložio da se browser "opremi" funkcijama koje će bolje štititi privatnost korisnika, što je Microsoft-ovo odeljenje za marketing odbilo u korist saveza sa internet oglašivačima.

Više o ovome na


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft upozorio na ClickFix prevaru koja zloupotrebljava Booking[.]com

Microsoft upozorio na ClickFix prevaru koja zloupotrebljava Booking[.]com

Sofisticirana phishing kampanja „ClickFix“ lažno predstavlja Booking.com kako bi se ugostiteljske firme zarazile malverima za krađu info... Dalje

Mozilla upozorila korisnike da ažuriraju Firefox

Mozilla upozorila korisnike da ažuriraju Firefox

Mozilla je pozvala korisnike Firefox-a da ažuriraju svoje pretraživače na verziju 128 ili noviju (ili ESR 115.13) pre 14. marta 2025. godine, kako ... Dalje

Google isplatio ukupno 12 miliona dolara za prijavljene bagove u aplikacijama i servisima kompanije

Google isplatio ukupno 12 miliona dolara za prijavljene bagove u aplikacijama i servisima kompanije

Google-ov program nagrađivanja ranjivosti je prošle godine isplatio 11,8 miliona dolara istraživačima koji su prijavili ranjivosti u proizvodima i... Dalje

Apple hitno objavio zakrpu za ranjivost koja je korišćena u ciljanim napadima

Apple hitno objavio zakrpu za ranjivost koja je korišćena u ciljanim napadima

Apple je hitno zakrpio ranjivost nultog dana u WebKitu koji pokreće veb pretraživač Safari i mnoge druge aplikacije. Apple je rekao da hakeri mogu... Dalje

Besplatni piratski filmovi zarazili milion uređaja malverima koji kradu lozinke i kriptovalutu

Besplatni piratski filmovi zarazili milion uređaja malverima koji kradu lozinke i kriptovalutu

Korisnici ilegalnih sajtova za strimovanje rizikuju da budu zaraženi opasnim malverima i da izgube sve svoje podatke, kriptovalute i naloge, upozorio... Dalje