Šta online oglašivači znaju o vama?
Vesti, 09.08.2010, 00:36 AM

Priča počinje ovako... U kompjuteru Ashley Hayes-Beaty nalazi se mali fajl koji prikuplja njene lične podatke kako bi kasnije oni bili prodati. Fajl je identifikuje kao 26-ogodišnjakinju iz Nashville-a, otkriva njene omiljene filmske naslove, otkriva da na internetu čita vesti iz oblasti zabave i da voli da igra kvizove. Ashley nadzire kompanija koja koristi softver nazvan “beacon” koji beleži ono što ljudi rade na web sajtovima.
U seriji tekstova pod naslovom “Šta oni znaju”, američki dnevni list Wall Street Journal se bavi podacima koje o internet korisnicima prikupljaju internet oglašivači za vreme dok korisnici surfuju internetom. Radi se biznisu koji doživljava ekspanziju - o špijuniranju internet korisika.
Wall Street Journal je sproveo istraživanje tokom kojeg je analizirana tehnologija koju kompanije koriste za nadzor nad internet korisnicima. Studija je pokazala da 50 najvećih američkih sajtova instaliraju u kompjuterima posetilaca prosečno 64 programa za nadzor i to bez prethodnog upozorenja. Neprofitna Wikipedia ne instalira nijedan ovakav program. Tehnologija za nadzor, ranije ograničena na "cookie" fajlove, sada uključuje mnogo sofisticiranije alatke koje u realnom vremenu beleže ono što ljudi rade na web stranici. Koristeći ovako prikupljene podatke, oglašivači kreiraju dosta preciznu sliku o korisniku - pol, starosnu dob, prihode, bračni status, kreditnu moć, da li korisnik ima decu ili kuću u svom vlasništvu. Sva ova saznanja određuju vrstu oglasa, vrstu proizvoda na sniženju i kreditne kartice koje će korisniku biti ponuđene onda kada pristupi određenom web sajtu.
U seriji tekstova nalazi se i priča o borbi koja se vodila unutar kompanije Microsoft 2008. godine, kada je dizajnerski tim koji je stajao iza Internet Explorer 8.0 predložio da se browser "opremi" funkcijama koje će bolje štititi privatnost korisnika, što je Microsoft-ovo odeljenje za marketing odbilo u korist saveza sa internet oglašivačima.
Više o ovome na

Izdvojeno
Ima neka tajna mreža: popularni VPN-ovi imaju istog vlasnika i iste bezbednosne greške

Novi izveštaj istraživačkog centra Citizen Lab otkriva mrežu popularnih VPN aplikacija koje, iako se predstavljaju kao odvojeni servisi, zapravo p... Dalje
FreeVPN.One: kada „besplatan VPN“ postane špijun

Jedna od najpopularnijih VPN ekstenzija za Chrome, FreeVPN.One, sa više od 100.000 preuzimanja, statusom “Verifikovano” na Chrome Web Sto... Dalje
Haker tvrdi da prodaje podatke za prijavu 15,8 miliona korisnika PayPala

Haker koji se predstavlja kao Chucky_BF prodaje 15,8 miliona PayPal prijava sa imejl adresama, lozinkama i URL-ovima. Podaci bi mogli biti iz logova i... Dalje
Šta se krije iza lažnih ponuda za posao u Netflixu?

Istraživači Malwarebytes-a upozoravaju na novu sofisticiranu fišing kampanju sa lažnim ponudama za posao u Netflixu, a mete su prvenstveno stručn... Dalje
Lažni Minecraft širi opasni malver NjRat

Bezbednosni tim Lat61 kompanije Point Wild otkrio je novu sajber pretnju koja cilja fanove popularne igre Minecraft. Malver maskiran kao instalacioni ... Dalje
Pratite nas
Nagrade