Šta online oglašivači znaju o vama?
Vesti, 09.08.2010, 00:36 AM

Priča počinje ovako... U kompjuteru Ashley Hayes-Beaty nalazi se mali fajl koji prikuplja njene lične podatke kako bi kasnije oni bili prodati. Fajl je identifikuje kao 26-ogodišnjakinju iz Nashville-a, otkriva njene omiljene filmske naslove, otkriva da na internetu čita vesti iz oblasti zabave i da voli da igra kvizove. Ashley nadzire kompanija koja koristi softver nazvan “beacon” koji beleži ono što ljudi rade na web sajtovima.
U seriji tekstova pod naslovom “Šta oni znaju”, američki dnevni list Wall Street Journal se bavi podacima koje o internet korisnicima prikupljaju internet oglašivači za vreme dok korisnici surfuju internetom. Radi se biznisu koji doživljava ekspanziju - o špijuniranju internet korisika.
Wall Street Journal je sproveo istraživanje tokom kojeg je analizirana tehnologija koju kompanije koriste za nadzor nad internet korisnicima. Studija je pokazala da 50 najvećih američkih sajtova instaliraju u kompjuterima posetilaca prosečno 64 programa za nadzor i to bez prethodnog upozorenja. Neprofitna Wikipedia ne instalira nijedan ovakav program. Tehnologija za nadzor, ranije ograničena na "cookie" fajlove, sada uključuje mnogo sofisticiranije alatke koje u realnom vremenu beleže ono što ljudi rade na web stranici. Koristeći ovako prikupljene podatke, oglašivači kreiraju dosta preciznu sliku o korisniku - pol, starosnu dob, prihode, bračni status, kreditnu moć, da li korisnik ima decu ili kuću u svom vlasništvu. Sva ova saznanja određuju vrstu oglasa, vrstu proizvoda na sniženju i kreditne kartice koje će korisniku biti ponuđene onda kada pristupi određenom web sajtu.
U seriji tekstova nalazi se i priča o borbi koja se vodila unutar kompanije Microsoft 2008. godine, kada je dizajnerski tim koji je stajao iza Internet Explorer 8.0 predložio da se browser "opremi" funkcijama koje će bolje štititi privatnost korisnika, što je Microsoft-ovo odeljenje za marketing odbilo u korist saveza sa internet oglašivačima.
Više o ovome na

Izdvojeno
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade