Šta online oglašivači znaju o vama?
Vesti, 09.08.2010, 00:36 AM

Priča počinje ovako... U kompjuteru Ashley Hayes-Beaty nalazi se mali fajl koji prikuplja njene lične podatke kako bi kasnije oni bili prodati. Fajl je identifikuje kao 26-ogodišnjakinju iz Nashville-a, otkriva njene omiljene filmske naslove, otkriva da na internetu čita vesti iz oblasti zabave i da voli da igra kvizove. Ashley nadzire kompanija koja koristi softver nazvan “beacon” koji beleži ono što ljudi rade na web sajtovima.
U seriji tekstova pod naslovom “Šta oni znaju”, američki dnevni list Wall Street Journal se bavi podacima koje o internet korisnicima prikupljaju internet oglašivači za vreme dok korisnici surfuju internetom. Radi se biznisu koji doživljava ekspanziju - o špijuniranju internet korisika.
Wall Street Journal je sproveo istraživanje tokom kojeg je analizirana tehnologija koju kompanije koriste za nadzor nad internet korisnicima. Studija je pokazala da 50 najvećih američkih sajtova instaliraju u kompjuterima posetilaca prosečno 64 programa za nadzor i to bez prethodnog upozorenja. Neprofitna Wikipedia ne instalira nijedan ovakav program. Tehnologija za nadzor, ranije ograničena na "cookie" fajlove, sada uključuje mnogo sofisticiranije alatke koje u realnom vremenu beleže ono što ljudi rade na web stranici. Koristeći ovako prikupljene podatke, oglašivači kreiraju dosta preciznu sliku o korisniku - pol, starosnu dob, prihode, bračni status, kreditnu moć, da li korisnik ima decu ili kuću u svom vlasništvu. Sva ova saznanja određuju vrstu oglasa, vrstu proizvoda na sniženju i kreditne kartice koje će korisniku biti ponuđene onda kada pristupi određenom web sajtu.
U seriji tekstova nalazi se i priča o borbi koja se vodila unutar kompanije Microsoft 2008. godine, kada je dizajnerski tim koji je stajao iza Internet Explorer 8.0 predložio da se browser "opremi" funkcijama koje će bolje štititi privatnost korisnika, što je Microsoft-ovo odeljenje za marketing odbilo u korist saveza sa internet oglašivačima.
Više o ovome na

Izdvojeno
LastPass upozorio da „nije hakovan“, imejlovi koji stižu u ime kompanije su lažni

Menadžer lozinki LastPass upozorio je korisnike da „NIJE hakovan“, nakon što je otkrivena nova phishing kampanja koja zloupotrebljava nj... Dalje
Microsoft zaustavio talas ransomware napada: opozvano više od 200 sertifikata za lažne Teams instalere

Početkom oktobra Microsoft je zaustavio talas napada Rhysida ransomware-a povlačenjem više od 200 sertifikata kojima su hakeri potpisali zlonamerne... Dalje
Google uvodi „Recovery Contacts“: prijatelji vam mogu pomoći da vratite nalog

Google je najavio novu funkciju pod nazivom „Recovery Contacts“ (kontakti za oporavak naloga) - opciju koja korisnicima omogućava da u po... Dalje
Mango žrtva hakerskog napada: ukradeni podaci kupaca

Modni brend Mango obavestio je korisnike o bezbednosnom incidentu izazvanom propustom jedne od marketinških firmi sa kojima kompanija sarađuje. Iako... Dalje
Želite da zaradite 2 miliona dolara preko noći? Pronađite grešku u iPhone-u

Apple je značajno proširio svoj Security Bounty program - istraživači koji pronađu ranjivosti koje omogućavaju zero-click napade (napade bez kli... Dalje
Pratite nas
Nagrade