Microsoft predlaže korisnicima život bez lozinki

Vesti, 02.06.2022, 08:00 AM

Microsoft predlaže korisnicima život bez lozinki

Već neko vreme Microsoft se zalaže za svet bez lozinki. Na dan kada je obeležen Svetski dan lozinki, 5. maja, kompanija je iskoristila priliku da podseti koliko je bezbednije korišćenje drugih metoda autentifikacije.

U nedavno objavljenom podužem tekstu na blogu kompanije, Microsoft je podsetio korisnike na više načina za zaštitu naloga i podataka, uključujući Windows Hello, koji dolazi u paketu sa nekim Windows uređajima.

Microsoft preporučuje korisnicima da instaliraju Microsoft Authenticator i, ako zaista moraju da koriste lozinku, da se uvere da ju je nemoguće probiti.

„Umesto da drže napadače podalje, slabe lozinke često obezbeđuju ulaz. Korišćenje i ponovna upotreba jednostavnih lozinki na različitim nalozima može da nam olakša život na mreži, ali takođe ostavlja vrata otvorenim“, kaže Vasu Džakal, potpredsednik kompanije.

„Napadači redovno pregledaju naloge društvenih medija tražeći datume rođenja, mesta za odmor, imena kućnih ljubimaca i druge lične podatke za koje znaju da ih ljudi koriste za kreiranje lozinki koje se lako pamte. Nedavno istraživanje je pokazalo da 68% ljudi koristi istu lozinku za različite naloge. Na primer, kada je kombinacija lozinke i imejl adrese ukradena, često se prodaje na mračnom vebu za upotrebu u novim napadima."

Lozinke treba da budu dugačke, da sadrže najmanje 12 znakova, objašnjava Džakal, i da koriste kombinaciju velikih i malih slova, brojeva i simbola. To ne bi trebalo da bude reč koja se nalazi u rečniku, ime kućnog ljubimca, ime neke osobe, proizvoda ili kompanije i mora se potpuno razlikovati od drugih lozinki. Zbog toga se preporučuje korišćenje menadžera lozinki.

Ali na kraju krajeva, život bez lozinke je ono za šta se zalaže kompanija.

Kao deo istorijske saradnje, FIDO alijansa, Microsoft, Apple i Google najavili su planove za proširenje podrške za zajednički standard za prijavljivanje bez lozinke. Obično se nazivaju pristupnim ključevima, ovi FIDO akreditivi za više uređaja nude korisnicima način da se bezbedno i brzo prijave na bilo koji od svojih uređaja bez lozinke. Pristupni ključ, koji praktično ne može biti ukraden a dostupan je na svim vašim uređajima, vam omogućava da se prijavite jednostavnom autentifikacijom pomoću lica, otiska prsta ili PIN-a uređaja“, kaže Džakal.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje