Microsoft upozorio na hakovanje naloga zaštićenih dvofaktorskom autentifikacijom
Vesti, 13.07.2022, 12:00 PM
Microsoft je objavio izveštaj u kome je detaljno opisao veliku fišing kampanju koja je u toku i koja je specifična po tome što su korisnički nalozi hakovani čak i kada su bili zaštićeni višefaktorskom autentifikacijom koja je trebalo da spreči takav epilog napada. Akteri pretnji koji stoje iza operacije, koji su od septembra napali 10.000 organizacija, iskoristili su svoj pristup hakovanim imejl nalozima žrtava da bi prevarili zaposlene da im pošalju novac.
Višefaktorska identifikacija, poznata i kao dvofaktorska autentifikacija, MFA ili 2FA, je zlatni standard za bezbednost naloga. Ona zahteva od korisnika naloga da osim lozinkom, dokaže svoj identitet nečim što poseduje ili kontroliše (fizički sigurnosni ključ, otisak prsta ili skeniranje lica). Sve veća upotreba MFA otežava hakerima preuzimanje naloga, ali su oni koji stoje iza ove kampanje pronašli način da zaobiđu MFA zaštitu.
U izveštaju Microsofta objašnjeno je da napadači koriste fišing sajt pod njihovom kontrolom kao proksi između korisnika i servera na koji korisnik pokušava da se prijavi. Kada korisnik unese lozinku na fišing sajt, ona se šalje legitimnom sajtu na koji je korisnik želeo da se prijavi, a zatim taj sajt šalje MFA ekran proksi sajtu. Kada korisnik završi autentifikaciju, fišing sajt šalje zahtev legitimnom sajtu koji vraća kolačić sesije koji je sada u rukama napadača, a fišing sajt preusmerava korisnika na drugu stranicu. Korisnikov identitet ne mora da bude ponovo proveravan na svakoj novoj posećenoj stranici. Napad inače počinje fišing imejlom sa HTML prilogom koji vodi do proksi servera.
U danima nakon krađe kolačića, napadači su pristupali imejl nalozima zaposlenih i tražili poruke koje bi koristili za prevare, navodeći žrtve da prebacuju velike sume novca na račune za koje su verovale da pripadaju kolegama ili poslovnim partnerima. Napadači su koristili imejl prepiske i ukradeni identitet zaposlenog da ubede drugu stranu da izvrši uplatu.
Da bi sprečili da hakovani zaposleni otkriju šta se dešava, napadači bi kreirali pravila prijemnog sandučeta koja su automatski premeštala određene imejlove u poseban folder arhive i označavali ih kao pročitane. Tokom narednih nekoliko dana, napadači bi se povremeno prijavljivali da bi proverili da li ima novih mejlova.
Microsoftov izveštaj pokazuje koliko je lako da prevariti zaposlene u kompanijama. Ogroman broj imejlova i opterećenje na poslu idu na ruku hakerima.
MFA je jedna od najefikasnijih mera za sprečavanje preuzimanja naloga. Međutim, nisu sve MFA jednake. Jednokratni kodovi za autentifikaciju, čak i kada se šalju SMS-om, daleko su bolji od ničega, ali oni mogu biti presretnuti.
Najefikasniji dostupni vidovi MFA su oni koji su u skladu sa standardima koje je postavila FIDO Alijansa u čitavoj industriji. Ove vrste MFA koriste fizički sigurnosni ključ kompanija kao što su Yubico ili Feitian ili čak Android ili iOS uređaj. Provera autentičnosti takođe može biti izvršena pomoću otiska prsta ili skeniranja lica, a ono što je zajedničko svim MFA kompatibilnim sa FIDO standardima je otpornost na ovakve kampanje.
Photo by Miguel Á. Padriñán from Pexels
Izdvojeno
Piratske kopije Battlefield 6 pune malvera
Istraživači iz Bitdefender Labs-a upozorili su na novu kampanju koja cilja gejmere koji su u potrazi za „besplatnim“ ili hakovanim verzi... Dalje
Novi ClickFix napadi: lažni porno sajtovi iz oglasa šire malvere
Istraživači iz kompanije Acronis upozoravaju na novu kampanju koja kombinuje ClickFix trikove i lažne porno sajtove kako bi prevarila korisnike da ... Dalje
Novi ClickFix trik: lažno Windows ažuriranje navodi korisnike da instaliraju malver
Istraživač Danijel B. iz britanskog NHS-a, otkrio je kampanju koja je počela pre oko mesec dana na domenu groupewadesecurity[.]com. Kada žrtva otv... Dalje
Matrix Push C2: lažne notifikacije veb pregledača vode do malvera
Istraživači iz BlackFrog-a otkrili su novu komandno-kontrolnu infrastrukturu nazvanu Matrix Push C2, koja koristi legitimnu funkciju web pregledača... Dalje
WhatsApp propust otkrio 3,5 milijardi brojeva korisnika širom sveta
WhatsApp ima još jedan problem sa privatnošću - ovog puta zbog dizajna aplikacije. Kada je tim istraživača sa Univerziteta u Beču testirao funk... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





