Milioni korisnika aplikacije Ever ne znaju da kompanija njihove privatne fotografije koristi za razvoj komercijalnih proizvoda za prepoznavanje lica

Vesti, 10.05.2019, 11:30 AM

Milioni korisnika aplikacije Ever ne znaju da kompanija njihove privatne fotografije koristi za razvoj komercijalnih proizvoda za prepoznavanje lica

Da li koristite aplikaciju Ever?

Prijavljivanjem na nalog na vašem pametnom telefonu ili desktop računaru, dajete aplikaciji Ever pristup fotografijama sačuvanim u vašim porukama, emailovima, na Dropboxu, Instagramu i Facebooku.

Osim što ćete moći da oslobodite prostor na svom uređaju, Ever vam daje još jedan dobar razlog za to:

“Dobijate besplatan, neograničeni privatni backup svih vaših uspomena u životu, sa bilo kog mesta gde postoje.”

Zvuči dobro? Možda isuviše.

Istraga NBC Newsa otkrila je da to što radi kompanija koja razvija aplikaciju Ever nije u potpunosti motivisano altruizmom. Zapravo, možda vam se ne bi dopalo ono što zaista rade sa vašim uspomenama.

Ono što nije očigledno na web sajtu ili u aplikaciji - osim na osnovu kratke napomene koja je dodata politici privatnosti nakon što je NBC News prošlog meseca kontaktirao kompaniju ovim povodom - je da se fotografije koje ljudi dele sa kompanijom koriste za obuku sistema za prepoznavanje lica kompanije, i da Ever zatim nudi na prodaju tu svoju tehnologiju privatnim kompanijama, policiji i vojsci.

Drugim rečima, ono što je pokrenuto 2013. godine, kao još jedna aplikacija za skladištenje podataka u oblaku, pretvorilo se u mnogo unosniji biznis - Ever AI, a niko od miliona korisnika nije nikada obavešten od tome.

Izgleda da je Ever pre dve i po godine odlučio da promeni svoju poslovnu strategiju i da iskoristi 13 milijardi slika koje su mu korisnici poverili za razvoj svog sistema za prepoznavanje lica. To je legitimno, tačnije, bilo bi da je kompanija obavestila svoje korisnike o tome i tako im dala priliku da odluče da li žele da učestvuju u tome ili ne.

Dag Alej, izvršni direktor kompanije Ever, rekao je NBC Newsu da Ever AI nikada ne deli fotografije ili bilo kakve identifikujuće informacije o svojim korisnicima sa kupcima njihove tehnologije prepoznavanja lica. Navodno, kompanija samo koristi milijarde fotografija svojih korisnika da bi obučila sistem kako da prepoznaje lica. Kada korisnici omoguće prepoznavanje lica na svojim fotografijama da bi grupisali slike na kojima su isti ljudi, Everova tehnologija prepoznavanja lica uči iz tih spajanja. To znanje se koristi za komercijalne proizvode kompanije koji nude tehnologiju prepoznavanja lica.

Naravno, Ever nije jedina tehnološka kompanija koja gradi tehnologiju prepoznavanja lica - ali njeno korišćenje privatnih fotografija korisnika koji nisu dali svoj eksplicitni pristanak, niti su obavešteni o tome, je vrlo problematično jer su korisnici zapravo iskorišćeni da kompanija uveća svoju bazu podataka i poboljša svoje algoritme.

Kad god vam se nudi besplatan proizvod, zapitajte se kako kompanija planira da zaradi novac. Da li se nadaju da ćete u nekom trenutku nadograditi aplikaciju verzijom koja se plaća, ili će vas bombardovati reklamama, ili će iskoristiti vaše podatke na neki drugi način?


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Tramp potpisao zabranu transakcija američkih kompanija sa TikTokom i WeChatom

Tramp potpisao zabranu transakcija američkih kompanija sa TikTokom i WeChatom

Američki predsednik Donald Tramp potpisao je dve uredbe koje američkim firmama daju rok od 45 za prestanak poslovanja sa TikTokom i WeChatom zato š... Dalje

Canon pretrpeo napad ransomwarea, hakeri tvrde da su ukrali 10 terabajta podataka

Canon pretrpeo napad ransomwarea, hakeri tvrde da su ukrali 10 terabajta podataka

Samo nedelju dana nakon što se Garmin oporavio od napada ransomwarea, japanska kompanija Canon pretrpela je napad ransomwarea koji je uticao na brojn... Dalje

295 lažnih ekstenzija iz Chrome veb prodavnice koje koristi 80 miliona korisnika ubacuje oglase u rezultate pretrage

295 lažnih ekstenzija iz Chrome veb prodavnice koje koristi 80 miliona korisnika ubacuje oglase u rezultate pretrage

Više od 80 miliona korisnika Chromea instaliralo je neku od 295 ekstenzija za Chrome koje ubacuju oglase u rezultate Google i Bing pretrage. Zlonamer... Dalje

SAD nude nagradu od 10 miliona dolara za otkrivanje hakera koji se mešaju u američke izbore

SAD nude nagradu od 10 miliona dolara za otkrivanje hakera koji se mešaju u američke izbore

Američki predsednički izbori 2020. godine su za manje od 100 dana, a nastojeći da spreče strano mešanje u izbore kakvo se dogodilo na izborima 2... Dalje

WhatsApp ima novu opciju za brzu proveru informacija iz prosleđenih poruka

WhatsApp ima novu opciju za brzu proveru informacija iz prosleđenih poruka

Korisnici WhatsAppa bili su iznenađeni kada je aplikacija odjednom počela da prikazuje ikonu lupe pored prosleđenih poruka. Objašnjenje za to je n... Dalje