Milioni korisnika aplikacije Ever ne znaju da kompanija njihove privatne fotografije koristi za razvoj komercijalnih proizvoda za prepoznavanje lica

Vesti, 10.05.2019, 11:30 AM

Milioni korisnika aplikacije Ever ne znaju da kompanija njihove privatne fotografije koristi za razvoj komercijalnih proizvoda za prepoznavanje lica

Da li koristite aplikaciju Ever?

Prijavljivanjem na nalog na vašem pametnom telefonu ili desktop računaru, dajete aplikaciji Ever pristup fotografijama sačuvanim u vašim porukama, emailovima, na Dropboxu, Instagramu i Facebooku.

Osim što ćete moći da oslobodite prostor na svom uređaju, Ever vam daje još jedan dobar razlog za to:

“Dobijate besplatan, neograničeni privatni backup svih vaših uspomena u životu, sa bilo kog mesta gde postoje.”

Zvuči dobro? Možda isuviše.

Istraga NBC Newsa otkrila je da to što radi kompanija koja razvija aplikaciju Ever nije u potpunosti motivisano altruizmom. Zapravo, možda vam se ne bi dopalo ono što zaista rade sa vašim uspomenama.

Ono što nije očigledno na web sajtu ili u aplikaciji - osim na osnovu kratke napomene koja je dodata politici privatnosti nakon što je NBC News prošlog meseca kontaktirao kompaniju ovim povodom - je da se fotografije koje ljudi dele sa kompanijom koriste za obuku sistema za prepoznavanje lica kompanije, i da Ever zatim nudi na prodaju tu svoju tehnologiju privatnim kompanijama, policiji i vojsci.

Drugim rečima, ono što je pokrenuto 2013. godine, kao još jedna aplikacija za skladištenje podataka u oblaku, pretvorilo se u mnogo unosniji biznis - Ever AI, a niko od miliona korisnika nije nikada obavešten od tome.

Izgleda da je Ever pre dve i po godine odlučio da promeni svoju poslovnu strategiju i da iskoristi 13 milijardi slika koje su mu korisnici poverili za razvoj svog sistema za prepoznavanje lica. To je legitimno, tačnije, bilo bi da je kompanija obavestila svoje korisnike o tome i tako im dala priliku da odluče da li žele da učestvuju u tome ili ne.

Dag Alej, izvršni direktor kompanije Ever, rekao je NBC Newsu da Ever AI nikada ne deli fotografije ili bilo kakve identifikujuće informacije o svojim korisnicima sa kupcima njihove tehnologije prepoznavanja lica. Navodno, kompanija samo koristi milijarde fotografija svojih korisnika da bi obučila sistem kako da prepoznaje lica. Kada korisnici omoguće prepoznavanje lica na svojim fotografijama da bi grupisali slike na kojima su isti ljudi, Everova tehnologija prepoznavanja lica uči iz tih spajanja. To znanje se koristi za komercijalne proizvode kompanije koji nude tehnologiju prepoznavanja lica.

Naravno, Ever nije jedina tehnološka kompanija koja gradi tehnologiju prepoznavanja lica - ali njeno korišćenje privatnih fotografija korisnika koji nisu dali svoj eksplicitni pristanak, niti su obavešteni o tome, je vrlo problematično jer su korisnici zapravo iskorišćeni da kompanija uveća svoju bazu podataka i poboljša svoje algoritme.

Kad god vam se nudi besplatan proizvod, zapitajte se kako kompanija planira da zaradi novac. Da li se nadaju da ćete u nekom trenutku nadograditi aplikaciju verzijom koja se plaća, ili će vas bombardovati reklamama, ili će iskoristiti vaše podatke na neki drugi način?


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje