Nova taktika fišera protiv mobilnih korisnika Facebooka

Vesti, 19.06.2017, 08:30 AM

Nova taktika fišera protiv mobilnih korisnika Facebooka

Istraživači iz PhishLabsa otkrili su novi trend u fišingu koji cilja isključivo vlasnike mobilnih uređaja, i to najviše korisnike Facebooka.

Nova fišing taktika oslanja se na činjenicu da mobilni browseri imaju vrlo uske adresne trake, što sprečava korisnike da vide ceo sadržaj linka. Fišeri upravo ovu "manu" korisničkog interfejsa koriste kao svoju prednost, ubacujući URL-ove sa poddomenima i crticama, ali tako da ti linkovi na mobilnim uređajima korisnicima ne izgledaju sumnjivo.

Na primer, stručnjaci PhishLabsa primetili su sledeći URL koji se koristi u napadima: hxxp://m.facebook.com----------------validate----step1.rickytaylk[dot]com/sign_in.html.

Pravi domen ovog sajta je rickytaylk.com, a ne m.facebook.com. Ali kako mobilni browser pokazuje samo prvi deo URL-a, korisnici će videti samo deo sa m.facebook.com.

Neoprezni korisnici mogli bi biti prevareni misleći da su na mobilnoj stranici za prijavljivanje na Facebook, i tako otkriti svoje lozinke fišerima.

U većini slučajeva, napadači koriste ovako ukradene lozinke za spamovanje prijatelja žrtava, kojima takođe šalju linkove za fišing stranice.

Većina fišing napada u kojima se koristi ova tehnika je usmerena protiv korisnika Facebooka. Stručnjaci kažu da su videli da se ista taktika koristila i protiv servisa kao što su Appleov iCloud, Comcast, Craiglist i OfferUp.

Jedan od razloga zbog kojih su fišing napadi toliko efikasni na mobilnim uređajima je što na njima korisnici ne mogu da pređu preko linkova, tako da ne mogu ni da znaju da li su oni bezbedni. Dok ne posete web sajt, praktično nema načina da korisnik sazna da li je link legitiman,

Mnogi fišing linkovi ove vrste šalju se putem SMS-a. Neki mobilni browseri i IM aplikacije dozvoljavaju da korisnik dodirne i zadrži prst preko linka i tako otkrije ceo URL. Ipak, većina SMS aplikacija nema tu mogućnost.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje