Odraz u vašim naočarima može otkriti sagovornicima na Zoomu nešto što ne biste želeli da znaju

Vesti, 23.09.2022, 09:00 AM

Odraz u vašim naočarima može otkriti sagovornicima na Zoomu nešto što ne biste želeli da znaju

Neočešljana kosa ili neadekvatna odeća najmanji su problemi učesnika video konferencije koji nose naočare. Prema nedavno objavljenom istraživanju, oni takođe mogu nesvesno otkriti osetljive informacije prikazane na ekranima njihovih računara.

Istraživači sa Univerziteta u Mičigenu i Univerziteta Džeđang u Kini istraživali su da li je nošenje naočara tokom korišćenja računara bezbednosni rizik. Konkretno, oni su istraživali da li je moguće otkriti šta se vidi na ekranu ispitivanjem odraza ekrana na staklima naočara osobe koja je bila u Zoom pozivu ili Google Meet sesijama.

Rad istraživača opisuje kako su izveli kontrolisani laboratorijski eksperiment, koji je dokazao da je moguće rekonstruisati i prepoznati tekst na ekranu sa preko 75% tačnosti iz odraza u naočarima učesnika video konferencije.

Naravno, efikasnost tehnike zavisi od brojnih faktora. To uključuje zakrivljenost sočiva naočara - naočare sa dioptrijom su se pokazale uspešnijim u pružanju korisne refleksije od naočara koje su dizajnirane da blokiraju plavo svetlo. Naravno, kvalitet video kamere je ključan.

Tipična veb kamera od 720p, prema istraživanju, zahvaljujući refleksiji može omogućiti čitanje teksta na ekranu koji je manji od 10 mm.

„Mogućnost napada sa današnjom 720p kamerom se često preslikava na veličinu fonta od 50-60 piksela sa prosečnim laptop računarima”, kažu istraživači.

Međutim, 4k veb kamere veće rezolucije postaju sve češće, pa bi ova tehnika mogla da obezbedi pristup tekstu sa manjim fontovima:

„Otkrili smo da će buduće 4k kamere moći da zavire u većinu tekstova zaglavlja na skoro svim veb sajtovima i nekim tekstualnim dokumentima.”

Ali to nije samo tekst koji se reflektuje sa ekrana koji bi mogla da otkrije osoba koja nosi naočare tokom video konferencijskog poziva.

Istraživači su takođe otkrili da bi tehnika otkrila koje veb sajtove korisnik gleda, sa preciznošću od 94% koja je testirana na Alexa Top 100 najpopularnijih veb sajtova.

Ako bi ovo mogao biti problem za vas, šta se može učiniti? Istraživači predlažu da korisnici Zooma iskoriste funkciju video filtera (koja se nalazi u odeljku „Pozadina i efekti“ u podešavanjima aplikacije) koja može automatski da ukrasi vaše lice sunčanim naočarima iz crtanog filma što bi blokiralo refleksiju. Skype i Google Meet nemaju tu mogućnost.

Možda vam izgleda smešno što se neko bavio ovom temom, ali da refleksija može otkriti mnogo dokazuje slučaj iz 2019. godine kada je opsednuti obožavalac napao japansku pop zvezdu nakon što je otkrio gde živi tako što je zumirao odraz u njenim očima na selfijima koje je zvezda objavljivala na društvenim mrežama.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje