Pametni televizori nas špijuniraju

Vesti, 23.09.2019, 10:00 AM

Pametni televizori nas špijuniraju

Istraživači sa Univerziteta Nortistern, Imperijalnog koledža u Londonu, Univerziteta Prinston i Univerziteta u Čikagu otkrili su da pametni televizori koje proizvode Samsung, LG i drugi proizvođači šalju osetljive korisničke podatke partnerskim tehnološkim kompanijama, čak i kada uređaji ne rade.

Pametni televizori i takozvane OTT (“over the top”) platforme su najnoviji IoT uređaji za koje se otkrilo da „špijuniraju“ korisnike i šalju osetljive podatke kompanijama kao što su Facebook, Amazon, Google i Netflix. Ovo je zaključak dve odvojene studije koje su sproveli univerzitetski istraživači i novinar Vašington Posta.

Istraživači gore navedenih obrazovnih ustanova analizirali su način na koji pametni televizori prikupljaju, a zatim partnerskim kompanijama prenose informacije o navikama i preferencijama korisnika koje se odnose na gledanje programa.

Oni su analizirali izloženost informacija sa 81 uređaja, uključujući uređaje koje proizvode kompanije Samsung, LG i Roku, smeštenih u laboratorijama u Sjedinjenim Državama i Velikoj Britaniji. Tako su otkrili da je 72 uređaja poslalo podatke na odredište koje nije bio sam proizvođač uređaja.

Kompanije koje su uređaji najčešće kontaktirali uključuju Google, Akamai i Microsoft, najverovatnije zato što pružaju usluge u oblaku i mrežne usluge potrebne za rad pametnih uređaja, kažu istraživači.

Izveštaj istraživača sa Prinstona otkrio je da informacije koje se šalju sa uređaja takođe potiču od kanala koji se gledaju i da se za to koriste trackeri, kojima pretežno upravljaju Google i Facebook. 89% kanala Amazon Fire TV i 69% Roku kanala sadržalo je trackere koji su prikupljali informacije o navikama i sklonostima gledanja, otkrili su istraživači.

Ovi trackeri takođe sadrže informacije koje mogu identifikovati uređaj i gde se koristi, uključujući serijske brojeve uređaja i ID-jeve, nazive Wi-Fi mreža i MAC adrese.

Eksperiment koji je izveo novinar Vašington Posta, Džefri A. Fouler, takođe je otkrio nešto slično kod pametnih televizora.

Fouler je koristio open-source alat IoT Inspector sa Univerziteta Prinston da bi posmatrao kako njegov vlastiti Samsung pametni televizor - kao i drugi najprodavaniji uređaji TCL Roku TV, Vizio i LG - prate njegovu aktivnost i podatke o gledanju.

„Na mnogim pametnim televizorima nekoliko “radoznalih” piksela prijavljuju proizvođaču sve što pređe preko ekrana. Jednom u sekundi”, rekao je Fouler na Twitteru o svom iskustvu. „Ostali šalju snimke celog ekrana.“

Štaviše, kompanije koje se bave podacima koriste TV IP adrese da bi povezale šta ljudi gledaju sa onim što rade i vide na pametnim telefonima, tabletima i laptop računarima, rekao je on. „Kao da vas vaš televizor prati“, napisao je Fouler.

Tehnološke kompanije koje se već pomno prate, koje su u mnogo navrata kritikovane i čak novčano kažnjene zbog pitanja privatnosti podataka, svejedno koriste te podatke za ciljano oglašavanje i sadržaj na platformama društvenih medija i u druge marketinške svrhe.

Sa povećanjem broja korisnika ovih uređaja i usluga, ovaj problem će se samo pogoršati, kažu istraživači, ukazujući na potrebu za novom zaštitom korisnika od takvog neovlašćenog prikupljanja podataka.

"OTT platforme treba da nude bolje kontrole privatnosti, slično režimu anonimnog/privatnog pregledavanja modernih web pregledača", kažu istraživači. „Pravilima platformi trebalo bi onemogućiti nebezbedne veze.“


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje