Popularni servis za deljenje slika Imgur hakovan 2014., kompanija za to saznala tek prošle nedelje

Vesti, 27.11.2017, 01:00 AM

Popularni servis za deljenje slika Imgur hakovan 2014., kompanija za to saznala tek prošle nedelje

Samo nakon nekoliko dana pošto je Uber priznao da je hakovan prošle godine i da je kompanija više od godinu dana krila da su kompromitovani podaci 57 miliona njenih korisnika, i popularni servis za razmenu slika Imgur otkrio je da je 2014. godine pretrpeo napad u kome su kompromitovane email adrese i lozinke 1,7 miliona korisničkih naloga.

Imgur tvrdi da je kompanija tek 23. novembra saznala za napad koji se dogodio pre tri godine kada ih je o tome emailom obavestio bezbednosni istraživač kome su poslati ukradeni podaci korisnika servisa.

Imgurov izvršni direktor je odmah o ovome obavestio osnivača kompanije pre nego što je započeta provera da li podaci zaista pripadaju korisnicima Imgura.

Kada je zavšena provera, kompanija je u petak objavila saopštenje da je napad na servis koji se dogodio 2014. uticao na oko 1,7 miliona korisničkih naloga servisa koji ima oko 150 miliona korisnika i da su kompromitovane samo email adrese i lozinke.

Pošto Imgur nikada nije tražio prava imena korisnika, telefonske brojeve, adrese ili bilo koje druge informacije koje bi mogle otkriti identitet korisnika, nikakve druge lične informacije nisu kompromitovane u tome napadu.

Kompanija je takođe saopštila da su ukradene lozinke bile zaštićene SHA-256 algoritmom, što znači da su napadači lako mogli otkriti lozinke brute force tehnikom.

Međutim, iz Imgura tvrde da je prošle godine SHA-256 zamenjen mnogo jačim bcrypt algoritmom.

Kompanija je započela sa obaveštavanjem korisnika čiji su nalozi kompromitovani i koji su sada primorani da promene lozinke.

Onima koji koriste istu kombinaciju email adrese i lozinke na više sajtova i aplikacija savetuje se da promene lozinke i za druge sajtove i aplikacije.

Još uvek nije jasno kako je ovaj incident ostao neprimećen toliko dugo. Imgur i dalje istražuje ovaj incident a iz kompanije su obećali da će objaviti više detalja o tome kada bude utvrđeno šta se tačno dogodilo.

Stručnjak za sigurnost Troj Hant, koji je obavestio Imgur o ovom incidentu, pohvalio je kompaniju zbog toga što je brzo odgovorila na njegovo upozorenje, ali i zbog toga što je javno objavila da su podaci njenih korisnika kompromitovani. Hant kaže da je prošlo tačno 25 sati i 10 minuta od trenutka kada je poslao email Imguru do trenutka kada je kompanija, koja je morala da mobiliše svoje zaposlene tokom praznika, resetovala lozinke i objavila vest o napadu. Hant kaže da je kompromitovanje podataka "nova normalnost" i da se sada kompanijama sudi ne na osnovu činjenice da su pretrpele kompromitovanje podataka, već po tome kako se ponašaju kada se to dogodi.

Imgur je još jedna u nizu kompanija koje su pretrpele kompromitovanje podaka koja su se dogodila pre više godina a za koje se saznalo tek ove godine. Na spisku takvih kompanija nalaze se i Yahoo, Uber, LinkedIn, Disqus i MySpace.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje