Posle misteriozne pauze, bot mreža Necurs se vratila sa unapređenom verzijom ransomwarea Locky

Vesti, 24.06.2016, 08:30 AM

Posle misteriozne pauze, bot mreža Necurs se vratila sa unapređenom verzijom ransomwarea Locky

Pošto je misteriozno nestala sa scene, ozloglašena bot mreža Necurs se posle skoro mesec dana vratila, spemna za masovno slanje spam emailova koji sadrže unapređenu verziju moćnog ransomwarea Locky i bankarskog trojanca Dridex.

Istraživači kompanije Proofpoint koji prate Necurs, kažu da su kriminalci koji stoje iza ove bot mreže 21. juna započeli slanje miliona email poruka, što je prva aktivnost bot mreže od 31. maja kada je bot mreža Necurs iznenada utihnula.

Necurs za koju se veruje da je jedna od najvećih bot mreža sa više od 6 miliona botova odgovorna je za milionske gubitke koji su povezani sa ransomwareom Locky i bankarskim trojancem Dridex.

Locky je poznat kao ransomware koji je u februaru “uspeo da naplati” 17000 dolara od Holivudskog Prezbiterijanskog medicinskog centra, u Kaliforniji, čije je podatke šifrovao.

Sa druge strane, bankarski trojanac Dridex je povezan sa krađom na desetine miliona dolara od žrtava iz Velike Britanije i SAD.

Mesecima je taj trojac - Necurs, Dridex i Locky - bio dobitna formula za sajber kriminalce koja im je donosila dnevno zaradu od 100000 do 200000 dolara. 1. juna, istraživači Proofpointa primetili su prvi znak povlačenja Necursa - smanjenje broja infekcija malvera Locky i Dridex.

Istraživači i dalje nemaju odgovor šta se tada dogodilo. Oni pretpostavljaju da je to imalo nekakve veze sa tehničkim problemima u komandno-kontrolnoj infrastrukturi bot mreže.

21. juna istraživači Proofpointa primetili su novi talas spam emailova koji sadrže loader za ransomware Locky. Već sledećeg dana Necurs je, prema procenama istraživača, poslao između 80 i 100 miliona spam emailova.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Lažna Microsoft upozorenja zaključavaju veb pregledač da bi korisnici pozvali lažnu tehničku podršku

Lažna Microsoft upozorenja zaključavaju veb pregledač da bi korisnici pozvali lažnu tehničku podršku

Stručnjaci iz Centra za odbranu od fišinga Cofense upozoravaju na novu, agresivnu prevaru u kojoj prevaranti koriste logo i brend kompanije Microsof... Dalje

LastPass upozorio da „nije hakovan“, imejlovi koji stižu u ime kompanije su lažni

LastPass upozorio da „nije hakovan“, imejlovi koji stižu u ime kompanije su lažni

Menadžer lozinki LastPass upozorio je korisnike da „NIJE hakovan“, nakon što je otkrivena nova phishing kampanja koja zloupotrebljava nj... Dalje

Microsoft zaustavio talas ransomware napada: opozvano više od 200 sertifikata za lažne Teams instalere

Microsoft zaustavio talas ransomware napada: opozvano više od 200 sertifikata za lažne Teams instalere

Početkom oktobra Microsoft je zaustavio talas napada Rhysida ransomware-a povlačenjem više od 200 sertifikata kojima su hakeri potpisali zlonamerne... Dalje

Google uvodi „Recovery Contacts“: prijatelji vam mogu pomoći da vratite nalog

Google uvodi „Recovery Contacts“: prijatelji vam mogu pomoći da vratite nalog

Google je najavio novu funkciju pod nazivom „Recovery Contacts“ (kontakti za oporavak naloga) - opciju koja korisnicima omogućava da u po... Dalje

Mango žrtva hakerskog napada: ukradeni podaci kupaca

Mango žrtva hakerskog napada: ukradeni podaci kupaca

Modni brend Mango obavestio je korisnike o bezbednosnom incidentu izazvanom propustom jedne od marketinških firmi sa kojima kompanija sarađuje. Iako... Dalje