Posle mnogo odugovlačenja, Google odustao od planova o ukidanju kolačića trećih strana u Chrome pretraživaču
Vesti, 23.07.2024, 12:30 PM
Google je odustao od planova o postepenom ukidanju kolačića za praćenje trećih strana u svom Chrome veb pretraživaču skoro tri meseca nakon najave da namerava da ih u potpunosti ukloni početkom sledeće godine, nakon ponovljenih kašnjenja početka primene ovog plana.
Umesto toga, Google će ponuditi „novo iskustvo u Chromeu koje omogućava ljudima da donesu informisani izbor koji se primenjuje na njihovo pregledanje veba, i oni će moći da prilagode taj izbor u bilo kom trenutku“, rekao je Entoni Čavez, predsednik Googleove inicijative Privacy Sandbox. Privacy Sandbox je naziv za tehnologije koje imaju za cilj da poboljšaju privatnost korisnika na vebu i na Androidu ograničavanjem praćenja na sajtovima i u aplikacijama, nudeći poboljšanu, bezbednu alternativu za prikazivanje oglasa baziranih na interesovanjima.
Kolačići su delovi podataka koje veb pregledač postavlja na računar ili drugi uređaj korisnika kada se pristupa veb sajtu. Kolačići treće strane su veoma važni za ekosistem digitalnog oglašavanja jer omogućavaju praćenje korisnika na različitim sajtovima na osnovu čega im se prikazuju relevatni oglasi. Kolačić treće strane su podaci koje u vašem veb pretraživaču čuva veb sajt koji nije onaj na kome ste trenutno i obično ih ostavljaju skripte za praćenje i oglasi. Ovi kolačići se zatim mogu koristiti za praćenje na drugim sajtovima koji koriste kod sa istog domena treće strane, omogućavajući oglašivačima da prate vaše navike i interesovanja pri pregledanju.
Pošto se ovi kolačići obično smatraju rizikom za privatnost, uredba Evropske unije o zaštiti podataka (GDPR), koja je stupila na snagu 2018. godine, zahteva od oglašivača da dobiju saglasnost korisnika pre upotrebe kolačića trećih strana.
2019. Mozilla Firefox je počeo da podrazumevano blokira kolačiće trećih strana, a zatim je slično uradio i Apple u Safariju 2020. godine, što je bio ogroman udarac reklamnoj industriji. Google se obavezao da će učiniti isto u budućnosti.
Google je počeo da postepeno ukida kolačiće trećih strana u prvom kvartalu 2024, a bilo je planirano da se sa ukidanjem završi u prvom kvartalu 2025. Da bi zamenio kolačiće trećih strana, Google je uveo svoj Privacy Sandbox, koji bi trebalo da bude anonimniji način praćenja interesovanja korisnika u reklamne svrhe.
Međutim, reklamne platforme i kompanije sporo prelaze na novu Privacy Sandbox platformu. Pošto će tranzicija uticati na izdavače, oglašivače i sve kompanije uključene u onlajn oglašavanje, Google sada odustaje od ukidanja kolačića trećih strana, i umesto toga nudi ograničenje njihove upotrebe.
Nejasno je kakvo će ovo „iskustvo“ biti, ali zvuči kao globalni sistem saglasnosti za kolačiće ugrađen u Chrome koji omogućava korisnicima da uključe i isključe kolačiće trećih strana.
Zagovornici privatnosti nisu zadovoljni ovom odlukom, i kažu da ona pokazuje kako Google bira profit umesto privatnosti. Odluka da nastavi da dozvoljava kolačiće trećih strana, uprkos tome što su ih drugi veliki pretraživači podrazumevano blokirali još pre nekoliko godina, direktna je posledica poslovnog modela kompanije koji se oslanja na reklame. Skoro 80% Googleove zarade je od oglašavanja na mreži, pa je jasno zašto Chrome interese oglašivača stavlja iznad privatnosti korisnika.
Izdvojeno
Procurelo 1,3 milijarde lozinki i 2 milijarde imejl adresa - proverite da li je i vaša među njima
Ako niste skoro proveravali da li su vaše lozinke negde procurele, sada je pravi trenutak. U javnosti se pojavilo 1,3 milijarde jedinstvenih lozinki ... Dalje
OpenAI potvrdio curenje podataka - ChatGPT nalozi bezbedni
OpenAI je potvrdio da je došlo do curenja podataka, ali ne zbog direktnog napada na njihove sisteme, već kompromitovanjem Mixpanel-a, analitičkog ... Dalje
Piratske kopije Battlefield 6 pune malvera
Istraživači iz Bitdefender Labs-a upozorili su na novu kampanju koja cilja gejmere koji su u potrazi za „besplatnim“ ili hakovanim verzi... Dalje
Novi ClickFix napadi: lažni porno sajtovi iz oglasa šire malvere
Istraživači iz kompanije Acronis upozoravaju na novu kampanju koja kombinuje ClickFix trikove i lažne porno sajtove kako bi prevarila korisnike da ... Dalje
Novi ClickFix trik: lažno Windows ažuriranje navodi korisnike da instaliraju malver
Istraživač Danijel B. iz britanskog NHS-a, otkrio je kampanju koja je počela pre oko mesec dana na domenu groupewadesecurity[.]com. Kada žrtva otv... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





