Pwn2Own takmičenje: Nagrade za uspešno hakovanje Firefoxa, Internet Explorera i Google Chromea

Vesti, 04.02.2011, 02:27 AM

Pwn2Own takmičenje: Nagrade za uspešno hakovanje Firefoxa, Internet Explorera i Google Chromea

Pwn2Own je takmičenje na kojem će se hakeri suprotstaviti vodećim veb browserima. Cilj je da uspešno otkriju bagove browsera i iskoriste njihove slabosti kako bi ih hakovali. Ovo se naravno ne radi samo zbog slave, već i zbog jedne od novčanih nagrada iz nagradnog fonda koji iznosi 125000 dolara.

Takmičenje uključuje sve velike veb browsere (Firefox, Internet Exlorer, Chrome i Safari) a odvijaće se na kompjuterima sa operativnim sistemima Windows 7 i Mac OS X. Domaćin takimčenja je TrippingPoint, organizacija koja se bavi istraživanjima i obezbeđivanjem zaštite od sistemskih ranjivosti.

Ovogodišnje takmičenje uvodi i nove aspekte hakovanja za koje će oni koji budu imali uspeha takođe biti novčano nagrađeni. Najpre, nova disciplina koju donosi ovogodišnji Pwn2Own je hakovanje mobilnih uređaja. To će suprotstaviti istraživače-hakere Apple-ovom iOS, Guglovom Androidu, Microsoftovom Windows 7 Phone i RIM-ovom Blackberry OS.

Ono što je privuklo veliku pažnju je vest da se Google Chrome uključio u akciju i to ne samo učešćem, već i novčanom nagradom u iznosu od 20000 evra onom ko prvi bude otkrio exploit (vidi u Rečniku: exploit) u Google Chrome. Razlog ovakve samouverenosti u kompaniji Google iz koje dolazi stav da se Chrome ne može hakovati je korišćenje sandbox anti-exploit odbrane u okviru browsera. Ovaj način odbrane izoluje browser od drugih sistemskih procesa i zahteva od hakera da preduzmu dodatne korake kako bi se pokušaj hakovanja i upad u sistem završio uspehom.

Međutim, ovako velika novčana nagrada će biti u igri samo prvog dana takmičenja jer će veb browseri i njihovo hakovanje biti na programu takmičenja samo prvog dana. Drugog i trećeg dana, hakeri će moći da koriste samo bagove u operativnim sistemima. Međutim, i za poslednja dva dana Google će obezbediti nagradu u vrednosti od 10000 dolara a ostatak sume nadomestiće organizator TippingPoint tako da bez obzira na dan kada i ako bude hakovan Chrome, onaj ko bude uspešan u tome dobiće svih 20000 dolara.

Ovogodišnje takmičenje je peto po redu a novčane nagrade su najveće do sada. Takmičenje istraživača-hakera ima za cilj da pomogne razvojnim programerskim timovima browsera u boljoj implementaciji strategija bezbednosti kako bi se otežalo hakovanje ovih programa onda kada namere nisu tako pozitivne kao u ovom slučaju.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje