Sajber kriminalci imaju novu taktiku za fišing napade i vrlo je delotvorna
Vesti, 28.09.2023, 12:00 PM
.jpg)
Sajber kriminalci koriste novu taktiku za distribuciju malvera putem imejlova, poznatu pod imenom ZeroFont, koju su strudenti dugo koristili kako bi veštački povećali broj reči u svojim radovima. Međutim, upotreba ZeroFonta u fišing napadima je zabrinjavajuća.
Analitičar ISC Sansa Jan Kopriva je upozorio da bi to moglo radikalno da promeni ravnotežu u korist napadača u fišing kampanjama, posebno ako javnost ostane neinformisana o postojanju i eksploatatorskom potencijalu ove tehnike.
ZeroFont, kao što ime govori, je tehnika koja koristi nevidljive znakove ili reči u imejlovima postavljanjem veličine fonta na nulu. Ovo čini sadržaj neprimetnim za ljudsko oko, ali on je uočljiv za algoritme za obradu prirodnog jezika (NLP) i drugim sistemima vođenim veštačkom inteligencijom.
Ova tehnika se oslanja na način na koji platforme za elektronsku poštu pregledaju sadržaj imejlova. Metoda ima za cilj da zbuni sisteme veštačke inteligencije, utičući na ishod provera imejlova.
Jedan takav imejl, koji je primetio Kopriva, iskoristio je ZeroFont tehniku za manipulaciju provera poruka na više e-mail platformi, uključujući Microsoft Outlook. Pregled je pokazao da je imejl „skeniran i zaštićen“ renomiranim bezbednosnim alatom.
Ovakve taktike stvaraju lažni osećaj legitimnosti i sigurnosti. Iako je Kopriva ukazao na ovaj problem prvenstveno u Outlooku, i druge platforme takođe mogu biti prevarene ako ne pregledaju veličinu fonta.
„Ovo je, u svakom slučaju, još jedan mali dodatak alatima aktera pretnji koji se može koristiti za kreiranje efikasnijih fišing kampanja, i stoga je svakako dobro za nas - kao branilaca - da toga budemo svesni…“, zaključio je Kopriva.

Izdvojeno
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade