Sajber kriminalci koriste evropski zakon o kolačićima za clickjacking kampanju

Vesti, 11.01.2016, 01:00 AM

Sajber kriminalci koriste evropski zakon o kolačićima za clickjacking kampanju

Od maja 2012., web sajtovi u Evropskoj uniji ili oni koji su namenjeni građanima EU moraju dobiti saglasnost korisnika za kolačiće koje instaliraju na njihovim računarima. Da bi zadovoljili evropske propise, sajtovi zbog toga prikazuju pop-up obaveštenja kojima se od korisnika traži ova saglasnost.

Sajber kriminalci koji su odgovorni za novu “clickjacking” kampanju koriste ova obaveštenja i činjenicu da su se evropski korisnici već navikli na njih.

Kriminalci koriste ova obaveštenja smeštajući legitimni reklamni baner na vrh obaveštenja. Trik je u tome da se oglas učini nevidljivim podešavanjem njegove neprozirnosti na nulu.

Ako korisnik klikne bilo gde na legitimnom obaveštenju, on će kliknuti i na skrivenu reklamu.

“Iako jednostavna, ova tehnika, takođe poznata i kao clickjacking, je prilično delotvorna u generisanju klikova koji izgledaju savršeno legitimno i kao da ih obavljaju pravi ljudi a ne botovi”, kaže Džerom Segura iz kompanije Malwarebytes.

Ovo oglašivače i oglasne mreže košta mnogo novca dok kriminalci zarađuju od lažnog saobraćaja koji se plaća po kliku.

Google je o ovome obavešten i trebalo bi da je ova kampanja do sada zaustavljena.

Ipak, slične kampanje će se verovatno viđati u budućnosti, a one možda neće biti benigne kao ova. Oglasi na koje korisnici nenamerno klikću mogli bi na primer biti maliciozni, tako da vode korisnike na web sajtove koji hostuju malvere ili exploit alate.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje