Sajber kriminalci koriste evropski zakon o kolačićima za clickjacking kampanju
Vesti, 11.01.2016, 01:00 AM

Od maja 2012., web sajtovi u Evropskoj uniji ili oni koji su namenjeni građanima EU moraju dobiti saglasnost korisnika za kolačiće koje instaliraju na njihovim računarima. Da bi zadovoljili evropske propise, sajtovi zbog toga prikazuju pop-up obaveštenja kojima se od korisnika traži ova saglasnost.
Sajber kriminalci koji su odgovorni za novu “clickjacking” kampanju koriste ova obaveštenja i činjenicu da su se evropski korisnici već navikli na njih.
Kriminalci koriste ova obaveštenja smeštajući legitimni reklamni baner na vrh obaveštenja. Trik je u tome da se oglas učini nevidljivim podešavanjem njegove neprozirnosti na nulu.
Ako korisnik klikne bilo gde na legitimnom obaveštenju, on će kliknuti i na skrivenu reklamu.
“Iako jednostavna, ova tehnika, takođe poznata i kao clickjacking, je prilično delotvorna u generisanju klikova koji izgledaju savršeno legitimno i kao da ih obavljaju pravi ljudi a ne botovi”, kaže Džerom Segura iz kompanije Malwarebytes.
Ovo oglašivače i oglasne mreže košta mnogo novca dok kriminalci zarađuju od lažnog saobraćaja koji se plaća po kliku.
Google je o ovome obavešten i trebalo bi da je ova kampanja do sada zaustavljena.
Ipak, slične kampanje će se verovatno viđati u budućnosti, a one možda neće biti benigne kao ova. Oglasi na koje korisnici nenamerno klikću mogli bi na primer biti maliciozni, tako da vode korisnike na web sajtove koji hostuju malvere ili exploit alate.

Izdvojeno
Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje
Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje
Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke
.jpg)
Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Pratite nas
Nagrade