Sajber-kriminalci se reklamiraju na Facebooku preko hakovanih naloga korisnika društvene mreže
Vesti, 12.11.2020, 09:30 AM
Mnoge kriminalne grupe koje distribuiraju ransomware prošle godine promenile su način rada - pre šifrovanja fajlova sada najpre kradu podatke od kompanija ucenjujući ih da će ih objaviti na svojim sajtovima ukoliko otkupnina ne bude plaćena. Sada je jedna od tih grupa počela da koristi hakovane Facebook naloge za prikazivanje oglasa kojima javno vrše pritisak na svoje žrtve da plate otkupninu.
U ponedeljak uveče, 9. novembra, na Facebooku su primećeni oglasi grupe Ragnar Locker. Oglasi su namenjeni kompaniji Campari Group, italijanskom proizvođaču pića, koji je 3. novembra priznao da su računari u kompaniji blokirani malverom.
6. novembra Campari je izdao još jedno saopštenje u kome je kompanija rekla da ne mogu da isključe da su ukradeni “neki lični i poslovni podaci“.
„Ovo je smešno i izgleda kao velika laž“, navodi se u oglasu grupe Ragnar Locker koji se pojavio na Facebooku. „Možemo potvrditi da su poverljivi podaci ukradeni i govorimo o ogromnoj količini podataka.“
U oglasu se navodi da je Ragnar Locker Team uzeo dva terabajta podataka i da je italijanskoj kompaniji dat rok do 10. novembra u 18 sati da pregovara o plaćanju kako podaci ne bi bili objavljeni.
Facebook oglase je platio Hodson Event Entertainment, nalog povezan sa Krisom Hadsonom, di-džejem iz Čikaga. On je stupio u kontakt sa novinarom Brajanom Krebsom kome je rekao da je njegov Facebook nalog hakovan i da su napadači imali 500 dolara za reklamnu kampanju.
„Mislio sam da sam uključio verifikaciju u dva koraka za sve svoje naloge, ali izgleda da je jedini za koji nisam postavio bio Facebook“, rekao je Hadson.
Hadson je rekao da je pregled njegovog naloga pokazao da je ova kampanja došla do približno 7150 korisnika Facebooka i ostvarila 770 klikova. Naravno, kriminalce to nije koštalo ništa. Hadson je rekao da mu je Facebook naplatio 35 dolara za prvi deo kampanje, ali je očigledno otkrio da su oglasi lažni ali ne pre nego što je njegovom nalogu moglo biti naplaćeno još 159 dolara za kampanju.
Nije jasno da li je reč o izolovanom incidentu ili su prevaranti prikazivali oglase koristeći i neke druge hakovane Facebook naloge. Portparol Facebooka rekao je da kompanija istražuje incident.
Moguće je da ovo neće ostati izolovan slučaj i da ćemo viđati još oglasa grupa koje za napade koriste ransomware. Neke ovakve grupe postale su posebno agresivne kada je reč o pritisku na žrtve. One čak pozivaju žrtve telefonom, iz indijskih kol centara, iz kojih se zovu žrtve da bi bile pitane kada će platiti, uz pretnju da će im podaci procuriti.
Izdvojeno
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Piramidalna šema prevare na Telegramu
Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje
Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara
Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje
Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima
Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje
Pratite nas
Nagrade