Samo 24% evropskih internet korisnika koristi različite lozinke za različite sajtove

Vesti, 29.11.2013, 07:46 AM

Samo 24% evropskih internet korisnika koristi različite lozinke za različite sajtove

Polovina evropskih korisnika interneta koji su učestvovali u anketi koju je sprovela Evropska komisija u okviru programa Eurobarametar zabrinuta je zbog opasnosti koju preedstavlja sajber kriminal ali i zbog mogućnosti krađe identiteta na internetu. Nešto manje od polovine ispitanika smatra sebe dobro informisanim o rizicima na internetu, a 46% ispitanika preduzima i konkretne mere za unapređenje svoje bezbednosti na internetu, iako većina njih ne ide dalje od instalacije antivirusnog softvera.

Ipak, 18% korisnika priznaje da nisu promenili bilo šta u svom ponašanju što bi bilo odgovor na njihovu pojačanu zabrinutost u vezi bezbednosti, a skoro polovina ispitanika (48%) prinaje da lozinke za online naloge nisu menjali poslednjih godinu dana.

U istraživanju je učestvovalo 27000 korisnika interneta iz evropskih zemalja.

Izveštaj koji je objavljen na osnovu odgovora koje su davali ispitanici, započinje uopštenim podacima koji govore o obrascima korišćenja interneta evropskih korisnika. Više od 70% Evropljana koristi internet, 54% pristupa internetu svakodnevno, najmanje jednom dnevno. Samo polovina ispitanika kupuje na internetu i koristi online servise banaka, iako se 70% ispitanika izjasnilo da se osećaju sposobnim da koriste ove servise.

Ova razlika u broju onih koji misle da bi umeli da koriste ove servise i broja onih koji to zaista i rade verovatno je posledica manjka poverenja u bezbednost interneta. Više od trećine ispitanika brine da bi njihovi lični podaci mogli biti zloupotrebljeni prilikom kupovine na internetu ili korišćenja e-bankinga, a sličan broj korisnika nema poverenja u bezbednost online platnih servisa.

Samo 46% ispitanika ima instaliran antivirus na računaru, a 40% njih kaže da su veoma oprezni kada otvaraju emailove koje im šalju nepoznati ljudi. Svaki treći korisnik izbegava da ostavlja lične podatke na internetu ili da posećuje nepoznate sajtove. Samo četvrtina ispitanika koristi isključivo svoje uređaje za pristup internetu, a svega 24% koristi različite lozinke za različite web sajtove.

48% korisnika priznaje da poslednjih godinu dana nisu menjali svoje lozinke, a od onih koji su to uradili, 31% njih je to uradilo sa lozinkom za webmail, a 26% za društvene mreže. Još gore je sa lozinkama za online bankovne naloge jer je svega 20% korisnika promenilo ove lozinke u poslednjih godinu dana. Korisnici najređe menjaju lozinke za sajtovima na kojima kupuju (svega 12% korisnika je to uradilo u poslednjih godinu dana).

To je u najmanju ruku čudan poredak prioriteta, jer su lozinke za e-banking i kupovinu one koje sajber kriminalcima daju direktan pristup novcu korisnika.

Više detalja o ovome možete naći u izveštaju koji je objavila Evropska komisija (pdf).


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje