''Spear'' fišing: Kada neko ko vas ne poznaje zna sve o vama

Vesti, 29.11.2012, 12:02 PM

''Spear'' fišing: Kada neko ko vas ne poznaje zna sve o vama

Većina ciljanih napada počinje takozvanim spear phishing emailom, pokazuje najnovije istraživanje kompanije Trend Micro (pdf).

Spear fišing je je vrsta fišinga kod kojeg se informacije o žrtvi napada koriste na način kako bi napad bio pesonalizovan.Krajnji cilj je prevariti žrtvu i naterati je da otvori maliciozni prilog u emailu (u 94% slučajeva) ili da klikne na link koji će je odvesti na sajt sa exploitom.

U periodu od februara do septembra ove godine tokom kojeg je Trend Micro sproveo istraživanje, najčešće korišćeni fajlovi u atačmentima u spear fišing emailovima bili su .RTF (38%), .XLS (15%) i .ZIP (13%). EXE fajlovi nisu popularni mamac u ovakvim emailovima jer emailove sa .EXE fajlovima antivirusi obično lako detektuju i blokiraju još na ulazu u korporativne mreže, mnogo pre nego što se domognu inboksova željenih meta.

Ovakvi ciljani napadi najčešće uključuju malvere i osmišljeni su tako da malver zarazi mrežu, ostane u računarima, istražuje, inficira druge računare i krade podatke. Podaci koji su predmet interesovanja kriminalaca uključuju emailove, planove i projekte, istraživanja i različite dokumente.

Osim spear fišinga, druge taktike koje se koriste u ciljanim napadima uključuju upotrebu prenosivih medija (USB, CD), krađu podataka potrebnih za pristup sistemima ili mrežama (npr. VPN) itd.

Meta spear fišera najčešće su vlade i grupe aktivista. Podatke o vladinim agencijama i imenovanim zvaničnicima fišeri pronalaze na državnim sajtovima koji su javno dostupni. Slično je i sa aktivistima, koji su vrlo često aktivni na društevnim mrežama, a pored toga, u cilju regrutacije novih aktivista ili oglašavanja novih kampanja, ostavljaju na internetu mnogo podataka o članovima aktivističkih grupa. Tako su fišeri 3 od 4 email adrese na koje su stizali fišing emailovi ove vrste pronašli jednostavnom pretragom interneta ili korišćenjem uobičajenih formata za email adrese.

Iako je procenat malicioznih priloga u emailovima poslednjih godina u padu, stručnjaci procenjuju da bi takav trend lako mogao da se preokrene, donoseći dodatni spam i potrebu redizajniranja korporativne odbrane. Osim toga, procena je da će se nastaviti trend porasta broja ciljanih napada. Obilje informacija o pojedincima i kompanijama čine da posao kreiranja veoma verodostojnih emailova bude veoma jednostavan. Odbranu od takvih napada zbog toga ne bi trebalo ignorisati.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Prevaranti koriste slike sa Google Street View za iznudu

Prevaranti koriste slike sa Google Street View za iznudu

Istraživači bezbednosti iz firme Cofense upozoravaju da prevaranti koriste slike sa Google Street View-a da zastraše korisnike koji su žrtve napad... Dalje

Google najavio nove funkcije za Google Chrome: jednokratne dozvole za sajtove i unapređeni Safety Check

Google najavio nove funkcije za Google Chrome: jednokratne dozvole za sajtove i unapređeni Safety Check

Google je najavio da uvodi nove funkcije u Chrome koje korisnicima daju veću kontrolu nad njihovim podacima i štite ih od onlajn pretnji. „Sa... Dalje

Temu negira da je hakovan i da su podaci korisnika ukradeni

Temu negira da je hakovan i da su podaci korisnika ukradeni

Popularna kineska onlajn prodavnica Temu kategorički je negirala da je hakovana i da su podaci korisnika ukradeni, nakon što je na poznatom hakersko... Dalje

Apple odustao od tužbe protiv proizvođača softvera za nadzor Pegaz

Apple odustao od tužbe protiv proizvođača softvera za nadzor Pegaz

Apple je podneo zahtev da „dobrovoljno“ odbaci tužbu protiv prodavca čuvenog špijunskog softvera Pegaz, NSO Grupe, navodeći kao razlo... Dalje

Facebook, Instagram i mnogi drugi veliki sajtovi odbili Appleov trening AI modela sa njihovim podacima

Facebook, Instagram i mnogi drugi veliki sajtovi odbili Appleov trening AI modela sa njihovim podacima

Brojne istaknute novinske kuće i društvene mreže kao što su New York Times, Wired i Instagram odbile su Appleov trening AI modela sa njihovim poda... Dalje