''Spear'' fišing: Kada neko ko vas ne poznaje zna sve o vama
Vesti, 29.11.2012, 12:02 PM

Većina ciljanih napada počinje takozvanim spear phishing emailom, pokazuje najnovije istraživanje kompanije Trend Micro (pdf).
Spear fišing je je vrsta fišinga kod kojeg se informacije o žrtvi napada koriste na način kako bi napad bio pesonalizovan.Krajnji cilj je prevariti žrtvu i naterati je da otvori maliciozni prilog u emailu (u 94% slučajeva) ili da klikne na link koji će je odvesti na sajt sa exploitom.
U periodu od februara do septembra ove godine tokom kojeg je Trend Micro sproveo istraživanje, najčešće korišćeni fajlovi u atačmentima u spear fišing emailovima bili su .RTF (38%), .XLS (15%) i .ZIP (13%). EXE fajlovi nisu popularni mamac u ovakvim emailovima jer emailove sa .EXE fajlovima antivirusi obično lako detektuju i blokiraju još na ulazu u korporativne mreže, mnogo pre nego što se domognu inboksova željenih meta.
Ovakvi ciljani napadi najčešće uključuju malvere i osmišljeni su tako da malver zarazi mrežu, ostane u računarima, istražuje, inficira druge računare i krade podatke. Podaci koji su predmet interesovanja kriminalaca uključuju emailove, planove i projekte, istraživanja i različite dokumente.
Osim spear fišinga, druge taktike koje se koriste u ciljanim napadima uključuju upotrebu prenosivih medija (USB, CD), krađu podataka potrebnih za pristup sistemima ili mrežama (npr. VPN) itd.
Meta spear fišera najčešće su vlade i grupe aktivista. Podatke o vladinim agencijama i imenovanim zvaničnicima fišeri pronalaze na državnim sajtovima koji su javno dostupni. Slično je i sa aktivistima, koji su vrlo često aktivni na društevnim mrežama, a pored toga, u cilju regrutacije novih aktivista ili oglašavanja novih kampanja, ostavljaju na internetu mnogo podataka o članovima aktivističkih grupa. Tako su fišeri 3 od 4 email adrese na koje su stizali fišing emailovi ove vrste pronašli jednostavnom pretragom interneta ili korišćenjem uobičajenih formata za email adrese.
Iako je procenat malicioznih priloga u emailovima poslednjih godina u padu, stručnjaci procenjuju da bi takav trend lako mogao da se preokrene, donoseći dodatni spam i potrebu redizajniranja korporativne odbrane. Osim toga, procena je da će se nastaviti trend porasta broja ciljanih napada. Obilje informacija o pojedincima i kompanijama čine da posao kreiranja veoma verodostojnih emailova bude veoma jednostavan. Odbranu od takvih napada zbog toga ne bi trebalo ignorisati.

Izdvojeno
Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi
.jpg)
Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje
Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje
Hakeri tokom StarCraft II mečeva ubacuju video snimke koji izazivaju epilepsiju

Igrači StarCraft II su na Reddit-u otkrili da su već neko vreme mete veoma zastrašujućih hakerskih napada. Naime, nepoznati hakeri su našli na... Dalje
Prevaranti zloupotrebljavaju Google da bi ukrali korisnička imena i lozinke korisnika Google naloga

Programer Nik Džonson upozorio je na novu phishing prevaru koja je posebno opasna zbog toga što prevaranti šalju imejlove sa lažne Google adrese. ... Dalje
Prevaranti zloupotrebljavaju Booking.com za širenje trojanca AsyncRAT

Lažni imejlovi sa Booking.com upućeni hotelskom osoblju kriju malver AsyncRAT. Početkom meseca, istraživači MalwareBytes-a upozorili su na ove na... Dalje
Pratite nas
Nagrade