Stručnjaci upozoravaju da u sajber podzemlju raste interesovanje za usluge kloniranja glasa

Vesti, 24.05.2023, 08:00 AM

Stručnjaci upozoravaju da u sajber podzemlju raste interesovanje za usluge kloniranja glasa

Stručnjaci za bezbednost upozoravaju na porast interesovanja sajber kriminalaca za usluge kloniranja glasa (VcaaS, voice cloning-as-a-service) na mračnom vebu, koje mogu da olakšaju prevare bazirane na dipfejku (deepfake).

Dipfejk audio tehnologija može da oponaša glas mete napada kako bi zaobišla višefaktorsku autentifikaciju, kako bi se širile dezinformacije i poboljšala efikasnost društvenog inženjeringa u napadima kompromitovanja poslovne elektronske pošte (BEC), između ostalog.

Recorded Future koji je objavio izveštaj o ovom trendu u sajber podzemlju, upozorio je da je na mračnom vebu dostupno sve više platformi za kloniranje glasa. Neke su besplatne za korišćenje sa registrovanim nalogom, dok druge koštaju nešto više od 5 dolara mesečno, navodi se u izveštaju.

Lažno predstavljanje, prevare sa povratnim pozivom i glasovni fišing (višing) se često pominju u kontekstu takvih alata u razgovorima na forumima na kojima se okupljaju sajber kriminalci.

U nekim slučajevima, sajber kriminalci zloupotrebljavaju legitimne alate poput onih namenjenih za upotrebu za audio-knjige, sinhronizaciju filmova i reklame.

Jedan od popularnih alata je softver Prime Voice AI kompanije ElevenLabs, za pretvaranje teksta u govor. Međutim, ovaj softver se plaća, što je „dovelo do povećanja broja onih koji prodaju plaćene naloge, kao i do reklamiranja VCaaS ponuda“, navodi se u izveštaju.

Srećom, trenutno, dipfejk glasovna tehnologija je ograničena na generisanje kratkih uzoraka koji se ne mogu koristiti u dužim razgovorima u realnom vremenu. Međutim, potreban je sveobuhvatan pristup cele industrije da bi se uhvatila u koštac sa pretnjom pre nego što ona eskalira, upozorava se u izveštaju Recorded Future.

„Strategije za smanjenje rizika treba da budu multidisciplinarne i da se bave osnovnim uzrocima društvenog inženjeringa, fišinga i višinga, dezinformacija i još mnogo toga. Tehnologiju kloniranja glasa ljudi još uvek koriste sa specifičnim namerama - ona ne sprovodi napade sama“, zaključuje se u izveštaju.

„Stoga, usvajanje okvira koji edukuje zaposlene, korisnike i kupce o pretnjama koje [ova tehnologija] donosi biće kratkoročno efikasnije od borbe protiv zloupotrebe same tehnologije - što bi trebalo da bude dugoročni strateški cilj.“


Foto: Jerson Vargas / Pexels


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje