Twitter zabranio kompaniji Kaspersky da se reklamira, zabrana je ''politička odluka''
Vesti, 24.04.2018, 09:00 AM
Twitter je zabranio kompaniji Kaspersky Lab da se reklamira na njegovoj platformi navodeći kao razlog za zabranu navodne veze kompanije sa ruskim obaveštajnim službama.
Za zabranu se saznalo pošto je Jevgenij Kasperski, osnivač i direktor kompanije Kaspersky, objavio otvoreno pismo u kome se navodi da je zabrana stupila na snagu u januaru ove godine.
Twitter je potvrdio zabranu reklamiranja kompanije nazvavši svoju odluku o zabrani političkom odlukom koja važi za sve Twitter naloge u vlasništvu Kaspersky Laba.
"Ova odluka zasniva se na našoj proceni da Kaspersky Lab funkcioniše koristeći poslovni model koji je suštinski u sukobu sa prihvatljivim poslovnim praksama Twitter oglasa. Kaspersky Lab može ostati organski korisnik na našoj platformi, u skladu sa pravilima kompanije Twitter", rekao je portparol Twittera u saopštenju koje je identično onom koje je Twitter poslao kompaniji Kaspersky Lab.
Twitter se pozvao na direktivu američkog Ministarstva unutrašnjih poslova od prošle godine, kojom je ministarstvo zabranilo upotrebu bilo kojeg proizvoda Kaspersky Laba na računarima Ministarstva odbrane.
Twitter je ukazao na konkretni pasus u direktivi koji sadrži navode o tajnim vezama ruskog proizvođača antivirusnog softvera i ruskih obaveštajnih agencija.
Ministarstvo je zabrinuto zbog veza između određenih zvaničnika kompanije Kaspersky i ruskih obaveštajnih službi i drugih vladinih agencija, kao i zahteva koji proizilaze iz ruskog zakona koji omogućavaju ruskim obaveštajnim službama da zatraže pomoć od Kaspersky Laba i presretnu komunikacije koje prolaze kroz ruske mreže. Rizik da ruska vlada, bez obzira da li deluje samostalno ili u saradnji sa kompanijom Kaspersky, može iskoristiti pristup koji obezbeđuje Kaspersky proizvod za kompromitovanje federalnih informacija i informacionih sistema, direktno utiče na američku nacionalnu sigurnost.
Kaspersky Lab i njegov izvršni direktor su žestoko odbacili optužbe i u decembru prošle godine podneli tužbu protiv ove zabrane.
Ali čak i ako se ovaj sudski postupak završi povoljno po rusku kompaniju, možda će biti prekasno jer su optužbe o saradnji sa ruskim obaveštajnim službama već nanele veliku štetu ugledu kompanije u SAD ali i u inostranstvu. Tako je britanski Nacionalni centar za sajber bezbednost poslao upozorenje, savetujući da se na važnim sistemima ne upotrebljavaju antivirusni proizvodi iz Rusije.
FBI je takođe lobirao u privatnom sektoru Sjedinjenih Američkih Država da se izbace proizvodi kompanije Kaspersky, takođe navodeći veze sa ruskom obaveštajnom službom.
Sa svoje strane, Kaspersky je pokrenuo Inicijativu za globalnu transparentnost, program koji omogućava vladama i kompanijama da proveravaju izvorni kod, infrastrukturu i razvojni ciklus proizvoda.
Jasno je da proizvođač antivirusa žrtva odnosa prepunog napetosti između Rusije i SAD i po svemu sudeći je nepravedno kažnjen zbog rastućih političkih tenzija.
Što se tiče zabrane Twittera, direktor Kaspersky Laba je obećao da će ovogodišnji budžet za oglašavanje na Twitteru donirati Fondaciji za elektronske granice.
"Oni mnogo čine za borbu protiv cenzure na internetu", rekao je Jevgenij Kasperski.
Izdvojeno
Grok otkriva kućne adrese običnih ljudi i daje savete za uhođenje
Grok, AI četbot kompanije xAI Elona Maska, ponovo je pokazao zabrinjavajuće ponašanje, ovog puta tako što je na zahtev korisnika otkrivao kućne a... Dalje
Predator: najopasniji špijunski softver na svetu se instalira preko običnih oglasa
Jedan jedini oglas učitan na sasvim legitimnom sajtu ili u aplikaciji dovoljan je da instalira Intellexin Predator, jedan od najnaprednijih komercija... Dalje
ClickFix napad: lažni ChatGPT Atlas krade lozinke pomoću “copy-paste” trika
ClickFix napadi beleže dramatičan rast od čak 517%. Iako naizgled jednostavan “copy-paste” trik, ovaj napad je postao je ozbiljna pretn... Dalje
Ažurirane ekstenzije za Chrome i Edge zarazile 4,3 miliona uređaja
Istraživači iz kompanije Koi Security upozoravaju na opsežnu i izuzetno dobro prikrivenu kampanju koja je zarazila uređaje 4,3 miliona korisnika v... Dalje
Procurelo 1,3 milijarde lozinki i 2 milijarde imejl adresa - proverite da li je i vaša među njima
Ako niste skoro proveravali da li su vaše lozinke negde procurele, sada je pravi trenutak. U javnosti se pojavilo 1,3 milijarde jedinstvenih lozinki ... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





