Učestali napadi na korisnike Booking.com

Vesti, 04.12.2023, 10:30 AM

Učestali napadi na korisnike Booking.com

Korisnici Booking.com sve češće su mete prevaranata, upozorila je firma za sajber bezbednost Panda Security.

Iako Booking.com tvrdi da su njihovi sistemi bezbedni, činjenica je da je jedna od najvećih svetskih onlajn turističkih agencija preplavljena pritužbama korisnika koji su bili mete sajber napada, kažu iz Panda Security.

Istraživači ove kompanije smatraju da su nevolje Booking.com-a rezultat napada koji su se intenzivirali poslednjih šest meseci.

„Iako sistemi i mreže same agencije nisu ugroženi, mnogi klijenti su prevareni od strane internet kriminalaca koji ciljaju partnerske hotele na veb sajtu“, kažu istraživači dodajući da su napadači „pronašli način da ukradu kredencijale za prijavu koje koriste da bi prišli klijentima pretvarajući se da su hotelsko osoblje“.

Prevaranti obično napadaju hotele tako što prvo zovu recepciju i pretvaraju se da su gost koji je izgubio vrednu stvar. Zatim recepcioneru hotela prevaranti šalju imejl sa linkom do fajla na Google Drive.

Ali umesto slike „izgubljenog predmeta“, kako tvrde prevaranti, fajl sadrži malver Vidar infostealer koji iz hotelskog sistema izvlači podatke za prijavu na Booking.com.

Koristeći ukradene kredencijale prevaranti mogu da se prijave na Booking.com, što im omogućava da dođu do gostiju, ovog puta pretvarajući se da su osoblje hotela, i tražeći od njih da plate lažne naknade.

Ali žrtve neće biti upućene na Booking.com ili na pravi veb sajt hotela. Umesto toga, napadači upućuju žrtvu na lažni veb sajt ili telefonom uzimaju podatke o kreditnoj kartici, objasnili su istraživači.

Pošto se poruke šalju sa legitimnih hotelskih imejl naloga, žrtve ne shvataju da su prevarene.

Panda Security dodaje da se kredencijali za prijavljivanje na Booking.com prodaju za 2.000 dolara na mračnom vebu. To ukazuje na visoku stopu uspeha za ovu konkretnu prevaru i govori u prilog pritužbi korisnika Booking.com-a.

„Booking.com je potvrdio da je svestan tekućih sajber napada na partnerske hotele i čini sve da ih spreči“, dodaje se u ovom izveštaju.

Stručnjaci apeluju na sve korisnike hotela da sa rezervom tretiraju sve zahteve za dodatnim troškovima i provere sa Booking.com ili partnerskim hotelima preko telefona pre nego što bilo šta plate.

„Još jedna crvena zastava za korisnike je kada se od njih zatraže informacije o plaćanju preko telefona ili aplikacije za slanje poruka“, kažu istraživači. „Legitimne transakcije trebalo bi da se obrađuju preko onlajn portala za plaćanje a hoteli retko zahtevaju od korisnika da dele lične podatke preko telefona ili aplikacija za slanje poruka.“

Foto: Francesco Ungaro / Pexels


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Da li su vaše lozinke među najslabijim lozinkama?

Analiza više od 19 milijardi procurelih lozinki otkrila je i dalje prisutnu, široko rasprostranjenu pojavu ponovne upotrebe slabih lozinki. Lozinke,... Dalje

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Prevare sa „tajanstvenim kutijama“ kradu podatke sa platnih kartica i novac sa računa kupaca

Istraživači kompanije Bitdefender upozorili su veoma sofisticirane prevare putem pretplata, za koje sajber kriminalci koriste „neverovatno ube... Dalje

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Nalozi trećine korisnika interneta hakovani prošle godine zbog slabe lozinke

Bar jedan onlajn nalog više od trećine (36%) ljudi prošle godine je hakovan zbog slabe ili ukradene lozinke, otkrilo je novo istraživanje FIDO al... Dalje

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Google: Softverske ranjivosti nultog dana veoma tražene i sve ih je lakše nabaviti, a evo ko ih i zašto koristi

Sajber kriminalci su koristili najmanje 75 bezbednosnih ranjivosti za koje proizvođači softvera nisu znali - takozvane nulte ranjivosti - otkriva iz... Dalje

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft glavna meta fišing napada, Mastercard se vratio na listu najčešće zloupotrebljavanih brendova

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u fišing napadima. Ime tehnološkog giganta pojavljuje se u više od trećine (36%) svih ... Dalje