Većina zaposlenih koristi besplatne verzije AI alata kojima nedostaju odgovarajuće bezbednosne kontrole
Vesti, 17.01.2025, 10:00 AM
Skoro polovina osetljivih podataka koji zaposleni unose u AI alate kao što je ChatGPT uključuje osetljive informacije o klijentima, pokazalo je novo istraživanje koje je sprovela firma za sajber bezbednost Harmonic Security. Analiza istraživača je pokazala da je skoro svaki deseti poslovni korisnik potencijalno otkrio osetljive podatke. Studija je pratila generativne AI alate, uključujući Copilot, ChatGPT, Gemini, Claude i Perplexity. Utvrđeno je da većina zaposlenih koristi besplatne verzije ovih alata kojima nedostaju odgovarajuće bezbednosne kontrole.
„Većina korišćenja GenAI-a je svakodnevna, ali 8,5% upita koje smo analizirali potencijalno dovodi u opasnost osetljive lične i informacije kompanije“, navodi se u studiji.
U većini slučajeva, kompanije mogu da upravljaju curenjem podataka blokiranjem upita ili upozorenjem zaposlenih o mogućim implikacijama njihovih postupaka. Međutim, to nije slučaj sa svim kompanijama.
Takođe, veliki je broj besplatnih pretplata, a „ako je proizvod besplatan, onda ste vi proizvod“, podsećaju istraživači.
Mnogi besplatni alati eksplicitno navode da se obučavaju na podacima korisnika, što znači da bi osetljive informacije takođe mogle da se koriste za poboljšanje njihovih modela.
Od upita koji su možda otkrili osetljive informacije, otprilike 46% je otkrilo podatke o klijentima, kao što su informacije o naplati i podaci o autentifikaciji. Više od četvrtine je sadržalo informacije o zaposlenima, uključujući podatke o platnim spiskovima, lične podatke i evidenciju o zaposlenju. Neki upiti su uključivali traženje AI alata za sprovođenje pregleda učinka zaposlenih, pokazalo je istraživanje.
Pravni i finansijski podaci, uključujući prodaju, investicione portfelje i informacije o spajanjima i akvizicijama, činili su skoro 15% potencijalno osetljivih informacija, nakon čega slede informacije vezane za bezbednost koje bi mogli da iskoriste sajber kriminalci.
Ostatak upita čine osetljivi kod, uključujući pristupne ključeve i vlasnički izvorni kod.
Ipak, studija je pokazala da je velika većina zaposlenih koristila alate za veštačku inteligenciju ne dovodeći svoje poslodavce ili klijente u opasnost, i da su od AI alata najčešće traženi sažetak i izmene teksta, i dokumentacija za kod, pokazala je studija.
Jedan od načina za ublažavanje sigurnosnih rizika su plaćene pretplate, sistemi za praćenje u realnom vremenu koji prate i upravljaju unosom podataka u AI alatima, kao i obuka zaposlenih, smatraju stručnjaci.
Foto: Sanket Mishra | Pexels
Izdvojeno
Najnovija WhatsApp prevara: video poziv, panika i krađa novca
ESET je objavio upozorenje o WhatsApp prevari u kojoj prevaranti koriste funkciju deljenja ekrana da bi ukrali novac i osetljive podatke korisnika. Ov... Dalje
Nova opcija na Google Mapama: zaštita od lažnih ocena i pokušaja ucene
Google je objavio da uvodi novu opciju za prijavljivanje pokušaja ucene putem lažnih negativnih recenzija na Google Mapama. Reč je o situacijama u ... Dalje
Najčešće korišćene lozinke u 2025.
Novo istraživanje kompanije Comparitech otkriva da ljudi i dalje masovno koriste slabe lozinke poput „123456“, „admin“ i &bdq... Dalje
Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta
Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje
Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu
Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





