Većina zaposlenih koristi besplatne verzije AI alata kojima nedostaju odgovarajuće bezbednosne kontrole
Vesti, 17.01.2025, 10:00 AM
Skoro polovina osetljivih podataka koji zaposleni unose u AI alate kao što je ChatGPT uključuje osetljive informacije o klijentima, pokazalo je novo istraživanje koje je sprovela firma za sajber bezbednost Harmonic Security. Analiza istraživača je pokazala da je skoro svaki deseti poslovni korisnik potencijalno otkrio osetljive podatke. Studija je pratila generativne AI alate, uključujući Copilot, ChatGPT, Gemini, Claude i Perplexity. Utvrđeno je da većina zaposlenih koristi besplatne verzije ovih alata kojima nedostaju odgovarajuće bezbednosne kontrole.
„Većina korišćenja GenAI-a je svakodnevna, ali 8,5% upita koje smo analizirali potencijalno dovodi u opasnost osetljive lične i informacije kompanije“, navodi se u studiji.
U većini slučajeva, kompanije mogu da upravljaju curenjem podataka blokiranjem upita ili upozorenjem zaposlenih o mogućim implikacijama njihovih postupaka. Međutim, to nije slučaj sa svim kompanijama.
Takođe, veliki je broj besplatnih pretplata, a „ako je proizvod besplatan, onda ste vi proizvod“, podsećaju istraživači.
Mnogi besplatni alati eksplicitno navode da se obučavaju na podacima korisnika, što znači da bi osetljive informacije takođe mogle da se koriste za poboljšanje njihovih modela.
Od upita koji su možda otkrili osetljive informacije, otprilike 46% je otkrilo podatke o klijentima, kao što su informacije o naplati i podaci o autentifikaciji. Više od četvrtine je sadržalo informacije o zaposlenima, uključujući podatke o platnim spiskovima, lične podatke i evidenciju o zaposlenju. Neki upiti su uključivali traženje AI alata za sprovođenje pregleda učinka zaposlenih, pokazalo je istraživanje.
Pravni i finansijski podaci, uključujući prodaju, investicione portfelje i informacije o spajanjima i akvizicijama, činili su skoro 15% potencijalno osetljivih informacija, nakon čega slede informacije vezane za bezbednost koje bi mogli da iskoriste sajber kriminalci.
Ostatak upita čine osetljivi kod, uključujući pristupne ključeve i vlasnički izvorni kod.
Ipak, studija je pokazala da je velika većina zaposlenih koristila alate za veštačku inteligenciju ne dovodeći svoje poslodavce ili klijente u opasnost, i da su od AI alata najčešće traženi sažetak i izmene teksta, i dokumentacija za kod, pokazala je studija.
Jedan od načina za ublažavanje sigurnosnih rizika su plaćene pretplate, sistemi za praćenje u realnom vremenu koji prate i upravljaju unosom podataka u AI alatima, kao i obuka zaposlenih, smatraju stručnjaci.
Foto: Sanket Mishra | Pexels
Izdvojeno
Hakeri upali u Booking.com i Airbnb naloge, gosti hotela plaćali iste rezervacije dva puta
Istraživači iz kompanije Sekoia.io otkrili su masovnu fišing kampanju koja koristi kompromitovane hotelske naloge za napade na ljude koji su rezerv... Dalje
Hakeri mogu prepravljati poruke i lažirati identitet u Microsoft Teamsu
Istraživači kompanije Check Point otkrili su ozbiljne bezbednosne propuste u Microsoft Teamsu, koji su omogućavali napadačima da se predstave kao ... Dalje
Google redizajnira reCAPTCHA: pametniji filter za botove
Google je najavio veliku nadogradnju svog besplatnog servisa reCAPTCHA, koji štiti veb sajtove od spama i zloupotrebe. Novi sistem sada inteligentno ... Dalje
Bez zvanične zabrane, Rusija blokira verifikaciju na Telegramu i WhatsAppu
Ruski korisnici sve teže mogu da se registruju na Telegram i WhatsApp, jer su ruski mobilni operateri počeli da blokiraju SMS i kodove za verifikaci... Dalje
WhatsApp uvodi passkey - kraj lozinkama za bekape
WhatsApp je najavio da uvodi novu opciju zaštite razgovora - passkey-šifrovane bekape, koja korisnicima omogućava da šifruju rezervne kopije ćas... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





