WhatsApp: Facebook nas neće pretvoriti u alat za prikupljanje podataka korisnika

Vesti, 18.03.2014, 07:57 AM

WhatsApp: Facebook nas neće pretvoriti u alat za prikupljanje podataka korisnika

Ubrzo pošto je prošlog meseca Facebook kupio WhatsApp krenule su spekulacije o tome kakav će to uticaj imati na privatnost više od 450 miliona korisnika ove aplikacije, imajući u vidu Facebookovu istoriju koja je u vezi privatnosti korisnika društvene mreže.

Tim povodom na kompanijskom blogu oglasio se Jan Koum, suosnivač kompanije WhatsApp.

On je rekao da je posle najave partnerstva sa Facebookom bilo dosta netačnih informacija o tome kako će to partnerstvo uticati na podatke i privatnost korisnika WhatsAppa i još jednom pokušao da uveri korisnike da Facebookovih 19 milijardi dolara, koliko je kompanija izdvojila za kupovinu WhatsAppa, neće promeniti ništa u pogledu privatnosti korisnika.

Koum je istakao da on, lično, duboko ceni princip privatne komunikacije jer je rođen u Ukrajini a odrastao je tokom osamdesetih u SSSR-u, u vremenu kada se telefonom nije moglo razgovarati slobodno zbog straha da razgovore prisluškuje KGB, što je bio i jedan od razloga zbog kojih se njegova porodica preselila u SAD dok je Koum bio tinejdžer.

WhatsApp je napravljen sa idejom da se od korisnika traži što manje podataka.

“Ne morate da nam date svoje ime a mi ne pitamo za vašu email adresu. Mi ne znamo kada je vaš rođendan. Ne znamo vašu kućnu adresu. Ne znamo gde radite. Ne znamo šta vam se sviđa, šta tražite na internetu i ne prikupljamo podatke o vašoj GPS lokaciji. WhatsApp nikada nije prikupljao ni čuvao nijedan od ovih podataka, i zaista nemamo namere da to promenimo”, kaže suosnivač WhatsAppa.

Koum je istakao da Facebook nikada ne bi mogao da kupi njegovu firmu da je to značilo promenu politike WhatsAppa. Umesto toga, dogovoreno je partnerstvo sa Facebookom koje će omogućiti da WhatsApp nastavi da funkcioniše nezavisno i samostalno.

“Naše temeljne vrednosti i uverenja se neće promeniti”, kaže Koum. “Naši principi se neće promeniti.”

On se usprotivio spekulacijama o efektima koji će kupovina WhatsAppa imati na privatnost korisnika, i nazvao ih neosnovanim i neodgovornim, dodajući da one samo plaše ljude i navode ih na pomisao da će WhatsApp odjednom prikupljati sve podatke. On je rekao da će WhatsApp nastaviti da omogućava ljudima širom sveta da bez straha govore ono što im je na umu.

Ipak, teško da će uveravanja koja dolaze iz obe kompanije uspeti da utišaju glasove korisnika koji sumnjaju da se ništa neće promeniti i koji kombinaciju Facebooka i WhatsAppa smatraju čudnom. WhatsApp je dokazao snažnu posvećenost privatnosti svojih korisnika dok je Facebook podatke svojih korisnika prodavao i prodaje oglašivačima za potrebe ciljanog oglašavanja.

Nedavno su i dve organizacije za zaštitu privatnosti korisnika podnele prigovor američkoj Federalnoj trgovinskoj komisiji, zahtevajući da se istraži kupovina WhatsAppa i da se eventualno zaustavi proces kupovine zbog mogućeg uticaja na privatnost korisnika. FTC se još uvek nije izjasnila da li će istraga biti pokrenuta.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje