WhatsApp: Facebook nas neće pretvoriti u alat za prikupljanje podataka korisnika
Vesti, 18.03.2014, 07:57 AM
Ubrzo pošto je prošlog meseca Facebook kupio WhatsApp krenule su spekulacije o tome kakav će to uticaj imati na privatnost više od 450 miliona korisnika ove aplikacije, imajući u vidu Facebookovu istoriju koja je u vezi privatnosti korisnika društvene mreže.
Tim povodom na kompanijskom blogu oglasio se Jan Koum, suosnivač kompanije WhatsApp.
On je rekao da je posle najave partnerstva sa Facebookom bilo dosta netačnih informacija o tome kako će to partnerstvo uticati na podatke i privatnost korisnika WhatsAppa i još jednom pokušao da uveri korisnike da Facebookovih 19 milijardi dolara, koliko je kompanija izdvojila za kupovinu WhatsAppa, neće promeniti ništa u pogledu privatnosti korisnika.
Koum je istakao da on, lično, duboko ceni princip privatne komunikacije jer je rođen u Ukrajini a odrastao je tokom osamdesetih u SSSR-u, u vremenu kada se telefonom nije moglo razgovarati slobodno zbog straha da razgovore prisluškuje KGB, što je bio i jedan od razloga zbog kojih se njegova porodica preselila u SAD dok je Koum bio tinejdžer.
WhatsApp je napravljen sa idejom da se od korisnika traži što manje podataka.
“Ne morate da nam date svoje ime a mi ne pitamo za vašu email adresu. Mi ne znamo kada je vaš rođendan. Ne znamo vašu kućnu adresu. Ne znamo gde radite. Ne znamo šta vam se sviđa, šta tražite na internetu i ne prikupljamo podatke o vašoj GPS lokaciji. WhatsApp nikada nije prikupljao ni čuvao nijedan od ovih podataka, i zaista nemamo namere da to promenimo”, kaže suosnivač WhatsAppa.
Koum je istakao da Facebook nikada ne bi mogao da kupi njegovu firmu da je to značilo promenu politike WhatsAppa. Umesto toga, dogovoreno je partnerstvo sa Facebookom koje će omogućiti da WhatsApp nastavi da funkcioniše nezavisno i samostalno.
“Naše temeljne vrednosti i uverenja se neće promeniti”, kaže Koum. “Naši principi se neće promeniti.”
On se usprotivio spekulacijama o efektima koji će kupovina WhatsAppa imati na privatnost korisnika, i nazvao ih neosnovanim i neodgovornim, dodajući da one samo plaše ljude i navode ih na pomisao da će WhatsApp odjednom prikupljati sve podatke. On je rekao da će WhatsApp nastaviti da omogućava ljudima širom sveta da bez straha govore ono što im je na umu.
Ipak, teško da će uveravanja koja dolaze iz obe kompanije uspeti da utišaju glasove korisnika koji sumnjaju da se ništa neće promeniti i koji kombinaciju Facebooka i WhatsAppa smatraju čudnom. WhatsApp je dokazao snažnu posvećenost privatnosti svojih korisnika dok je Facebook podatke svojih korisnika prodavao i prodaje oglašivačima za potrebe ciljanog oglašavanja.
Nedavno su i dve organizacije za zaštitu privatnosti korisnika podnele prigovor američkoj Federalnoj trgovinskoj komisiji, zahtevajući da se istraži kupovina WhatsAppa i da se eventualno zaustavi proces kupovine zbog mogućeg uticaja na privatnost korisnika. FTC se još uvek nije izjasnila da li će istraga biti pokrenuta.
Izdvojeno
Grok otkriva kućne adrese običnih ljudi i daje savete za uhođenje
Grok, AI četbot kompanije xAI Elona Maska, ponovo je pokazao zabrinjavajuće ponašanje, ovog puta tako što je na zahtev korisnika otkrivao kućne a... Dalje
Predator: najopasniji špijunski softver na svetu se instalira preko običnih oglasa
Jedan jedini oglas učitan na sasvim legitimnom sajtu ili u aplikaciji dovoljan je da instalira Intellexin Predator, jedan od najnaprednijih komercija... Dalje
ClickFix napad: lažni ChatGPT Atlas krade lozinke pomoću “copy-paste” trika
ClickFix napadi beleže dramatičan rast od čak 517%. Iako naizgled jednostavan “copy-paste” trik, ovaj napad je postao je ozbiljna pretn... Dalje
Ažurirane ekstenzije za Chrome i Edge zarazile 4,3 miliona uređaja
Istraživači iz kompanije Koi Security upozoravaju na opsežnu i izuzetno dobro prikrivenu kampanju koja je zarazila uređaje 4,3 miliona korisnika v... Dalje
Procurelo 1,3 milijarde lozinki i 2 milijarde imejl adresa - proverite da li je i vaša među njima
Ako niste skoro proveravali da li su vaše lozinke negde procurele, sada je pravi trenutak. U javnosti se pojavilo 1,3 milijarde jedinstvenih lozinki ... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





