WordPress najavio da će automatski blokirati Googleovu novu tehnologiju praćenja

Vesti, 20.04.2021, 10:30 AM

WordPress najavio da će automatski blokirati Googleovu novu tehnologiju praćenja

WordPress je najavio da će možda automatski blokirati Googleovu novu tehnologiju praćenja FLoC na svim WordPress veb sajtovima.

Već neko vreme veb pregledači sve više blokiraju kolačiće za praćenje koje oglašavači koriste za oglašavanje bazirano na interesovanjima korisnika.

Kao odgovor na to, Google je predstavio novu tehnologiju praćenja pod nazivom Federated Learning of Cohorts, ili FLoC, koja koristi veb pregledač za anonimno kategorizovanje korisnika prema interesovanjima ili ponašanju na osnovu načina na koji pretražuju internet.

Nakon što je Google ovog meseca počeo da testira FLoC u Google Chromeu, zagovornici privatnosti su izrazili zabrinutost da Googleova implementacija FLoC-a samo zamenjuje jedan rizik za privatnost drugim.

FLoC je otvoreno kritikovala Fondacija za elektronske granice (Electronic Frontier Foundation, EFF), a proizvođači veb pregledača Vivaldi i Brave, kao i pretraživač DuckDuckGo, uklonili su FLoC iz svog softvera ili napravili alate za njegovo blokiranje.

Poslednji se saopštenjem oglasio WordPress, koji je rekao da oni Googleovu FLoC tehnologiju smatraju bezbednosnim rizikom i razmatraju blokiranje te tehnologije u budućim verzijama softvera.

„WordPress ima oko 41% veba i ova zajednica može pomoći u borbi protiv rasizma, seksizma, LGBT diskriminacije i diskriminacije osoba sa mentalnim bolestima sa nekoliko linija koda“, kaže WordPress.

WordPress je rekao da, iako će neki administratori verovatno želeti da omoguće ovu tehnologiju, oni verovatno znaju da zamene pomenuti kod. WordPress je takođe rekao da će možda dodati postavku koja omogućava administratorima da kontrolišu da li je FLoC dozvoljen.

Međutim, WordPress brine da će se oni koji ne znaju za ovu novu tehnologiju praćenja automatski uključiti u nju bez potpunog razumevanja šta ona podrazumeva. Stoga je u najboljem interesu korisnika da WordPress automatski onemogući tehnologiju.

„Kada se izbalansiraju interesi zainteresovanih strana, potrebe administratora veb sajtova koji nisu ni svesni da je to nešto što treba da smanje, interesi korisnika i posetilaca tih sajtova jednostavno su ubedljiviji“, objašnjava WordPress.

WordPress navodi da je ovo blokiranje planirano za WordPress 5.8, koji se očekuje u julu 2021. godine.

Kako se očekuje da će se FLoC uvesti ranije, WordPress razmatra mogućnost primene ovog koda i na ranije verzije.

Foto: Electronic Frontier Foundation


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje