Zahvaljujući Mastercardu, Google prati kad kupujete offline

Vesti, 04.09.2018, 11:00 AM

Zahvaljujući Mastercardu, Google prati kad kupujete offline

Nedelju dana nakon što je Google priznao da prati lokaciju korisnika čak i ako su onemogućili istoriju lokacija, otkriveno je da je tehnološki gigant potpisao tajni ugovor sa Mastercardom koji mu omogućava da prati šta korisnici kupuju van interneta.

Google je platio Mastercardu milione dolara u zamenu za pristup ovim informacijama.

Ni Google niti Mastercard nisu javno objavili poslovno partnerstvo koje je omogućilo Googleu da prati potrošnju korisnika.

Prema rečima četiri neidentifikovana lica koja su upoznata sa ugovorom koji je razotkrio Bloomberg, Google i Mastercard su postigli sporazum nakon četiri godine pregovora, po kome se svi podaci o Mastercard transakcijama u Sjedinjenim Državama šifruju i šalju Googleu.

Google je pakovao podatke u novi alat za oglašavače, nazvanu Store Sales Measurement, a alat se trenutno testira sa malom grupom oglašivača, kojima omogućava da prate da li se onlajn reklame pretvaraju u prodaju u trgovinama u stvarnom svetu.

Prošle godine kada je Google najavio svoj servis Store Sales Measurement, samo je rekao da kompanija ima pristup za oko 70% kreditnih i debitnih kartica u SAD preko partnera, ali nije otkrila njihova imena.Ovo ukazuje na to da se ne radi samo o Mastercardu, već i o drugim kompanijama koje izdaju platne kartice, što praktično obuhvata 70% ljudi koji koriste kreditne i debitne kartice u Sjedinjenim Državama.

Međutim, korisnici mogu navodno da onemoguće praćenje van interneta isključivanjem "Web and App Activity" u svojim Google nalozima.

Mastercard je negirao da je kompanija davala lične podatke bilo kojoj drugoj kompani. Portparol Mastercarda rekao je da je ono što se tvrdi u članku Bloomberga netačno i da u Googleu ne znaju šta je ono što korisnik kupuje - fizički ili digitalno. Google je takođe rekao da "nije imao pristup bilo kakvim ličnim podacima" sa kreditnih i debitnih kartica svojih partnera, niti "deli ikakve lične informacije" sa svojim partnerima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Email nalog sa omogućenom verifikacijom u dva koraka je (ponekad) lako hakovati

Email nalog sa omogućenom verifikacijom u dva koraka je (ponekad) lako hakovati

Ako zaboravite vašu lozinku za Gmail a omogućili ste dvofaktornu autentifikaciju (2FA), Google će vam poslati SMS ili vas pozvati i dobićete kod... Dalje

CIA tvrdi da je Huawei dobio sredstva od kineskih obaveštajnih agencija

CIA tvrdi da je Huawei dobio sredstva od kineskih obaveštajnih agencija

Ranije ove godine, Centralna obavještajna agencija (CIA) je obavestila svoje kolege u Australiji, Kanadi, Novom Zelandu i Velikoj Britaniji da je kin... Dalje

Microsoft počeo da prikazuje korisnicima Windowsa 7 upozorenje o ukidanju podrške

Microsoft počeo da prikazuje korisnicima Windowsa 7 upozorenje o ukidanju podrške

Microsoft je počeo da upozorava korisnike Windowsa 7 da se približava kraj podrške koji je zakazan za januar 2020. godine. Nemački sajt DrWindow o... Dalje

Zašto je LastPass odbio da pomogne policiji u slučaju protiv osumnjičenog za prodaju narkotika

Zašto je LastPass odbio da pomogne policiji u slučaju protiv osumnjičenog za prodaju narkotika

Američka Agencija za borbu protiv narkotika (DEA), tražila je od LastPassa, proizvođača jednog od najpopularnijih menadžera lozinki, informacije ... Dalje

Evropska komisija potvrdila da su proizvodi kompanije Kaspersky Lab bezbedni

Evropska komisija potvrdila da su proizvodi kompanije Kaspersky Lab bezbedni

Evropska komisija zvanično je potvrdila da „ne poseduje bilo kakav dokaz o potencijalnim problemima povezanim sa korišćenjem proizvoda kompan... Dalje