Zašto su sigurnosna pitanja za oporavak naloga loša ideja
Vesti, 25.05.2015, 07:30 AM
Sigurnosna pitanja često nude daleko manji nivo zaštite od loziniki koje kreiraju korisnici i ne bi ih nikada trebalo koristiti kao jedini način za povratak pristupa izgubljenom nalogu, smatraju Googleovi istraživači.
Njihovo istraživanje (pdf) koje je bazirano na podacima o milionima tajnih odgovora i milionima zahteva za oporavak naloga je pokazalo da korisnici pre svega imaju problem sa tim da zapamte tačne odgovore.
Jedan od razloga za to je što se odgovori na neka od ovih pitanja vremenom menjaju. Recimo, stopa tačnih odgovora na pitanje “Omiljena hrana?” je 74% posle mesec dana, 53% posle 3 meseca i 47% posle godinu dana.
Još jedan razlog je to što korisnici često daju lažne odgovore na tajna pitanja kako ih ne bi bilo lako pogoditi ili da bi ih lakše zapamtili. Ovo ima potpuno suprotan efekat.
Istraživači su otkrili i da odgovaranje na sigurnija pitanja nije dobro rešenje jer je korisnicima teže da se sete odgovora. Sigurnija pitanja su ona za koja je malo verovatno da bi napadači pogodili odgovore ili ih pronašli na internetu (na primer, korisnikov prvi broj telefona umesto srednjeg imena oca).
Postoje i drugi problemi sa sigurnosnim pitanjima. Mnoga pitanja imaju zajedničke odgovore, neka imaju verovatne odgovore ili javno dostupne odgovore (npr. informacije se mogu naći među javno dostupnim podacima ili ih su ih sami korisnici objavili na nalozima društvenih mreža). To olakšava posao napadačima u smislu pogađanja ili pronalaženja odgovora.
Takođe, napadači često koriste tehnike društvenog inženjeringa da bi izvukli odgovore od porodice i prijatelja korisnika.
Istraživači su zaključili da je skoro nemoguće da sigurnosna pitanja budu istovremeno i sigurna i pamtljiva. Ona se mogu i dalje koristiti zajedno sa nekim drugim načinima provere identiteta, ali ih ne bi trebalo koristiti samostalno.
SMS ili email reset kodovi su daleko bolji mehanizmi za povratak naloga, zaključili su istraživači.
Izdvojeno
Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke
Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje
Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika
Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Piramidalna šema prevare na Telegramu
Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje
Pratite nas
Nagrade