Zbog prikupljanja podataka korisnika i Google uklonio Avastove ekstenzije, direktor Avasta kaže da nema razloga za brigu

Vesti, 18.12.2019, 10:30 AM

Zbog prikupljanja podataka korisnika i Google uklonio Avastove ekstenzije, direktor Avasta kaže da nema razloga za brigu

Programer Adblock Plusa, jednog od najpopularnijih programa za blokiranje reklama, otkrio je početkom ove godine da Avastove ekstenzije prikupljaju korisničke podatke, poput adresa web sajtova, informacija o pregledaču i verziji pregledača i operativnog sistema, i druge.

Vladimir Palant podelio je svoja otkrića sa javnošću početkom decembra kada je zatražio od Mozille i Googlea da uklone Avastove ekstenzije iz svojih prodavnica dodataka, što se na kraju desilo u slučaju proizvođača Firefoxa. Sada je to uradio i Google koji je uklonio sve Avastove dodatke, osim AVG Online Security koji se jedina još uvek može preuzeti iz prodavnice dodataka za Chrome.

Palant tvrdi da su Avast i AVG dodaci za Chrome i Firefox prikupljali informacije o navikama korisnika koje su u vezi pretraživanja, uključujući i podatke koji omogućavaju kompaniji da u potpunosti reprodukuje korisnikovu sesiju pretraživanja. Palant je rekao da Avast može saznati koliko puta otvorite pregledač, koliko vremena provedete na stranici i na šta kliknete na određenoj stranici.

"Špijuniranje vaših korisnika očigledno je kršenje uslova koje programeri ekstenzija potpisuju sa Googleom i Mozillom", objasnio je Palant u postu na blogu objavljenom 3. decembra.

I dok Palant upozorava da ove ekstenzije prikupljaju ogromnu količinu podataka sa korisničkih uređaja, Avast tvrdi da nema razloga za zabrinutost.

Izvršni direktor Avasta Ondrej Vlček priznao je u nedavnom intervjuu za Forbes da se podaci korisnika zaista prikupljaju i prodaju, ali je naglasio da je ceo proces takav da je identitet korisnika zaštićen. Drugim rečima, podaci koje prikupi Avastov softver ne mogu se koristiti za praćenje korisnika jer kompanija koristi sistem koji iz prikupljenih podataka uklanja informacije koje mogu identifikovati korisnike.

Avast objašnjava da koristi Jumpshot za anonimizaciju prikupljenjih informacija pre nego što ih proda klijentima, za koje Vlček kaže da nisu marketing kompanije, već investitori.

Novi direktor kompanije Avast tvrdi da ovaj sistem prikupljanja podataka kompaniji obezbeđuje samo oko 5% prihoda. Iako na prvi pogled to možda ne izgleda mnogo, zapravo je reč o ozbiljnoj zaradi.

Prihod kompanije za prvu polovinu 2019. godine dostigao je 426,8 miliona dolara, tako da ako je cifra od 5% tačna, Avast je od prikupljanja i prodaje korisničkih podataka zaradio 21,3 miliona dolara. Avast je u 2018. godini prijavio 811,5 miliona dolara prihoda, tako da je prošle godine zarada od prikupljanja podataka iznosila 40,5 miliona dolara.

Prema podacima kompanije Avast, kompanija ima više od 435 miliona aktivnih korisnika njenih proizvoda.

Google nije objasnio zašto su ekstenzije povučene. Međutim, Mozilla je ranije rekla da sarađuje sa Avastom na rešavanju ovog problema, što znači da bi ekstenzije mogle da budu vraćene u nekom trenutku, kada Avast izvrši neophodne promene.

Treba napomenuti da ekstenzije nisu na crnoj listi, te da nisu uklonjene sa uređaja na kojima su već instalirane, a Palant upozorava da to znači da one "nastavljaju da špijuniraju korisnike".


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje