Zbog pristupanja privatnim podacima korisnika Apple i Google pozvani da izbace TikTok iz svojih prodavnica aplikacija

Vesti, 30.06.2022, 11:30 AM

Zbog pristupanja privatnim podacima korisnika Apple i Google pozvani da izbace TikTok iz svojih prodavnica aplikacija

„TikTok nije samo još jedna video aplikacija. To je ovčija koža.“ Ovo su reči komesara američke Federalne komisije za komunikacije (FCC) Brendana Kara koje je objavio na Twitteru zajedno sa kopijom pisma koje je poslao Appleu i Googleu, u kome traži od kompanija da uklone TikTok iz svojih prodavnica aplikacija.

Kar se pozvao na nedavni izveštaj BuzzFeed Newsa o procurelim snimcima sa 80 internih sastanaka u kineskoj kompaniji ByteDance koja je vlasnik TikToka. Ti procureli audio snimci otkrili su da su zaposleni u ByteDanceu više puta pristupali privatnim informacijama korisnika u SAD.

Jedan član TikTokovog odeljenja za poverenje i bezbednost je navodno tokom sastanka u septembru 2021. rekao da se „u Kini sve vidi“. Jedan od direktora kompanije je prema izveštaju BuzzFeed Newsa na drugom sastanku rekao da inženjer u Pekingu koga je nazvao „Master Admin“ ima „pristup svemu“. Samo nekoliko sati pre nego što je BuzzFeed News objavio svoj izveštaj, TikTok je objavio da je preneo 100 odsto američkog korisničkog saobraćaja na novu Oracle Cloud infrastrukturu. To je deo nastojanja kompanije da se pozabavi zabrinutošću američkih vlasti u vezi sa tim kako postupa sa podacima američkih korisnika.

U svom pismu Kar je naveo druge izveštaje u kojima su izneti dokazi o postupanju TikToka sa korisničkim podacima, uključujući i prethodne slučajeve u kojima su istraživači otkrili da aplikacija može da zaobiđe zaštitne mere Androida i iOS-a za pristup osetljivim podacima korisnika. Takođe je naveo odluku TikToka iz 2021. da plati 92 miliona dolara za rešavanje desetina tužbi, uglavnom maloletnih lica, koji su optužili kompaniju da prikuplja njihove lične podatke bez saglasnosti i prodaje ih oglašivačima.

„Jasno je da TikTok predstavlja neprihvatljiv rizik za nacionalnu bezbednost jer se njegovo obimno prikupljanje podataka kombinuje sa očigledno neproverenim pristupom Pekinga tim osetljivim podacima”, napisao je Kar u pismu upućenom Appleu i Googleu.

„TikTok nije ono što izgleda na površini. To nije samo aplikacija za deljenje smešnih snimaka ili mimova. U suštini TikTok funkcioniše kao sofisticirani alat za nadzor. On prikuplja velike količine ličnih i osetljivih podataka”, kaže Kar u pismu u kome tvrdi da TikTok prikuplja sve, od istorije pretraživanja do obrazaca pritisaka na tastere i biometrijskih identifikatora.

On je kompanijama dao rok do 8. jula da objasne zašto ne uklanjaju aplikaciju iz svojih prodavnica ako to odbiju. Kar je doduše jedini potpisnik pisma - drugi komesari FCC-a nisu se za sada oglašavali na ovu temu.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje