Acronis: Korisnici zabrinuti, ali neredovno prave backup podataka

Tekstovi o zaštiti, 13.12.2010, 00:09 AM

Acronis: Korisnici zabrinuti, ali neredovno prave backup podataka

Prema istraživanju kompanije Acronis, 83% kompjuterskih korisnika svesno je značaja redovnog pravljenja backupa. Uprkos tome, u praksi se procenti znatno razlikuju.

Naime, istraživanje koje je uradila kompanija Acronis, koja pruža usluge online backupa, skoro trećina korisnika (29%) uopšte ne pravi backup svojih fajlova, dok četvrtina njih priznaje da to rade samo onda kada se sete. Samo 15% korisnika redovno pravi backup podataka na svojim računarima.

Skoro dve trećine korisnika (62%) strahuje da bi njihov računar mogao biti ukraden ili bi se mogao pokvariti, što je dvostruko više od procenta korisnika koji su zabrinuti zbog mogućnosti da njihov računar može biti zaražen kompjuterskim virusima.

“Ohrabrujuće je videti da sve veći broj ljudi postaje svesno značaja backupa i oporavka podataka (data recovery),” kaže Dejvid Blekmen iz kompanije Acronis.

“Međutim, korisnici su još uvek nemarni kada je reč o praksi pravljenja backupa i mnogi od nas dovode u opasnost vredne podatke koje su sakupljali mesecima,” kaže Blekmen. Istraživanje je pokazalo da svest ljudi o potrebi pravljenja backupa sustiže značaj koji za korisnike imaju antivirusni softverski proizvodi. Međutim, u praksi još uvek bezbednost podataka znači samo instaliran antivirus na računaru, ali ne i skladištenje i čuvanje kopija podataka na sigurnom.

O backupu i načinima na koje se backup podaci skladište i organizuju više detalja u sekciji Rečnik: Backup, na našem sajtu.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Koji softver na računaru treba prvo i bez odlaganja ažurirati

Koji softver na računaru treba prvo i bez odlaganja ažurirati

Ažuriranje softvera na uređajima zaposlenih je stalan i zahtevan posao. Nekada preduzećima nedostaju resursi da bi se taj posao obavljao kako bi tr... Dalje

Zašto bi trebalo da obrišete onlajn naloge koje više ne koristite

Zašto bi trebalo da obrišete onlajn naloge koje više ne koristite

Brisanje starih onlajn naloga koje više ne koristite važno je za vašu privatnost i bezbednost na mreži, a evo zašto. Sa svakim onlajn nalogom, č... Dalje

Da li vam treba menadžer lozinki?

Da li vam treba menadžer lozinki?

Nedavna studija koju je naručio Bitdefender pokazala je da prosečni korisnici imaju u proseku osam naloga na mreži - naloge na društvenim mrežama... Dalje

Kako da vas prevaranti na internetu ne pokradu i pokvare vam putovanje i odmor

Kako da vas prevaranti na internetu ne pokradu i pokvare vam putovanje i odmor

Leto je, sezona odmora je u punom jeku, ali i prevara čije su mete turisti. Sa kakvim opasnostima se suočavaju putnici u sezoni odmora 2023. istraž... Dalje

Da li bi trebalo prihvatati kolačiće na veb sajtovima?

Da li bi trebalo prihvatati kolačiće na veb sajtovima?

Svi smo mnogo puta videli ovakve dosadne zahteve, posebno otkako je Opšta uredba EU o zaštiti podataka (GDPR) stupila na snagu, u maju 2018. GDPR, a... Dalje