Kako se zaštiti od fišinga

Tekstovi o zaštiti, 05.04.2011, 12:56 PM

Kako se zaštiti od fišinga

Postoje dva načina na koji funkcionišu fišing napadi (vidi u Rečniku: phishing). Jedan je da se u email poruci od korisnika traže poverljivi podaci kao što je lozinka a drugi je da se korisnik usmerava na veb stranicu društvene mreže, sajta banke, ili email servisa na kojoj će se od njega tražiti podaci potrebni za prijavu.

Nikada ne izlazite u susret zahtevima u email porukama u kojima se od vas traže bilo kakvi lični podaci. To posebno važi za lozinke. Ukoliko dobijete email poruku u kojoj vas servisi kao što su Facebook ili Hotmail obaveštavaju o problemima sa bezbednošću vašeg naloga a od vas se traže podaci kako biste izbegli da vam nalog bude blokiran, možete biti sigurni da je reč o pokušaju fišinga. Ovakve email poruke često izgledaju kao legitimni email-ovi, ali je uvek reč o prevari. Nijedan servis od vas neće tražiti poverljive podatke u email porukama koje niste očekivali. Dakle, nikada ne odgovarajte na ovakve email poruke.

Drugi način na koji će “fišeri” pokušati da se domognu vaših ličnih podataka su obično email poruke sa linkom koji vaš browser preusmerava na veb stranicu na kojoj će od vas biti traženo da se prijavite. Dakle, opet ste u prilici da odajete svoje poverljive podatke. Primera radi, ukoliko dobijete email poruku od Facebook-a sa obaveštenjem da imate novi komentar do koga vas vodi link u email poruci, a klik na link vas odvodi na stranicu na kojoj se od vas traži prijavljivanje na nalog, savet je - odustanite, zatvorite browser i ponovo ga pokrenite. Potom se možete prijaviti na Facebook nalog na način na koji to uobičajeno činite i videti komentar koje želeli da vidite, ukoliko uopšte ima komentara. Važno je da zapamtite da se nikada na prijavljujete na nalog preko linka u email poruci. To važi i onda kada ste potpuno sigurni da je reč o legitimnoj poruci Facebook-a.

Sve ovo važi i ukoliko vam ovakve i slične email poruke šalju banke, servisi kao što je Best Buy, PayPal ili bilo koji drugi. Ukoliko vas link u email-u vodi na stranicu na kojoj se od vas traži prijavljivanje na nalog - odustanite i prijavljivanje uradite na način na koji to uobičajeno činite. U adres baru browser-a ukucajte internet adresu servisa koji vam je potreban i tek onda možete biti sigurni da ste na pravom mestu gde možete ostavljati svoje poverljive podatke.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Kako prevaranti koriste veštačku inteligenciju za prodaju lažnih medicinskih suplemenata na društvenim mrežama

Kako prevaranti koriste veštačku inteligenciju za prodaju lažnih medicinskih suplemenata na društvenim mrežama

Sponzorisani sadržaj je sve prisutniji na društvenim mrežama. Sponzorisane objave često mogu biti korisne jer su prilagođene tako da se prikazuju... Dalje

Šta bi trebalo da znate pre nego što objavite fotografije svoje dece na mreži

Šta bi trebalo da znate pre nego što objavite fotografije svoje dece na mreži

Roditeljstvo 21. veka je čvrsto utemeljeno na tehnologiji. Od mobilnih telefona koji zabavljaju decu dok obavljaju poslove po kući, do aplikacija ko... Dalje

Veb pregledači koji štite vašu privatnost: vodič za početnike

Veb pregledači koji štite vašu privatnost: vodič za početnike

Ako ste korisnik jednog od najpopularnijih veb pregledača na svetu - Google Chromea, koji koristi dve trećine korisnika interneta iz celog sveta, o... Dalje

8 najčešćih prevara sa kojima se možete susresti ako koristite aplikaciju Telegram

8 najčešćih prevara sa kojima se možete susresti ako koristite aplikaciju Telegram

Telegram je popularna aplikacija među prevarantima iz nekoliko razloga. Prvo, nudi visok nivo anonimnosti, jer se korisnici mogu prijaviti bez otkriv... Dalje

Oglašivači dele podatke o korisnicima interneta sa obaveštajnim agencijama

Oglašivači dele podatke o korisnicima interneta sa obaveštajnim agencijama

Svaki klik na veb sajt, svako skrolovanje u mobilnoj aplikaciji i svaka reč koju unesete u pretragu prate desetine tehnoloških i marketing kompanija... Dalje