Ljubavne prevare LoveGPT-a: AI šarmer digitalnog doba ima mnogo lica, i sva su obmana

Tekstovi o zaštiti, 06.10.2023, 12:00 PM

Ljubavne prevare LoveGPT-a: AI šarmer digitalnog doba ima mnogo lica, i sva su obmana

Istraživači iz kompanije Avast upozorili su na prevarante koji koriste ChatGPT za „ljubavne prevare“ i ćaskanje sa ljudima na Tinderu, Bumbleu i desetinama drugih aplikacija za upoznavanje.

Alat, koji su istraživači iz Avasta nazvali LoveGPT, može da zaobiđe bezbednosne mere aplikacija za upoznavanje, da šalje lajkove, čita odgovore potencijalnih partnera i kreira uverljive profile - od „strastvenog pesnika na Bumbleu do zaljubljenika u putovanja na Zoosku“.

„Šarmer digitalnog doba“, LoveGPT, koji se oslanja na OpenAI ChatGPT, samo je jedan primer kako se veštačka inteligencija koristi u prevarama. Sajber kriminalci takođe koriste AI za kreiranje lažnih imejlova.

Prema Avastovom istraživanju, LoveGPT postoji više od jedne decenije, ali su napadači integrisali ChatGPT tek pre nekoliko meseci, od marta 2023. Ova integracija je podigla mogućnosti alata na novi nivo, dajući LoveGPT-u „glas koji odjekuje autentičnošću“.

LoveGPT može da razgovara o vašim omiljenim filmovima, da saoseća sa vašim svakodnevnim borbama, pa čak i da deli izmišljena sećanja. Ne oponaša samo ljudsku interakciju nego vodi tako iskrene razgovore da bi čak i najprobirljiviji među nama mogli biti prevareni. LoveGPT je i duhovit, ali dok se smejete možda ćete prestati da budete sumnjičavi.

Istraživači kažu da je alat povezan sa prevarantima iz Vijetnama.

Prevaranti pomoću LoveGPT-a kreiraju lažne profile na nekoliko platformi za upoznavanje, uključujući Ashley Madison, Badoo, Bumble, Craigslist, DuyenSo, Facebook Dating, likeyou.vn, MeetMe, OkCupid, Plenty of Fish (POF), Tagged, Tinder, Zoosk, i prikupljaju podatke iz interakcija sa korisnicima platformi.

Sve prikupljene podatke prevaranti čuvaju u tri velike baze podataka. Oni najverovatnije koriste prikupljene informacije za kreiranje novih lažnih profila, navodi Avast.

Dok postavlja lažni profil na platformi, alat pokušava da automatizuje sve, kao što je prolaz CAPTCHA testa, verifikacija telefonskih brojeva i pravljenje lažnih imejl adresa, korisničkih imena i lozinki. Ako bilo koji od ovih automatizovanih koraka ne uspe, alatka ima ugrađeni veb pretraživač koji omogućava operateru da sve obavi ručno, rekao je Avast.

Operateri alata koriste ChatGPT za pisanje opisa profila i drugih upita za interakciju sa korisnicima na platformama za upoznavanje.

Alat može da proverava poruke koje lažni profil dobija na platformi za upoznavanje, odgovara na poruke, traži broj telefona, napiše prvu kontakt poruku i vodi šablonske razgovore.

Da bi se sakrila aktivnost LoveGPT-a od aplikacija za upoznavanje, koriste se mnogi alati za anonimizaciju, uključujući AdsPower, FraudFox i Kameleo.

Tokom svog istraživanja, Avast je pronašao druge alate sa sličnim mogućnostima, koji su verovatno delo iste osobe koja je napravila LoveGPT. Ovo pokazuje da automatizacija postaje sve češća u ljubavnim prevarama a prema rečima istraživača, „ChatGPT može biti koristan u pojednostavljivanju interakcija kako bi se prikupili dodatni podaci“ koje bi inače prevaranti morali da dobiju od žrtava.

„Carstvo onlajn upoznavanja, nekada jednostavan prostor, postalo je složena mreža obmane“, upozoravaju iz Avasta. „Ono što nas čini zabrinutim je upotreba ChatGPT-a za jezivo autentične razgovore.“

Iako je tehnološka moć LoveGPT-a nesumnjivo impresivna, ključno je pristupiti upoznavanju na internetu sa velikom dozom opreza.

Verujte, ali proverite: ako vam se čini da je razgovor ili profil previše savršen, malo istražite. Brza reverzna pretraga slika može otkriti da li je slika profila pozajmljena sa nekog drugog mesta.

Budite oprezni sa profilima koji izgledaju previše željni da dele lične priče ili traže lične podatke.

Dajte prioritet bezbednosti i nikada ne delite lične podatke kao što su vaša kućna adresa, radno mesto ili finansijske informacije sa nekim koga ste tek upoznali na internetu.

Kako se alati, kao što je LoveGPT, budu razvijali, granica između stvarnosti i obmane nastaviće da se zamagljuje. To naravno ne znači da treba odustati od upoznavanja, ali treba se informisati i biti oprezan.

„Zapamtite, istinska ljudska veza je nezamenljiva i nijedan chatbot, bez obzira koliko napredan, ne može zaista da replicira dubinu ljudskih emocija“, kažu istraživači.

Foto: cottonbro studio


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Kako prevaranti koriste veštačku inteligenciju za prodaju lažnih medicinskih suplemenata na društvenim mrežama

Kako prevaranti koriste veštačku inteligenciju za prodaju lažnih medicinskih suplemenata na društvenim mrežama

Sponzorisani sadržaj je sve prisutniji na društvenim mrežama. Sponzorisane objave često mogu biti korisne jer su prilagođene tako da se prikazuju... Dalje

Šta bi trebalo da znate pre nego što objavite fotografije svoje dece na mreži

Šta bi trebalo da znate pre nego što objavite fotografije svoje dece na mreži

Roditeljstvo 21. veka je čvrsto utemeljeno na tehnologiji. Od mobilnih telefona koji zabavljaju decu dok obavljaju poslove po kući, do aplikacija ko... Dalje

Veb pregledači koji štite vašu privatnost: vodič za početnike

Veb pregledači koji štite vašu privatnost: vodič za početnike

Ako ste korisnik jednog od najpopularnijih veb pregledača na svetu - Google Chromea, koji koristi dve trećine korisnika interneta iz celog sveta, o... Dalje

8 najčešćih prevara sa kojima se možete susresti ako koristite aplikaciju Telegram

8 najčešćih prevara sa kojima se možete susresti ako koristite aplikaciju Telegram

Telegram je popularna aplikacija među prevarantima iz nekoliko razloga. Prvo, nudi visok nivo anonimnosti, jer se korisnici mogu prijaviti bez otkriv... Dalje

Oglašivači dele podatke o korisnicima interneta sa obaveštajnim agencijama

Oglašivači dele podatke o korisnicima interneta sa obaveštajnim agencijama

Svaki klik na veb sajt, svako skrolovanje u mobilnoj aplikaciji i svaka reč koju unesete u pretragu prate desetine tehnoloških i marketing kompanija... Dalje