90% Facebook korisnika ne podržava objavljivanje fotografija koje nisu odobrili

Društvene mreže, 17.02.2012, 01:11 AM

90% Facebook korisnika ne podržava objavljivanje fotografija koje nisu odobrili

Kada je prošlog avgusta Facebook izmenio podešavanja privatnosti ponudivši između ostalog korisicima mogućnost da pregledaju objave i fotografije na kojima su označeni pre nego što odobre njihovo pojavljivanje na svom profilu, mnogi su stekli utisak da su time dobili bolju kontrolu nad sadržajem koji objavljuju drugi a koji je povezan sa njima. Na žalost, to baš nije tačna interpretacija.

Naime, ukoliko korisnik ne odobri da bude označen na fotografiji to samo znači da se ona neće pojaviti na njegovom profilu, ali time neće sprečiti objavljivanje fotografije na sajtu.

Koliko je to važno korisnicima Facebook-a govore rezultati istraživanja Sophos-a u kome je učestvovalo 800 korisnika društvene mreže koji su se većinski složili sa tim da je nepristojno obajvljivati fotografije i video snimke bez prethodne dozvole onih koji se nalaze na njima. Neki učesnici ankete su ispoljili radikalan stav da bi to trebalo da se tretira kao ilegalna aktivnost.

Čak 83% učesnika istraživanja upitani da li smatraju da treba tražiti dozvolu pre objavljivanja fotografija ili video snimaka na internetu je odgovorilo potvrdno.

Još komplikovanije je ukoliko niste korisnik Facebook-a. Čak i u tom slučaju možete biti označeni na fotografiji na Facebook-u a tag može uključiti i vašu email adresu što znači da ćete biti obavešteni emailom o tome i pozvani da prateći link u emailu posetite mrežu i pogledate fotografiju, ali to je sve što ćete u tom slučaju moći da učinite.

Ipak, postoji način da sa Facebook-a uklonite fotografiju na kojoj se nalazite bez obzira da li je razlog to što vam se ne dopada kako izgledate na njoj ili mnogo ozbiljniji razlog kao što je vređanje dostojanstva ili nešto drugo. U tom slučaju dovoljno je da aktivirate Facebook-ov sistem prijavljivanja klikom na dugme “Report” i da u prozoru koji se potom pojavljuje odaberete neki od ponuđenih razloga.

U svakom slučaju, dobro razmislite pre nego što objavite fotografije na kojima su drugi ljudi. Pretpostavka da niko neće imati ništa protiv možda nije pogrešna samo ukoliko je reč o ljudima koje dobro poznajete, iz vašeg najbližeg okruženja. Kada je reč o ostalima, prisetite se ovog istraživanja - 9 od 10 korisnika ne voli da se fotografije na kojima se nalaze objavljuju na internetu bez njihovog odobrenja.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Dovoljno je da kliknete na link da biste izgubili svoj Facebook nalog

Dovoljno je da kliknete na link da biste izgubili svoj Facebook nalog

Samo klik na posebno napravljeni URL mogao bi omogućiti napadaču da hakuje vaš Facebook nalog bez ikakvog vašeg učešća u tome. Istraživač ko... Dalje

Nemačka naredila Facebooku da prikuplja manje podataka

Nemačka naredila Facebooku da prikuplja manje podataka

Nemačka Federalna kancelarija za zaštitu konkurencije (FCO) naložila je Facebooku da može nastaviti sa prikupljanjem informacija o korisnicima izv... Dalje

Kako obrisati greškom poslatu poruku, sliku ili video u Facebook Messengeru

Kako obrisati greškom poslatu poruku, sliku ili video u Facebook Messengeru

Svima nam se bar jednom desilo da pošaljemo poruku i da istog trenutka zažalimo zbog toga. Facebook je rešio da nam pomogne u ovakvim situacijama. ... Dalje

Facebook plaća tinejdžerima da instaliraju aplikaciju koja prikuplja privatne podatke

Facebook plaća tinejdžerima da instaliraju aplikaciju koja prikuplja privatne podatke

Ako ste mislili da su u Facebooku mirno prihvatili to što su bili primorani da uklone svoju Onavo VPN aplikaciju iz Apple App Storea, grešite. Ispos... Dalje

Facebook varao decu da kupuju u igrama koje su igrali preko Facebooka

Facebook varao decu da kupuju u igrama koje su igrali preko Facebooka

Facebook je navodno ohrabrivao praksu prevare dece i roditelja kupovinama u igrama. Facebook pokušava da se prikaže kao pionir u digitalnom svetu, a... Dalje