90% Facebook korisnika ne podržava objavljivanje fotografija koje nisu odobrili

Društvene mreže, 17.02.2012, 01:11 AM

90% Facebook korisnika ne podržava objavljivanje fotografija koje nisu odobrili

Kada je prošlog avgusta Facebook izmenio podešavanja privatnosti ponudivši između ostalog korisicima mogućnost da pregledaju objave i fotografije na kojima su označeni pre nego što odobre njihovo pojavljivanje na svom profilu, mnogi su stekli utisak da su time dobili bolju kontrolu nad sadržajem koji objavljuju drugi a koji je povezan sa njima. Na žalost, to baš nije tačna interpretacija.

Naime, ukoliko korisnik ne odobri da bude označen na fotografiji to samo znači da se ona neće pojaviti na njegovom profilu, ali time neće sprečiti objavljivanje fotografije na sajtu.

Koliko je to važno korisnicima Facebook-a govore rezultati istraživanja Sophos-a u kome je učestvovalo 800 korisnika društvene mreže koji su se većinski složili sa tim da je nepristojno obajvljivati fotografije i video snimke bez prethodne dozvole onih koji se nalaze na njima. Neki učesnici ankete su ispoljili radikalan stav da bi to trebalo da se tretira kao ilegalna aktivnost.

Čak 83% učesnika istraživanja upitani da li smatraju da treba tražiti dozvolu pre objavljivanja fotografija ili video snimaka na internetu je odgovorilo potvrdno.

Još komplikovanije je ukoliko niste korisnik Facebook-a. Čak i u tom slučaju možete biti označeni na fotografiji na Facebook-u a tag može uključiti i vašu email adresu što znači da ćete biti obavešteni emailom o tome i pozvani da prateći link u emailu posetite mrežu i pogledate fotografiju, ali to je sve što ćete u tom slučaju moći da učinite.

Ipak, postoji način da sa Facebook-a uklonite fotografiju na kojoj se nalazite bez obzira da li je razlog to što vam se ne dopada kako izgledate na njoj ili mnogo ozbiljniji razlog kao što je vređanje dostojanstva ili nešto drugo. U tom slučaju dovoljno je da aktivirate Facebook-ov sistem prijavljivanja klikom na dugme “Report” i da u prozoru koji se potom pojavljuje odaberete neki od ponuđenih razloga.

U svakom slučaju, dobro razmislite pre nego što objavite fotografije na kojima su drugi ljudi. Pretpostavka da niko neće imati ništa protiv možda nije pogrešna samo ukoliko je reč o ljudima koje dobro poznajete, iz vašeg najbližeg okruženja. Kada je reč o ostalima, prisetite se ovog istraživanja - 9 od 10 korisnika ne voli da se fotografije na kojima se nalaze objavljuju na internetu bez njihovog odobrenja.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Ozbiljan propust: Instagram beleške namenjene bliskim prijateljima postale vidljive svima

Ozbiljan propust: Instagram beleške namenjene bliskim prijateljima postale vidljive svima

Korisnici Instagrama poslednjih dana masovno prijavljuju kritičan bezbednosni propust zbog kojeg ljudi van njihove liste „Bliski prijatelji&ldq... Dalje

Masovno prikupljanje podataka: LinkedIn podneo tužbu zbog prodaje podataka korisnika platforme

Masovno prikupljanje podataka: LinkedIn podneo tužbu zbog prodaje podataka korisnika platforme

LinkedIn je podneo tužbu protiv softverske firme ProAPIs i njenog izvršnog direktora Rahmate Alama, tvrdeći da kompanija upravlja mrežom sastavlj... Dalje

Zašto bi vas odjavljivanje sa Facebook-a moglo spasiti od prevara i Metinog praćenja

Zašto bi vas odjavljivanje sa Facebook-a moglo spasiti od prevara i Metinog praćenja

Biti stalno prijavljen na Facebook-u deluje praktično - nema kucanja lozinke, odmah ste „unutra“. Ali, ta pogodnost krije ozbiljne bezbed... Dalje

FileFix napad instalira malver StealC preko lažnih Facebook stranica

FileFix napad instalira malver StealC preko lažnih Facebook stranica

Istraživači kompanije Acronis otkrili su novu fišing kampanju koja koristi novi pristup već poznatoj tehnici napada. Metoda, nazvana FileFix, kor... Dalje

Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Istraživači Bitdefendera upozoravaju kreatore sadržaja i vlasnike preduzeća na novu kampanju na platformi Meta (Facebook), gde zlonamerni oglasi n... Dalje