Lažne Meta pozivnice: prevara koja stiže sa prave Facebook adrese
Društvene mreže, 12.11.2025, 13:00 PM
Istraživači iz kompanije Check Point otkrili su veliku fišing kampanju u kojoj napadači šalju lažne pozivnice koje izgledaju kao da dolaze direktno od Mete i to sa prave adrese @facebookmail.com.
Napadači zapravo koriste Facebook Business stranice i opciju za slanje pozivnica na platformi. Poruke dolaze sa pravog Meta domena, pa ih i filteri i korisnici teško mogu prepoznati kao prevaru.
Poruke najčešće dolaze sa naslovima poput Account Verification Required ili Meta Agency Partner Invitation i vode na fišing sajtove koji izgledaju kao Meta stranice. Kada korisnik klikne na link u poruci, otvara se stranica na domenima poput vercel.app, gde se od njega traže podaci za prijavu koje napadači odmah prikupljaju.
Prevaranti su, prema Check Pointu, kreirali lažne poslovne stranice, dodali logoe i imena slična originalnim brendovima, a zatim koristili zvanične mehanizme za slanje poslovnih pozivnica kako bi njihove poruke izgledale legitimno.
Kampanja je globalna, a podaci Check Point-a pokazuju da je najmanje 40.000 fišing mejlova upućeno na adrese 5.000 kompanija širom sveta - od SAD i Kanade do Evrope i Australije.
Najčešće mete su upravo ona preduzeća koja se oslanjaju na marketing na Meta platformama: agencije za nekretnine, hoteli, obrazovne ustanove, banke i automobilske kompanije, što ima smisla jer takva preduzeća često dobijaju legitimna Meta obaveštenja i verovatnije je da će im verovati.
Glavna meta su menadžeri Facebook stranica i marketing timovi koji redovno dobijaju obaveštenja iz Meta Business Suite-a.
Zbog toga napadi deluju kao nešto što je uobičajeno, kao još jedan mejl od Meta tima za verifikaciju naloga.
Prema izveštaju, pojedine firme su primile i po više od 4.000 lažnih poruka, dok je većina dobila od nekoliko desetina do par stotina poruka.
Kako da se zaštitite
» Ne otvarajte linkove iz mejlova, čak ni ako dolaze sa @facebookmail.com - proverite prvo u svom Business nalogu da li zaista postoji poziv ili zahtev.
» Koristite dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) za sve Meta Business i oglasne naloge.
» Proveravajte svaku pozivnicu preko Business Support Home ili Meta Help stranica pre nego što kliknete na link.
» Ako dobijete sumnjiv mejl, prijavite ga direktno Meti i obavestite kolege kako bi izbegli iste poruke.
Izdvojeno
Lažne Meta pozivnice: prevara koja stiže sa prave Facebook adrese
Istraživači iz kompanije Check Point otkrili su veliku fišing kampanju u kojoj napadači šalju lažne pozivnice koje izgledaju kao da dolaze direk... Dalje
X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra
Korisnici X-a koji za dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) koriste sigurnosne ključeve moraju ih ponovo registrovati do 10. novembra 2025. Kompanija X ... Dalje
YouTube Ghost Network: 3.000 lažnih tutorijala šire malvere preko hakovanih YouTube kanala
Mreža YouTube naloga, nazvana YouTube Ghost Network, koristi popularnost platforme za širenje malvera kroz tutorijale za piratske programe i varalic... Dalje
Meta uvodi nove opcije za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a
Kompanija Meta predstavila je nove alate za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a od prevara. Cilj je da se spreče situacije u kojima prevarant... Dalje
Lažni TikTok tutorijali kradu lozinke
Sajber kriminalci koriste TikTok video-uputstva koja izgledaju kao vodiči za besplatnu aktivaciju popularnih programa i servisa, kao što su Windows,... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





