Analiza Facebook prevara
Društvene mreže, 03.01.2012, 10:18 AM

Proizvođač antivirusnog softvera Commtouch objavio je obimnu analizu zlonamernih aktivnosti na Facebook-u tokom prošle godine. Istraživanje koje je kompanija sprovela pokazalo je da su afiliejt (affiliate) marketing sajtovi krajnja odredišta tri četvrtine Facebook prevara. Posetioci ovih sajtova se motivišu da učestvuju u istraživanjima koja donose prihode prevarantima, iako može biti reč o legitimnom poslovanju i kompanijama koje plaćaju afiliejt.
Prevaranti uvlače korisnike Facebook-a u ovakve prevare koristeći razrađene i za sada delotvorne taktike duštvenog inženjeringa kao što su ponuda besplatnih proizvoda, vesti o poznatima, nove Facebook aplikacije ili slanje poruka koje navodno potpisuju prijatelji koje sugerišu potencijalnoj žrtvi da nešto mora da pogleda (“You have to see this!”)
U slučaju da korisnik Facebook-a nasedne na nešto od ovoga i klikne na ponuđeni link, zlonamerni program ili skripta su krivi za dalje širenje prevare u nešto više od polovine analiziranih Facebook prevara koje obično pripadaju jednoj od tri kategorija: likejacking, lažne aplikacije i malware.
U 48% slučajeva, nesmotreni korisnici su odgovorni za nenamerno širenje zlonamernog sadržaja klikom na “like” ili “share” dugme.
Iste metode društvenog inženjeringa koje su distributeri zlonamernih programa i spameri godinama koristili za podsticanje ljudi da otvore neželjenu poštu ili kliktanje na zlonamerne linkove su iskorišćene i na Facebook-u i drugim popularnim društvenim mrežama za sticanje prihoda,” kaže Amir Lev, tehnički direktor u Commtouch-u.
Za pregled celog infografika kliknite ovde
Pored analize prevara na Facebook-u, godišnji izveštaj Commtouch-a se bavi i ostalim pretnjama koje dolaze sa interneta, fišingom, zlonamernim programima i spamom. Tako je kompanija zabeležila trend značajnog porasta email malware-a u trećem kvartalu prošle godine, koji je do kraja godine ipak gubio na zamahu, bar kad je reč o email porukama koje sadrže malware. Međutim, prevaranti ne odustaju od email poruka sa zlonamernim linkovima ka kompromitovanim veb sajtovima, te je taj trend u porastu, a da bi se privukle žrtve da kliknu na zlonamerne linkove koriste se različiti izgovori.

Izdvojeno
Zloupotreba veštačke inteligencije u prevarama na TikToku
.jpg)
TikTok se pokazao kao plodno tlo za finansijske prevare, posebno prevare koje uključuju kriptovalute, upozorava kompanija Avast. Širok domet platfor... Dalje
TikTok u bezbednosti zaostaje za konkurentskim platformama

Istraživanje koje je sprovela kompanija Cerby otkrilo je da, kada je reč o bezbednosti, TikTok značajno zaostaje za konkurentskim platformama, kao ... Dalje
Malver NodeStealer ponovo otima naloge korisnika Facebooka, mamac za žrtve su provokativne fotografije

Istraživači iz kompanije Bitdefender upozoravaju da sajber kriminalci koriste Facebook oglase za širenje malvera i otimanje korisničkih naloga na ... Dalje
EU će zabraniti ciljano oglašavanje na Facebooku i Instagramu

Evropski odbor za zaštitu podataka produžio je privremenu zabranu ciljanog oglašavanja na Facebooku i Instagramu, koju je u julu uvela Norveška ag... Dalje
Facebook i Instagram tuženi zbog svesnog nanošenja štete mentalnom zdravlju dece

Desetine američkih država tužile su Meta Platforms, navodeći da kompanija u čijem su vlasništvu Facebook i Instagram, svesno obmanjuje javnost o... Dalje
Pratite nas
Nagrade