Analiza Facebook prevara

Društvene mreže, 03.01.2012, 10:18 AM

Analiza Facebook prevara

Proizvođač antivirusnog softvera Commtouch objavio je obimnu analizu zlonamernih aktivnosti na Facebook-u tokom prošle godine. Istraživanje koje je kompanija sprovela pokazalo je da su afiliejt (affiliate) marketing sajtovi krajnja odredišta tri četvrtine Facebook prevara. Posetioci ovih sajtova se motivišu da učestvuju u istraživanjima koja donose prihode prevarantima, iako može biti reč o legitimnom poslovanju i kompanijama koje plaćaju afiliejt.

Prevaranti uvlače korisnike Facebook-a u ovakve prevare koristeći razrađene i za sada delotvorne taktike duštvenog inženjeringa kao što su ponuda besplatnih proizvoda, vesti o poznatima, nove Facebook aplikacije ili slanje poruka koje navodno potpisuju prijatelji koje sugerišu potencijalnoj žrtvi da nešto mora da pogleda (“You have to see this!”)

U slučaju da korisnik Facebook-a nasedne na nešto od ovoga i klikne na ponuđeni link, zlonamerni program ili skripta su krivi za dalje širenje prevare u nešto više od polovine analiziranih Facebook prevara koje obično pripadaju jednoj od tri kategorija: likejacking, lažne aplikacije i malware.

U 48% slučajeva, nesmotreni korisnici su odgovorni za nenamerno širenje zlonamernog sadržaja klikom na “like” ili “share” dugme.

Iste metode društvenog inženjeringa koje su distributeri zlonamernih programa i spameri godinama koristili za podsticanje ljudi da otvore neželjenu poštu ili kliktanje na zlonamerne linkove su iskorišćene i na Facebook-u i drugim popularnim društvenim mrežama za sticanje prihoda,” kaže Amir Lev, tehnički direktor u Commtouch-u.

Za pregled celog infografika kliknite ovde

Pored analize prevara na Facebook-u, godišnji izveštaj Commtouch-a se bavi i ostalim pretnjama koje dolaze sa interneta, fišingom, zlonamernim programima i spamom. Tako je kompanija zabeležila trend značajnog porasta email malware-a u trećem kvartalu prošle godine, koji je do kraja godine ipak gubio na zamahu, bar kad je reč o email porukama koje sadrže malware. Međutim, prevaranti ne odustaju od email poruka sa zlonamernim linkovima ka kompromitovanim veb sajtovima, te je taj trend u porastu, a da bi se privukle žrtve da kliknu na zlonamerne linkove koriste se različiti izgovori.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Nemačka naredila Facebooku da prikuplja manje podataka

Nemačka naredila Facebooku da prikuplja manje podataka

Nemačka Federalna kancelarija za zaštitu konkurencije (FCO) naložila je Facebooku da može nastaviti sa prikupljanjem informacija o korisnicima izv... Dalje

Kako obrisati greškom poslatu poruku, sliku ili video u Facebook Messengeru

Kako obrisati greškom poslatu poruku, sliku ili video u Facebook Messengeru

Svima nam se bar jednom desilo da pošaljemo poruku i da istog trenutka zažalimo zbog toga. Facebook je rešio da nam pomogne u ovakvim situacijama. ... Dalje

Facebook plaća tinejdžerima da instaliraju aplikaciju koja prikuplja privatne podatke

Facebook plaća tinejdžerima da instaliraju aplikaciju koja prikuplja privatne podatke

Ako ste mislili da su u Facebooku mirno prihvatili to što su bili primorani da uklone svoju Onavo VPN aplikaciju iz Apple App Storea, grešite. Ispos... Dalje

Facebook varao decu da kupuju u igrama koje su igrali preko Facebooka

Facebook varao decu da kupuju u igrama koje su igrali preko Facebooka

Facebook je navodno ohrabrivao praksu prevare dece i roditelja kupovinama u igrama. Facebook pokušava da se prikaže kao pionir u digitalnom svetu, a... Dalje

Facebook će zatvarati stranice vlasnika koji su već kršili pravila

Facebook će zatvarati stranice vlasnika koji su već kršili pravila

Facebook je najavio poboljšanja funkcija kontrole kvaliteta sadržaja stranica koja treba da osiguraju da sadržaj koji se deli na platformi a za koj... Dalje