Bivši direktor Facebooka objasnio kako se dogodio skandal sa Cambridge Analytica: Facebook je nemaran prema podacima korisnika
Društvene mreže, 26.03.2018, 00:30 AM
Sandi Parakilas je bio menadžer u kompaniji Facebook u kojoj je radio 2011. i 2012. godine. Tokom tog perioda Parakilas je predvodio tim odgovoran za zaštitu podataka korisnika na Facebookovoj platformi za aplikacije. Ta platforma je uključivala popularne igrice kao što su Farmville i Candy Crush, kao i mnoge druge. Prema rečima Parakilasa koji je prošle nedelje objavio članak u Vašington Postu, kompanija se tada nije previše brinula o zaštiti podataka korisnika, a skandal sa Cambridge Analytica koji je izbio nedavno pokazuje da se to nije mnogo promenilo ni narednih godina.
Objašnjavajući kako ta platforma funkcioniše, Parakilas je rekao da kad god korisnik odobri aplikaciju koja se povezuje sa Facebookom, videće disklejmer kojim se traži dozvola da aplikacija pristupi podacima sa Facebook naloga. Aplikacija može tražiti samo informacije koje su na vašem profilu javne kao što su ime i prezime, a u nekim slučajevima i podatke koji nisu javni kao što su lista prijatelja, "lajkovi", fotografije ili drugi podaci.
U vreme kada je Cambridge Analytica prikupljala podatke, Facebook je dozvoljavao programerima pristup podacima prijatelja korisnika, iako se ti prijatelji nikad nisu složili da aplikacije koristi njihove podatke. To je omogućilo programerima aplikacija da brzo izgrade velike baze podataka. Postojao je način da se onemogući pristup podacima prijatelja ali se ta opcija nalazila duboko u postavkama Facebooka i bilo je malo onih koji su znali za to.
Kada bi podaci prešli sa Facebookovih servera u ruke programera, Facebook je gubio uvid u to kako se podaci koriste. Da bi sprečio zloupotrebu, Facebook je kreirao skup pravila platforme kojima su zabranjene određene vrste aktivnosti, kao što su prodaja podataka ili njihovo prenošenje oglasnoj mreži ili brokerima koji trguju podacima, kao što je Cambridge Analytica. Međutim, Facebooku nije imao mnogo metoda kojima je mogao da otkrije zloupotrebu podataka korisnika ili da deluje onda kada je otkrije.
Parakilas je naveo jedan primer kako se Facebook bavio zaštitom podataka korisnika: krajem 2011. otkriveno da aplikacija pod nazivom Klout kreira profile dece "duhova". Ove javne profile nisu otvarala deca već su oni bili zasnovani na podacima prijatelja koje je od odraslih korisnika prikupljala aplikacija Klout koju su oni koristili. Kao neko ko je bio zadužen za rešavanje problema zaštite podataka platforme, Parakilas je morao da pozove menadžere Klouta i pita ih da li krše bilo kakva pravila Facebooka, jer u kompaniji nisu mogli da vide šta se zapravo radilo sa podacima. Iz Klouta su uveravali Parakilasa da nisu kršili pravila. On je tom prilikom istakao važnost poštovanja pravila, i to je bio kraj tog razgovora. Facebook nije preduzeo nikakve korake, a Klout je nastavio da prikuplja podatke o korisnicima, iako više nije bilo profila "duhova".
Iako je Klout bio neuobičajen slučaj, jer je kršenje pravila bilo javno vidljivo, drugi manje vidljivi problemi u vezi zaštite podataka su se dešavali redovno tokom Parakilasovog rada u Facebooku. Facebook je u tim slučajevima mogao da nazove programera i traži odgovore, kao i da zahteva reviziju aplikacije i skladištenja podataka. Kompanija je mogla da zabrani programeru pristup platformi ili da tuži programera zbog kršenja pravila. Ipak, iako je tokom 16 meseci svog mandata Parakilas pozvao mnoge programere i tražio da usklade svoje aplikacije sa pravilima kompanije, revizija skoro i da nije bilo, a i tužbe i otvorene zabrane bile su vrlo retke. Razlog je prema Parakilasu jednostavan: Facebook nije želeo da javnost sazna za ogromne slabosti u sistemu koji je odgovoran za sigurnost podataka.
Zbog svega toga, Parakilas je 2012. predočio rukovodiocima u kompaniji slabosti u sistemu i pokušao da im jednom PowerPoint prezentacijom objasni kako ove slabosti nanose štetu korisnicima. Nije dobio nikakav odgovor. On kaže da nije imao na raspolaganju inženjere koji bi se bavili ovim problemom, niti budžet za spoljne saradnike. Njegov tim je dobijao pažnju jedino kada bi se u štampi pojavili negativni članci.
Izdvojeno
X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra
Korisnici X-a koji za dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) koriste sigurnosne ključeve moraju ih ponovo registrovati do 10. novembra 2025. Kompanija X ... Dalje
YouTube Ghost Network: 3.000 lažnih tutorijala šire malvere preko hakovanih YouTube kanala
Mreža YouTube naloga, nazvana YouTube Ghost Network, koristi popularnost platforme za širenje malvera kroz tutorijale za piratske programe i varalic... Dalje
Meta uvodi nove opcije za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a
Kompanija Meta predstavila je nove alate za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a od prevara. Cilj je da se spreče situacije u kojima prevarant... Dalje
Lažni TikTok tutorijali kradu lozinke
Sajber kriminalci koriste TikTok video-uputstva koja izgledaju kao vodiči za besplatnu aktivaciju popularnih programa i servisa, kao što su Windows,... Dalje
Ozbiljan propust: Instagram beleške namenjene bliskim prijateljima postale vidljive svima
Korisnici Instagrama poslednjih dana masovno prijavljuju kritičan bezbednosni propust zbog kojeg ljudi van njihove liste „Bliski prijatelji&ldq... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





