Bivši direktor Facebooka objasnio kako se dogodio skandal sa Cambridge Analytica: Facebook je nemaran prema podacima korisnika

Društvene mreže, 26.03.2018, 00:30 AM

Bivši direktor Facebooka objasnio kako se dogodio skandal sa Cambridge Analytica: Facebook je nemaran prema podacima korisnika

Sandi Parakilas je bio menadžer u kompaniji Facebook u kojoj je radio 2011. i 2012. godine. Tokom tog perioda Parakilas je predvodio tim odgovoran za zaštitu podataka korisnika na Facebookovoj platformi za aplikacije. Ta platforma je uključivala popularne igrice kao što su Farmville i Candy Crush, kao i mnoge druge. Prema rečima Parakilasa koji je prošle nedelje objavio članak u Vašington Postu, kompanija se tada nije previše brinula o zaštiti podataka korisnika, a skandal sa Cambridge Analytica koji je izbio nedavno pokazuje da se to nije mnogo promenilo ni narednih godina.

Objašnjavajući kako ta platforma funkcioniše, Parakilas je rekao da kad god korisnik odobri aplikaciju koja se povezuje sa Facebookom, videće disklejmer kojim se traži dozvola da aplikacija pristupi podacima sa Facebook naloga. Aplikacija može tražiti samo informacije koje su na vašem profilu javne kao što su ime i prezime, a u nekim slučajevima i podatke koji nisu javni kao što su lista prijatelja, "lajkovi", fotografije ili drugi podaci.

U vreme kada je Cambridge Analytica prikupljala podatke, Facebook je dozvoljavao programerima pristup podacima prijatelja korisnika, iako se ti prijatelji nikad nisu složili da aplikacije koristi njihove podatke. To je omogućilo programerima aplikacija da brzo izgrade velike baze podataka. Postojao je način da se onemogući pristup podacima prijatelja ali se ta opcija nalazila duboko u postavkama Facebooka i bilo je malo onih koji su znali za to.

Kada bi podaci prešli sa Facebookovih servera u ruke programera, Facebook je gubio uvid u to kako se podaci koriste. Da bi sprečio zloupotrebu, Facebook je kreirao skup pravila platforme kojima su zabranjene određene vrste aktivnosti, kao što su prodaja podataka ili njihovo prenošenje oglasnoj mreži ili brokerima koji trguju podacima, kao što je Cambridge Analytica. Međutim, Facebooku nije imao mnogo metoda kojima je mogao da otkrije zloupotrebu podataka korisnika ili da deluje onda kada je otkrije.

Parakilas je naveo jedan primer kako se Facebook bavio zaštitom podataka korisnika: krajem 2011. otkriveno da aplikacija pod nazivom Klout kreira profile dece "duhova". Ove javne profile nisu otvarala deca već su oni bili zasnovani na podacima prijatelja koje je od odraslih korisnika prikupljala aplikacija Klout koju su oni koristili. Kao neko ko je bio zadužen za rešavanje problema zaštite podataka platforme, Parakilas je morao da pozove menadžere Klouta i pita ih da li krše bilo kakva pravila Facebooka, jer u kompaniji nisu mogli da vide šta se zapravo radilo sa podacima. Iz Klouta su uveravali Parakilasa da nisu kršili pravila. On je tom prilikom istakao važnost poštovanja pravila, i to je bio kraj tog razgovora. Facebook nije preduzeo nikakve korake, a Klout je nastavio da prikuplja podatke o korisnicima, iako više nije bilo profila "duhova".

Iako je Klout bio neuobičajen slučaj, jer je kršenje pravila bilo javno vidljivo, drugi manje vidljivi problemi u vezi zaštite podataka su se dešavali redovno tokom Parakilasovog rada u Facebooku. Facebook je u tim slučajevima mogao da nazove programera i traži odgovore, kao i da zahteva reviziju aplikacije i skladištenja podataka. Kompanija je mogla da zabrani programeru pristup platformi ili da tuži programera zbog kršenja pravila. Ipak, iako je tokom 16 meseci svog mandata Parakilas pozvao mnoge programere i tražio da usklade svoje aplikacije sa pravilima kompanije, revizija skoro i da nije bilo, a i tužbe i otvorene zabrane bile su vrlo retke. Razlog je prema Parakilasu jednostavan: Facebook nije želeo da javnost sazna za ogromne slabosti u sistemu koji je odgovoran za sigurnost podataka.

Zbog svega toga, Parakilas je 2012. predočio rukovodiocima u kompaniji slabosti u sistemu i pokušao da im jednom PowerPoint prezentacijom objasni kako ove slabosti nanose štetu korisnicima. Nije dobio nikakav odgovor. On kaže da nije imao na raspolaganju inženjere koji bi se bavili ovim problemom, niti budžet za spoljne saradnike. Njegov tim je dobijao pažnju jedino kada bi se u štampi pojavili negativni članci.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje

Iza jučerašnjeg napada na X stoji ova grupa

Iza jučerašnjeg napada na X stoji ova grupa

Propalestinska hakerska grupa preuzela je odgovornost za jučerašnji veliki DDoS napad na X (bivši Twitter). Prema podacima Downdetectora, desetine ... Dalje

Prevaranti otimaju Facebook naloge pomoću lažnih upozorenja o kršenju autorskih prava

Prevaranti otimaju Facebook naloge pomoću lažnih upozorenja o kršenju autorskih prava

Check Point Research (CPR) je upozorio na novu phishing kampanju, koja je počela otprilike 20. decembra 2024., a koja je prvenstveno fokusirana na ko... Dalje

Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici LinkedIn Premium iz SAD tužili su platformu zato što je navodno delila njihove privatne poruke bez njihovog pristanka kako bi obučila mod... Dalje

Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra

Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra

Za En, Francuskinju u svojim pedesetim, 2023. je počela neobično. Dizajnerka enterijera, koja nije imala iskustva sa društvenim mrežama, otvorila ... Dalje