DM-ovi na Twitter-u šire malver
Društvene mreže, 16.11.2012, 07:51 AM

„Hey someone is spreading horrible (terrible, nasty) rumors about you...“ Ukoliko ste korisnik Twitter-a malo je verovatno da su vaš Twitter inbox zaobišle ovakve privatne poruke. Pre mesec dana obavestili smo vas da je na Twitter-u u toku fišing kampanja sa privatnim porukama (direct message, DM) kojima prevaranti, računajući na ljudsku radoznalost, pokušavaju da nateraju korisnika da klikne na link u poruci.
Ta kampanja je još uvek u toku, a GFI Labs upozorava i na novu kampanju koja uključuje poruke sa tekstom: „what on earth could you be doing in our movie“.
U poruci je i link koji vodi do stranice Facebook aplikacije na kojoj se korisnik koji je naseo na prevaru i kliknuo na link obaveštava da ne može da da pogleda video ukoliko se prethodno ne prijavi na svoj Twitter nalog.
Naravno, stranica za prijavljivanje nema bilo kakve veze sa Twitter-om, a podaci za prijavu za Twitter nalog koje prevareni korisnik bude uneo u odgovarajuća polja završiće na serverima prevaranata.
Kada se korisnik prijavi, predočava mu se da postoji još jedan problem zbog koga ne može da pogleda obećani video - YouTube Player treba ažurirati. Korisnik ima i dalje utisak da se nalazi na stranici aplikacije, ali svi Facebook elementi na ovoj stranici su lažni. Klikom na „Install“ preuzima se maliciozni fajl pod nazivom „FlasshPlayerV11.1.37.18.exe“, a nakon njegovog pokretanja pokreće se još jedan fajl - „javas.exe“ koji je takođe maliciozan.
GFI je detektovao FlasshPlayerV11.1.37.18.exe kao Trojan.Win32.Generic!BT (detektuje ga samo polovina antivirusa koje koristi VirusTotal) a javas.exe kao Win32.Malware!Drop.
Istraživači GFI Labs kažu da je ovde reč o samostalnom malveru koji ne uspostavlja komunikaciju sa C&C serverom niti krade podatke, već jednostavno obavlja svoj zadatak na zaraženom sistemu. Međutim, stručnjaci firme Webroot kažu da neke verzije fajla javas.exe, koji nije nepoznat, ponekad kradu informacije o bankovnim nalozima, podatke o kontaktima korisnika, uključujući i email adrese, i otvaraju pop-up prozore u brauzeru.
Ovakve i slične kampanje nisu retkost na Twitter-u. Jasno je da ne treba kliktati na linkove u ovakvim i sličnim porukama čak i ukoliko one dolaze od poznatih osoba kojima verujemo. Ukoliko dobijete takvu poruku, obavestite vlasnika Twitter naloga sa koga je stigla poruka o tome, ali i ostale folovere o sumnjvim DM-ovima. I naravno, obrišite poruku koju ste dobili.

Izdvojeno
TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje
Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje
Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje
Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje
Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga
.jpg)
Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje
Pratite nas
Nagrade