Da li će Facebook još dugo biti besplatan

Društvene mreže, 15.05.2012, 08:45 AM

Da li će Facebook još dugo biti besplatan

It's free and always will be” (“Besplatno je i uvek će biti”), poruka koja će vas dočekati na stranici za registraciju naloga ili prijavljivanje na nalog ukoliko ste već korisnik najveće svetske društvene mreže Facebook-a.

Ali nedavno je kompanija sprovela mali test sa korisnicima sa Novog Zelanda kako bi bilo naplaćivati promovisanje statusnih objava sa ciljem da ih vidi što veći broj korisnika. Naime, mreža sa 900 miliona korisnika ima veliki potencijal kada je reč o oglašavanju i kompanijama, ali “prenaseljenost” društvene mreže kao i ogroman broj objava rezultiraju time da prosečno svega 16% fanova vidi objave brendova, dok je u slučaju ažuriranja statusa običnih korisnika situacija i gora - samo 12% prijatelja vidi objave na profilima običnih korisnika.

Ukoliko želite da objave vaše kompanije ili vaše statusne poruke budu vidljivije moraćete da platite - princip je koji je ovim testiranjem Facebook pokušao da promoviše. Cena te usluge kreće se od 1,4 do 2 dolara.

Uprkos insistiranju osnivača Facebook-a Marka Zakerberga da će Facebook biti uvek besplatan, nema sumnje da kompanija pokušava da pronađe nove načine za ostvarenje profita od svoje najvrednije franšize - svakog od 900 miliona svojih korisnika.

Ovakvi pokušaji su razumljivi imajući u vidu da najveći deo profita Facebook-a dolazi od oglašavanja. Sa druge strane, oglašivači s pravom mogu biti nezadovoljni s obzirom da se njihove poruke gube u moru drugih objava i deljenja. Rezutat toga je da Facebook koji ima ogroman potencijal zapravo ostvaruje značajno manji prihod od onog koji bi bilo razumno očekivati. Facebook pokušava da od brendova uzme što više može pokušavajući da im proda svaku moguću interpretaciju brojeva. Brendovi vide potencijal društvene mreže sa bezmalo milijardu korisnika ali ne i željene rezultate koji bi ih opredelili da Facebook posmatraju kao glavni medij za oglašavanje.

Facebook istovremeno želi da ubedi ulagače koji treba da pomognu kompaniji da dostigne tržišnu vrednost od 100 milijardi dolara da ima dovoljno razloga za ulaganje. Ali ako aktuelni vid oglašavanja nije dovoljan, Facebook će morati da pronađe dodatna rešenja. Jedno od njih moglo bi biti i ovo koje su pokušali da isprobaju testirajući korisnike društvene mreže sa Novog Zelanda.

Plaćanje bi, sa druge strane, moralo da izmeni odnos društvene mreže prema svojim korisnicima. Servis koji koristimo besplatno sada diktira svoje uslove za korišćenje, pa i pravila koja su u vezi privatnosti korisnika. Kada jednom postanemo klijenti koji plaćaju korišćenje servisa društvene mreže, imamo pravo i na drugačija, veća očekivanja.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Posle intervencije irske Komisije za zaštitu podataka, Facebook odložio pokretanje usluge za traženje partnera u Evropi

Posle intervencije irske Komisije za zaštitu podataka, Facebook odložio pokretanje usluge za traženje partnera u Evropi

Facebook je odložio pokretanje svoje usluge za traženje partnera Facebook Dating u Evropi, nakon što su početkom nedelje kompaniju posetili služb... Dalje

Hakovani Facebookovi Instagram i Twitter nalozi

Hakovani Facebookovi Instagram i Twitter nalozi

Facebook je potvrdio da su u petak popodne hakovani zvanični Twitter nalozi kompanije za Facebook i Messenger, kao i Facebookov nalog na Instagramu. ... Dalje

Organizacije za zaštitu dece pozivaju Facebook da zaustavi svoje planove o enkripciji

Organizacije za zaštitu dece pozivaju Facebook da zaustavi svoje planove o enkripciji

Više od 120 organizacija iz celog sveta potpisalo je otvoreno pismo u kojima su pozvale Facebooka da zaustavi planove o implementaciji jake enkripcij... Dalje

Twitter ispravio bag koji su napadači koristili za povezivanje telefonskih brojeva sa nalozima korisnika

Twitter ispravio bag koji su napadači koristili za povezivanje telefonskih brojeva sa nalozima korisnika

Twitter je saopštio da je otkrio i rešio problem koji su nepoznati napadači iskoristili za povezivanje određenih brojeva telefona sa odgovarajuć... Dalje

Facebook postigao nagodbu od 550 miliona dolara u sporu sa korisnicima zbog prikupljanja biometrijskih podataka

Facebook postigao nagodbu od 550 miliona dolara u sporu sa korisnicima zbog prikupljanja biometrijskih podataka

Facebook je juče saopštio da je postigao nagodbu vrednu 550 miliona dolara sa svojim korisnicima iz Ilinoisa koji su tužili kompaniju. Tužba je po... Dalje