EU zahteva od Facebooka, Googlea i Twittera da zaštite korisnike od prevara na društvenim mrežama

Društvene mreže, 21.03.2017, 00:30 AM

EU zahteva od Facebooka, Googlea i Twittera da zaštite korisnike od prevara na društvenim mrežama

Borba protiv prevara korisnika na internetu je borba bez kraja zbog prirode interneta kao otvorenog sistema. Platforme društvenih mreža, ipak, mogu biti direktnije kontrolisane, jer kompanije koje su vlasnici ovih platformi imaju moć da obuzdaju široko rasprostranjene prevare. U to su uvereni predstavnici Evropske unije koji su naložili Facebooku, Twitteru, Googleu i drugim kompanijama koje su vlasnici društvenih mreža da preduzmu odgovarajuće korake za zaštitu korisnika od prevara.

U saopštenju Evropske komisije se kaže da bi društvene mreže trebalo da budu odgovorne za prevare korisnika na njihovim platformama i da moraju da preuzmu veću odgovornost u rešavanju problema prevara jer nije prihvatljivo da korisnici iz EU mogu da se obrate samo sudu u Kaliforniji da bi rešili spor.

Evropska komisija smatra da bi kompanije morale da pronađu način za identifikaciju i uklanjanje ove vrste objava čim ih korisnici prijave. Prevare na koje bi kompanije morale da reaguju na ovakav način se tiču plaćanja, besplatnih proba koje su zamka za pretplate, lažnih proizvoda i usluga i lažnih promocija. Osim toga, sponzorisani sadržaj treba da bude takav da ga je lako prepoznati.

Društvene mreže ne mogu zahtevati od korisnika da se odreknu svojih prava, kao što je pravo da se povuku iz online kupovine.

EU je upoznala Twitter, Facebook i Google sa evropskim zakonom o zaštiti potrošača, pozivajući kompanije da ga poštuju, i upozorila ih da će se suočiti sa pravnim posledicama ako se u roku od mesec dana ne pojave sa konkretnim rešenjima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje