EU zahteva od Facebooka, Googlea i Twittera da zaštite korisnike od prevara na društvenim mrežama
Društvene mreže, 21.03.2017, 00:30 AM

Borba protiv prevara korisnika na internetu je borba bez kraja zbog prirode interneta kao otvorenog sistema. Platforme društvenih mreža, ipak, mogu biti direktnije kontrolisane, jer kompanije koje su vlasnici ovih platformi imaju moć da obuzdaju široko rasprostranjene prevare. U to su uvereni predstavnici Evropske unije koji su naložili Facebooku, Twitteru, Googleu i drugim kompanijama koje su vlasnici društvenih mreža da preduzmu odgovarajuće korake za zaštitu korisnika od prevara.
U saopštenju Evropske komisije se kaže da bi društvene mreže trebalo da budu odgovorne za prevare korisnika na njihovim platformama i da moraju da preuzmu veću odgovornost u rešavanju problema prevara jer nije prihvatljivo da korisnici iz EU mogu da se obrate samo sudu u Kaliforniji da bi rešili spor.
Evropska komisija smatra da bi kompanije morale da pronađu način za identifikaciju i uklanjanje ove vrste objava čim ih korisnici prijave. Prevare na koje bi kompanije morale da reaguju na ovakav način se tiču plaćanja, besplatnih proba koje su zamka za pretplate, lažnih proizvoda i usluga i lažnih promocija. Osim toga, sponzorisani sadržaj treba da bude takav da ga je lako prepoznati.
Društvene mreže ne mogu zahtevati od korisnika da se odreknu svojih prava, kao što je pravo da se povuku iz online kupovine.
EU je upoznala Twitter, Facebook i Google sa evropskim zakonom o zaštiti potrošača, pozivajući kompanije da ga poštuju, i upozorila ih da će se suočiti sa pravnim posledicama ako se u roku od mesec dana ne pojave sa konkretnim rešenjima.

Izdvojeno
Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje
Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke
.jpg)
Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje
Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u
.jpg)
Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje
Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje
TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje
Pratite nas
Nagrade