EU zahteva od Facebooka, Googlea i Twittera da zaštite korisnike od prevara na društvenim mrežama

Društvene mreže, 21.03.2017, 00:30 AM

EU zahteva od Facebooka, Googlea i Twittera da zaštite korisnike od prevara na društvenim mrežama

Borba protiv prevara korisnika na internetu je borba bez kraja zbog prirode interneta kao otvorenog sistema. Platforme društvenih mreža, ipak, mogu biti direktnije kontrolisane, jer kompanije koje su vlasnici ovih platformi imaju moć da obuzdaju široko rasprostranjene prevare. U to su uvereni predstavnici Evropske unije koji su naložili Facebooku, Twitteru, Googleu i drugim kompanijama koje su vlasnici društvenih mreža da preduzmu odgovarajuće korake za zaštitu korisnika od prevara.

U saopštenju Evropske komisije se kaže da bi društvene mreže trebalo da budu odgovorne za prevare korisnika na njihovim platformama i da moraju da preuzmu veću odgovornost u rešavanju problema prevara jer nije prihvatljivo da korisnici iz EU mogu da se obrate samo sudu u Kaliforniji da bi rešili spor.

Evropska komisija smatra da bi kompanije morale da pronađu način za identifikaciju i uklanjanje ove vrste objava čim ih korisnici prijave. Prevare na koje bi kompanije morale da reaguju na ovakav način se tiču plaćanja, besplatnih proba koje su zamka za pretplate, lažnih proizvoda i usluga i lažnih promocija. Osim toga, sponzorisani sadržaj treba da bude takav da ga je lako prepoznati.

Društvene mreže ne mogu zahtevati od korisnika da se odreknu svojih prava, kao što je pravo da se povuku iz online kupovine.

EU je upoznala Twitter, Facebook i Google sa evropskim zakonom o zaštiti potrošača, pozivajući kompanije da ga poštuju, i upozorila ih da će se suočiti sa pravnim posledicama ako se u roku od mesec dana ne pojave sa konkretnim rešenjima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Nemačka naredila Facebooku da prikuplja manje podataka

Nemačka naredila Facebooku da prikuplja manje podataka

Nemačka Federalna kancelarija za zaštitu konkurencije (FCO) naložila je Facebooku da može nastaviti sa prikupljanjem informacija o korisnicima izv... Dalje

Kako obrisati greškom poslatu poruku, sliku ili video u Facebook Messengeru

Kako obrisati greškom poslatu poruku, sliku ili video u Facebook Messengeru

Svima nam se bar jednom desilo da pošaljemo poruku i da istog trenutka zažalimo zbog toga. Facebook je rešio da nam pomogne u ovakvim situacijama. ... Dalje

Facebook plaća tinejdžerima da instaliraju aplikaciju koja prikuplja privatne podatke

Facebook plaća tinejdžerima da instaliraju aplikaciju koja prikuplja privatne podatke

Ako ste mislili da su u Facebooku mirno prihvatili to što su bili primorani da uklone svoju Onavo VPN aplikaciju iz Apple App Storea, grešite. Ispos... Dalje

Facebook varao decu da kupuju u igrama koje su igrali preko Facebooka

Facebook varao decu da kupuju u igrama koje su igrali preko Facebooka

Facebook je navodno ohrabrivao praksu prevare dece i roditelja kupovinama u igrama. Facebook pokušava da se prikaže kao pionir u digitalnom svetu, a... Dalje

Facebook će zatvarati stranice vlasnika koji su već kršili pravila

Facebook će zatvarati stranice vlasnika koji su već kršili pravila

Facebook je najavio poboljšanja funkcija kontrole kvaliteta sadržaja stranica koja treba da osiguraju da sadržaj koji se deli na platformi a za koj... Dalje