EU zahteva od Facebooka, Googlea i Twittera da zaštite korisnike od prevara na društvenim mrežama
Društvene mreže, 21.03.2017, 00:30 AM

Borba protiv prevara korisnika na internetu je borba bez kraja zbog prirode interneta kao otvorenog sistema. Platforme društvenih mreža, ipak, mogu biti direktnije kontrolisane, jer kompanije koje su vlasnici ovih platformi imaju moć da obuzdaju široko rasprostranjene prevare. U to su uvereni predstavnici Evropske unije koji su naložili Facebooku, Twitteru, Googleu i drugim kompanijama koje su vlasnici društvenih mreža da preduzmu odgovarajuće korake za zaštitu korisnika od prevara.
U saopštenju Evropske komisije se kaže da bi društvene mreže trebalo da budu odgovorne za prevare korisnika na njihovim platformama i da moraju da preuzmu veću odgovornost u rešavanju problema prevara jer nije prihvatljivo da korisnici iz EU mogu da se obrate samo sudu u Kaliforniji da bi rešili spor.
Evropska komisija smatra da bi kompanije morale da pronađu način za identifikaciju i uklanjanje ove vrste objava čim ih korisnici prijave. Prevare na koje bi kompanije morale da reaguju na ovakav način se tiču plaćanja, besplatnih proba koje su zamka za pretplate, lažnih proizvoda i usluga i lažnih promocija. Osim toga, sponzorisani sadržaj treba da bude takav da ga je lako prepoznati.
Društvene mreže ne mogu zahtevati od korisnika da se odreknu svojih prava, kao što je pravo da se povuku iz online kupovine.
EU je upoznala Twitter, Facebook i Google sa evropskim zakonom o zaštiti potrošača, pozivajući kompanije da ga poštuju, i upozorila ih da će se suočiti sa pravnim posledicama ako se u roku od mesec dana ne pojave sa konkretnim rešenjima.

Izdvojeno
Ozbiljan propust: Instagram beleške namenjene bliskim prijateljima postale vidljive svima

Korisnici Instagrama poslednjih dana masovno prijavljuju kritičan bezbednosni propust zbog kojeg ljudi van njihove liste „Bliski prijatelji&ldq... Dalje
Masovno prikupljanje podataka: LinkedIn podneo tužbu zbog prodaje podataka korisnika platforme

LinkedIn je podneo tužbu protiv softverske firme ProAPIs i njenog izvršnog direktora Rahmate Alama, tvrdeći da kompanija upravlja mrežom sastavlj... Dalje
Zašto bi vas odjavljivanje sa Facebook-a moglo spasiti od prevara i Metinog praćenja

Biti stalno prijavljen na Facebook-u deluje praktično - nema kucanja lozinke, odmah ste „unutra“. Ali, ta pogodnost krije ozbiljne bezbed... Dalje
FileFix napad instalira malver StealC preko lažnih Facebook stranica

Istraživači kompanije Acronis otkrili su novu fišing kampanju koja koristi novi pristup već poznatoj tehnici napada. Metoda, nazvana FileFix, kor... Dalje
Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Istraživači Bitdefendera upozoravaju kreatore sadržaja i vlasnike preduzeća na novu kampanju na platformi Meta (Facebook), gde zlonamerni oglasi n... Dalje
Pratite nas
Nagrade