Evropski sud ograničio upotrebu podataka korisnika Facebooka u ciljanom oglašavanju

Društvene mreže, 07.10.2024, 10:30 AM

Evropski sud ograničio upotrebu podataka korisnika Facebooka u ciljanom oglašavanju

Najviši evropski sud, Sud pravde Evropske unije, doneo je presudu prema kojoj će Meta morati da ograniči upotrebu ličnih podataka prikupljenih sa Facebooka za prikazivanje ciljanih oglasa čak i kada korisnici pristanu da se njihovi podaci koriste u reklamne svrhe, što bi moglo imati ozbiljne posledice na kompanije u regionu koje se bave oglašavanjem.

Drugim rečima, društvene mreže, kao što je Facebook, ne mogu nastaviti da koriste lične podatke korisnika za ciljano oglašavanje na neodređeno vreme, rekao je sud, dodajući da kompanije moraju postaviti ograničenja kako bi se uskladile sa Opštom uredbom o zaštiti podataka (GDPR).

Naime, član 5(1)(c) GDPR-a zahteva da kompanije ograniče obradu na neophodne podatke, sprečavajući da prikupljeni lični podaci o korisnicima, bilo da su prikupljeni na platformi ili van nje, preko trećih strana, budu agregirani, analizirani i obrađivani za ciljano oglašavanje bez vremenskog ograničenja.

Slučaj je prvobitno pokrenuo aktivista i suosnivač neprofitne organizacije za zaštitu privatnosti NOYB (None Of Your Business) Maks Šrems 2014. godine tvrdnjom da je Facebook prikazivao korisnicima personalizovane oglase zasnovane na seksualnoj orijentaciji.

Sud je rekao da kompanije ne mogu da obrađuju podatke koji se odnose na seksualnu orijentaciju korisnika u svrhu ciljanog oglašavanja u slučajevima kada su takvi podaci dobijeni izvan platforme, preko drugih veb sajtova i aplikacija.

NOYB je u izjavi rekao da pozdravlja presudu, navodeći da se presuda takođe odnosi na sve kompanije koje se bave oglašavanjem na mreži koje nemaju stroge prakse brisanja podataka.

„Meta i mnogi igrači u onlajn oglasnom prostoru jednostavno su ignorisali ovo pravilo i nisu predvideli nikakve periode brisanja ili ograničenja na osnovu vrste ličnih podataka“, kaže NOYB.

„Primena „principa minimizacije podataka“ radikalno ograničava upotrebu ličnih podataka za oglašavanje. Princip minimizacije podataka se primenjuje bez obzira na pravni osnov koji se koristi za obradu, pa čak i kad korisnik pristane na personalizovano oglašavanje njegovi lični podaci ne mogu se koristiti neograničeno.“

U izjavi za Rojters, Meta je rekla da je mnogo uložila da bi „ugradila privatnost“ u svoje proizvode, napominjući da „ne koristi posebne kategorije podataka koje korisnici daju za personalizaciju oglasa, dok oglašivačima nije dozvoljeno da dele osetljive podatke“.

Foto: Erik Mclean |l Pexels


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Preko lažnih oglasa hakeri otimaju Facebook naloge koje koriste za širenje SYS01 InfoStealer malvera

Preko lažnih oglasa hakeri otimaju Facebook naloge koje koriste za širenje SYS01 InfoStealer malvera

Istraživači sajber bezbednosti iz Bitdefender Labsa upozoravaju na pokušaje zloupotrebe Metinine reklamne platforme i otimanje Facebook naloga koji... Dalje

LinkedIn kažnjen sa 310 miliona evra zbog kršenja privatnosti korisnika

LinkedIn kažnjen sa 310 miliona evra zbog kršenja privatnosti korisnika

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je LinkedIn sa 310 miliona evra zbog kršenja privatnosti svojih korisnika sprovođenjem bihevioraln... Dalje

Meta testira tehnologiju prepoznavanja lica za vraćanje hakovanih naloga i borbu protiv prevara

Meta testira tehnologiju prepoznavanja lica za vraćanje hakovanih naloga i borbu protiv prevara

Meta je najavila da proširuje testove prepoznavanja lica kao meru protiv prevara sa reklamama u kojima se kao mamci koriste poznate ličnosti. Monika... Dalje

Instagram pokrenuo kampanju sa influenserima protiv seksualne iznude maloletnih korisnika

Instagram pokrenuo kampanju sa influenserima protiv seksualne iznude maloletnih korisnika

Instagram je pokrenuo novu kampanju protiv seksualne iznude namenjenu tinejdžerima u kojoj će učestovati popularni kreatori sadržaja a cilj je pom... Dalje

Evropski sud ograničio upotrebu podataka korisnika Facebooka u ciljanom oglašavanju

Evropski sud ograničio upotrebu podataka korisnika Facebooka u ciljanom oglašavanju

Najviši evropski sud, Sud pravde Evropske unije, doneo je presudu prema kojoj će Meta morati da ograniči upotrebu ličnih podataka prikupljenih sa ... Dalje