Evropski sud ograničio upotrebu podataka korisnika Facebooka u ciljanom oglašavanju
Društvene mreže, 07.10.2024, 10:30 AM

Najviši evropski sud, Sud pravde Evropske unije, doneo je presudu prema kojoj će Meta morati da ograniči upotrebu ličnih podataka prikupljenih sa Facebooka za prikazivanje ciljanih oglasa čak i kada korisnici pristanu da se njihovi podaci koriste u reklamne svrhe, što bi moglo imati ozbiljne posledice na kompanije u regionu koje se bave oglašavanjem.
Drugim rečima, društvene mreže, kao što je Facebook, ne mogu nastaviti da koriste lične podatke korisnika za ciljano oglašavanje na neodređeno vreme, rekao je sud, dodajući da kompanije moraju postaviti ograničenja kako bi se uskladile sa Opštom uredbom o zaštiti podataka (GDPR).
Naime, član 5(1)(c) GDPR-a zahteva da kompanije ograniče obradu na neophodne podatke, sprečavajući da prikupljeni lični podaci o korisnicima, bilo da su prikupljeni na platformi ili van nje, preko trećih strana, budu agregirani, analizirani i obrađivani za ciljano oglašavanje bez vremenskog ograničenja.
Slučaj je prvobitno pokrenuo aktivista i suosnivač neprofitne organizacije za zaštitu privatnosti NOYB (None Of Your Business) Maks Šrems 2014. godine tvrdnjom da je Facebook prikazivao korisnicima personalizovane oglase zasnovane na seksualnoj orijentaciji.
Sud je rekao da kompanije ne mogu da obrađuju podatke koji se odnose na seksualnu orijentaciju korisnika u svrhu ciljanog oglašavanja u slučajevima kada su takvi podaci dobijeni izvan platforme, preko drugih veb sajtova i aplikacija.
NOYB je u izjavi rekao da pozdravlja presudu, navodeći da se presuda takođe odnosi na sve kompanije koje se bave oglašavanjem na mreži koje nemaju stroge prakse brisanja podataka.
„Meta i mnogi igrači u onlajn oglasnom prostoru jednostavno su ignorisali ovo pravilo i nisu predvideli nikakve periode brisanja ili ograničenja na osnovu vrste ličnih podataka“, kaže NOYB.
„Primena „principa minimizacije podataka“ radikalno ograničava upotrebu ličnih podataka za oglašavanje. Princip minimizacije podataka se primenjuje bez obzira na pravni osnov koji se koristi za obradu, pa čak i kad korisnik pristane na personalizovano oglašavanje njegovi lični podaci ne mogu se koristiti neograničeno.“
U izjavi za Rojters, Meta je rekla da je mnogo uložila da bi „ugradila privatnost“ u svoje proizvode, napominjući da „ne koristi posebne kategorije podataka koje korisnici daju za personalizaciju oglasa, dok oglašivačima nije dozvoljeno da dele osetljive podatke“.
Foto: Erik Mclean |l Pexels

Izdvojeno
Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje
Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke
.jpg)
Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje
Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u
.jpg)
Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje
Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje
TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje
Pratite nas
Nagrade