Evropski sud ograničio upotrebu podataka korisnika Facebooka u ciljanom oglašavanju

Društvene mreže, 07.10.2024, 10:30 AM

Evropski sud ograničio upotrebu podataka korisnika Facebooka u ciljanom oglašavanju

Najviši evropski sud, Sud pravde Evropske unije, doneo je presudu prema kojoj će Meta morati da ograniči upotrebu ličnih podataka prikupljenih sa Facebooka za prikazivanje ciljanih oglasa čak i kada korisnici pristanu da se njihovi podaci koriste u reklamne svrhe, što bi moglo imati ozbiljne posledice na kompanije u regionu koje se bave oglašavanjem.

Drugim rečima, društvene mreže, kao što je Facebook, ne mogu nastaviti da koriste lične podatke korisnika za ciljano oglašavanje na neodređeno vreme, rekao je sud, dodajući da kompanije moraju postaviti ograničenja kako bi se uskladile sa Opštom uredbom o zaštiti podataka (GDPR).

Naime, član 5(1)(c) GDPR-a zahteva da kompanije ograniče obradu na neophodne podatke, sprečavajući da prikupljeni lični podaci o korisnicima, bilo da su prikupljeni na platformi ili van nje, preko trećih strana, budu agregirani, analizirani i obrađivani za ciljano oglašavanje bez vremenskog ograničenja.

Slučaj je prvobitno pokrenuo aktivista i suosnivač neprofitne organizacije za zaštitu privatnosti NOYB (None Of Your Business) Maks Šrems 2014. godine tvrdnjom da je Facebook prikazivao korisnicima personalizovane oglase zasnovane na seksualnoj orijentaciji.

Sud je rekao da kompanije ne mogu da obrađuju podatke koji se odnose na seksualnu orijentaciju korisnika u svrhu ciljanog oglašavanja u slučajevima kada su takvi podaci dobijeni izvan platforme, preko drugih veb sajtova i aplikacija.

NOYB je u izjavi rekao da pozdravlja presudu, navodeći da se presuda takođe odnosi na sve kompanije koje se bave oglašavanjem na mreži koje nemaju stroge prakse brisanja podataka.

„Meta i mnogi igrači u onlajn oglasnom prostoru jednostavno su ignorisali ovo pravilo i nisu predvideli nikakve periode brisanja ili ograničenja na osnovu vrste ličnih podataka“, kaže NOYB.

„Primena „principa minimizacije podataka“ radikalno ograničava upotrebu ličnih podataka za oglašavanje. Princip minimizacije podataka se primenjuje bez obzira na pravni osnov koji se koristi za obradu, pa čak i kad korisnik pristane na personalizovano oglašavanje njegovi lični podaci ne mogu se koristiti neograničeno.“

U izjavi za Rojters, Meta je rekla da je mnogo uložila da bi „ugradila privatnost“ u svoje proizvode, napominjući da „ne koristi posebne kategorije podataka koje korisnici daju za personalizaciju oglasa, dok oglašivačima nije dozvoljeno da dele osetljive podatke“.

Foto: Erik Mclean |l Pexels


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje