Evropski sud ograničio upotrebu podataka korisnika Facebooka u ciljanom oglašavanju

Društvene mreže, 07.10.2024, 10:30 AM

Evropski sud ograničio upotrebu podataka korisnika Facebooka u ciljanom oglašavanju

Najviši evropski sud, Sud pravde Evropske unije, doneo je presudu prema kojoj će Meta morati da ograniči upotrebu ličnih podataka prikupljenih sa Facebooka za prikazivanje ciljanih oglasa čak i kada korisnici pristanu da se njihovi podaci koriste u reklamne svrhe, što bi moglo imati ozbiljne posledice na kompanije u regionu koje se bave oglašavanjem.

Drugim rečima, društvene mreže, kao što je Facebook, ne mogu nastaviti da koriste lične podatke korisnika za ciljano oglašavanje na neodređeno vreme, rekao je sud, dodajući da kompanije moraju postaviti ograničenja kako bi se uskladile sa Opštom uredbom o zaštiti podataka (GDPR).

Naime, član 5(1)(c) GDPR-a zahteva da kompanije ograniče obradu na neophodne podatke, sprečavajući da prikupljeni lični podaci o korisnicima, bilo da su prikupljeni na platformi ili van nje, preko trećih strana, budu agregirani, analizirani i obrađivani za ciljano oglašavanje bez vremenskog ograničenja.

Slučaj je prvobitno pokrenuo aktivista i suosnivač neprofitne organizacije za zaštitu privatnosti NOYB (None Of Your Business) Maks Šrems 2014. godine tvrdnjom da je Facebook prikazivao korisnicima personalizovane oglase zasnovane na seksualnoj orijentaciji.

Sud je rekao da kompanije ne mogu da obrađuju podatke koji se odnose na seksualnu orijentaciju korisnika u svrhu ciljanog oglašavanja u slučajevima kada su takvi podaci dobijeni izvan platforme, preko drugih veb sajtova i aplikacija.

NOYB je u izjavi rekao da pozdravlja presudu, navodeći da se presuda takođe odnosi na sve kompanije koje se bave oglašavanjem na mreži koje nemaju stroge prakse brisanja podataka.

„Meta i mnogi igrači u onlajn oglasnom prostoru jednostavno su ignorisali ovo pravilo i nisu predvideli nikakve periode brisanja ili ograničenja na osnovu vrste ličnih podataka“, kaže NOYB.

„Primena „principa minimizacije podataka“ radikalno ograničava upotrebu ličnih podataka za oglašavanje. Princip minimizacije podataka se primenjuje bez obzira na pravni osnov koji se koristi za obradu, pa čak i kad korisnik pristane na personalizovano oglašavanje njegovi lični podaci ne mogu se koristiti neograničeno.“

U izjavi za Rojters, Meta je rekla da je mnogo uložila da bi „ugradila privatnost“ u svoje proizvode, napominjući da „ne koristi posebne kategorije podataka koje korisnici daju za personalizaciju oglasa, dok oglašivačima nije dozvoljeno da dele osetljive podatke“.

Foto: Erik Mclean |l Pexels


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Profit ispred bezbednosti: Meta zaradila milijarde od prevarantskih oglasa na Facebooku i Instagramu

Profit ispred bezbednosti: Meta zaradila milijarde od prevarantskih oglasa na Facebooku i Instagramu

Meta se ponovo našla na udaru kritika nakon istrage Rojtersa, koja navodi da je kompanija ostvarila milijarde dolara prihoda od prevarantskih oglasa ... Dalje

U strahu od novih kazni, Meta uvodi opciju smanjenog deljenja podataka

U strahu od novih kazni, Meta uvodi opciju smanjenog deljenja podataka

Evropska komisija je u ponedeljak odobrila Metin predlog kojim se korisnicima Instagrama i Fejsbuka pruža mogućnost da dele manje ličnih podataka ... Dalje

Korisnici Facebooka i Instagrama dobijaju AI podršku 24/7 i jednostavniji oporavak hakovanih naloga

Korisnici Facebooka i Instagrama dobijaju AI podršku 24/7 i jednostavniji oporavak hakovanih naloga

Meta je najavila da uvodi niz novih alata za Facebook i Instagram kako bi korisnicima omogućila jednostavniji pristup podršci 24/7, brži oporavak n... Dalje

Lažne Meta pozivnice: prevara koja stiže sa prave Facebook adrese

Lažne Meta pozivnice: prevara koja stiže sa prave Facebook adrese

Istraživači iz kompanije Check Point otkrili su veliku fišing kampanju u kojoj napadači šalju lažne pozivnice koje izgledaju kao da dolaze direk... Dalje

X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra

X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra

Korisnici X-a koji za dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) koriste sigurnosne ključeve moraju ih ponovo registrovati do 10. novembra 2025. Kompanija X ... Dalje